Soft drinks are excluded from the market, for the following reasons: the vast majority of retailers consider the markets to be separate; soft drinks are up to three times the price of bottled waters, and such a price gap would not - 2 - exist if the products were interchangeable in the consumers' eyes; extensive market research shows that consumers buy bottled water for its purity and its positive effect on health, while soft drinks are sweetened and flavoured in order to appeal to a different set of consumer tastes and preferences; bottled water is chiefly bought for daily consumption at home, while soft drinks are drunk on a more occasional basis; the regulatory requirements ar
e wholly different. ...[+++]Purified tap water does not need to be taken into account, as there is no existing or foreseeable demand for it in France.Kohlensaeurehaltige Limonaden gehoeren nicht zu diesem Markt, weil sie bis zu dreimal teurer sind als Flaschenwasser und dieser hohe Preisabstand nicht bestehen wuerde, wenn - 2 - diese Erzeugnisse fuer die Verbr
aucher austauschbar waeren; vom Einzelhandel werden sie deshalb zwei getrennten Maerkten zugeordnet. Eingehende Markterhebungen haben ergeben, dass Flaschenwasser wegen seiner Reinheit und seiner gesundheitsfoerdernden Wirkung gekauft wird, waehrend Kohlesaeure-Limonaden auf einen anderen Verbrauchergeschmack und -bedarf abzielen; waehrend Flaschenwasser hauptsaechlich fuer den taeglichen Hausgebrauch gekauft wird, werden Limon
...[+++]aden eher unregelmaessig getrunken. Die behoerdlichen Auflagen unterscheiden sich grundlegend.