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ABL
Apply a protective layer
Apply protective layers
Atmospheric boundary layer
Boundary layer
Conductor rail
Conductor-rail
Continuous lengths of rails
Continuous welded rail track
Depletion of the ozone layer
Destruction of the ozone layer
Deterioration of the ozone layer
Friction layer
Light rail layer
Live rail
Long lengths of rails
Long welded rails
Operate rail grinder
Operation of rail grinder
Planetary boundary layer
Rail connection
Rail grinder operation
Rail layer
Rail network
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railway line
Railway track
Railways
Ribbon rails
Single objects information layer
Stratospheric pollution
Third rail
Track machine operator
Tramway layer
Transport by railway
Use a protective layer
Use of rail grinder
Utilise a protective layer

Übersetzung für "rail layer " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
light rail layer | tramway layer | rail layer | track machine operator

Gleisbauarbeiter | Gleisbauarbeiterin | Gleisbauerhelfer | Gleisbauerhelfer/Gleisbauerhelferin


atmospheric boundary layer | boundary layer | friction layer | planetary boundary layer | ABL [Abbr.]

atmosphärische Grenzschicht | Bodenreibungsschicht | Grenzschicht | planetarische Grenzschicht


use a protective layer | utilise a protective layer | apply a protective layer | apply protective layers

Schutzschicht aufbringen | Schutzschicht auftragen


continuous lengths of rails | continuous welded rail track | long lengths of rails | long welded rails | ribbon rails

durchgehend geschweißte Schienen | geschweißte Langschienen | Langschienen


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

Schienentransport [ Beförderung auf dem Schienenweg | Beförderung im Eisenbahnverkehr | Eisenbahn | Eisenbahnverbindung | Eisenbahnverkehr ]


conductor rail | conductor-rail | live rail | third rail

Stromschiene


rail grinder operation | use of rail grinder | operate rail grinder | operation of rail grinder

Schienenschleifmaschine bedienen | Schienenschleifzug steuern


stratospheric pollution [ depletion of the ozone layer | destruction of the ozone layer | deterioration of the ozone layer ]

Verunreinigung der Stratosphäre [ Verringerung der Ozonschicht | Zerstörung der Ozonschicht ]


single objects information layer (1) | single objects / linear elements information layer (2) | miscellaneous objects / linear elements information layer (3)

Informationsebene Einzelobjekte (1) | Informationsebene Einzelobjekte/Linienelemente (2)


rail network [ railway line | railway track ]

Schienennetz [ Eisenbahnlinie | Eisenbahnstrecke ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Guidelines, as adopted in 1996 and last amended in 2004, include two planning layers: a comprehensive network layer (outline plans for rail, road, inland waterway, combined transport, airport and port networks) and a second layer of 30 priority projects – i.e. selected projects of common interest.

Die Leitlinien, die 1996 angenommen und zuletzt 2004 geändert wurden, enthalten zwei Planungsebenen: eine Gesamtnetzebene (Generalpläne für Schienen-, Straßen- und Binnenwassernetze, den kombinierten Verkehr, Flughafen- und Hafennetze) und eine zweite Ebene, die sich aus 30 vorrangigen Vorhaben, d. h. den ermittelten Vorhaben von gemeinsamen Interesse, zusammensetzt.


The largely preferred TEN-T planning approach would be characterized as follows: While maintaining the fairly dense rail, road, inland waterways, ports and airports networks, which constitute the “comprehensive network” as the basic layer of the TEN-T and are, in large part, derived from the corresponding national networks, the “core network” would overlay the “comprehensive” network and give expression to a genuine European planning perspective focused on bringing about a systemic improvement in the transport system's resource effici ...[+++]

Das allgemein favorisierte TEN-V-Planungskonzept stellt sich wie folgt dar: Die relativ dichten Bahn-, Straßen-, Binnenschifffahrts-, Hafen- und Flughafennetze werden aufrechterhalten und bilden als „Gesamtnetz“ die Basisebene der TEN-V-Netzes. Sie bestehen weitgehend aus den entsprechenden nationalen Netzen. Das „Kernnetz“ würde das Gesamtnetz überlagern und eine wirklich europäische Planungsperspektive beinhalten, deren Schwerpunkt auf der grundlegenden Verbesserung der Ressourceneffizienz des Verkehrssystems und einer signifikanten Senkung der verkehrsbedingten Treibhausgasemissionen insgesamt liegt.


Both layers include all transport modes: road, rail, air, inland waterways and maritime transport, as well as intermodal platforms.

Beide Netzebenen umfassen alle Verkehrsträger: Straßen-, Schienen-, Luft-, Binnenschiffs- und Seeverkehr sowie intermodale Plattformen.


The largely preferred TEN-T planning approach would be characterized as follows: While maintaining the fairly dense rail, road, inland waterways, ports and airports networks, which constitute the “comprehensive network” as the basic layer of the TEN-T and are, in large part, derived from the corresponding national networks, the “core network” would overlay the “comprehensive” network and give expression to a genuine European planning perspective focused on bringing about a systemic improvement in the transport system's resource effici ...[+++]

Das allgemein favorisierte TEN-V-Planungskonzept stellt sich wie folgt dar: Die relativ dichten Bahn-, Straßen-, Binnenschifffahrts-, Hafen- und Flughafennetze werden aufrechterhalten und bilden als „Gesamtnetz“ die Basisebene der TEN-V-Netzes. Sie bestehen weitgehend aus den entsprechenden nationalen Netzen. Das „Kernnetz“ würde das Gesamtnetz überlagern und eine wirklich europäische Planungsperspektive beinhalten, deren Schwerpunkt auf der grundlegenden Verbesserung der Ressourceneffizienz des Verkehrssystems und einer signifikanten Senkung der verkehrsbedingten Treibhausgasemissionen insgesamt liegt.


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25. Supports the Green Paper's "Structural option 3 for the shaping of TEN-T", i.e. a dual layer, consisting of a comprehensive network, based on the current TEN-T maps, and an intermodal "core network", still to be defined and with rail, sustainable waterways and ports and their connection with logistical centres as priorities;

25. befürwortet die im Grünbuch vorgeschlagene "strukturelle Option C für die Ausgestaltung der TEN-V", d. h. zwei Schichten, bestehend aus einem umfassenden Netz auf der Grundlage der bestehenden TEN-V-Karten und einem intermodalen "Kernnetz", das noch festgelegt werden muss und dessen Prioritäten der Schienenverkehr, nachhaltige Wasserwege und Häfen sowie ihre Anbindung an die Logistikknoten sind;


25. Supports the Green Paper's "Structural option 3 for the shaping of TEN-T", i.e. a dual layer, consisting of a comprehensive network, based on the current TEN-T maps, and an intermodal "core network", still to be defined and with rail, sustainable waterways and ports and their connection with logistical centres as priorities;

25. befürwortet die im Grünbuch vorgeschlagene "strukturelle Option C für die Ausgestaltung der TEN-V", d. h. zwei Schichten, bestehend aus einem umfassenden Netz auf der Grundlage der bestehenden TEN-V-Karten und einem intermodalen "Kernnetz", das noch festgelegt werden muss und dessen Prioritäten der Schienenverkehr, nachhaltige Wasserwege und Häfen sowie ihre Anbindung an die Logistikknoten sind;


23. Supports the Green Paper's "structural option C for TEN-T shape", i.e. a dual layer, consisting of a comprehensive network, based on the current TEN-T maps, and an intermodal "core network", still to be defined and with rail, sustainable waterways and ports and their connection with logistical centres as priorities;

23. befürwortet die im Grünbuch vorgeschlagene „strukturelle Option C für die Ausgestaltung der TEN-V“, d. h. zwei Schichten, bestehend aus einem umfassenden Netz auf der Grundlage der bestehenden TEN-V-Karten und einem intermodalen „Kernnetz“, das noch festgelegt werden muss und dessen Prioritäten der Schienenverkehr, nachhaltige Wasserwege und Häfen sowie ihre Anbindung an die Logistikknoten sind;


The Guidelines, as adopted in 1996 and last amended in 2004, include two planning layers: a comprehensive network layer (outline plans for rail, road, inland waterway, combined transport, airport and port networks) and a second layer of 30 priority projects – i.e. selected projects of common interest.

Die Leitlinien, die 1996 angenommen und zuletzt 2004 geändert wurden, enthalten zwei Planungsebenen: eine Gesamtnetzebene (Generalpläne für Schienen-, Straßen- und Binnenwassernetze, den kombinierten Verkehr, Flughafen- und Hafennetze) und eine zweite Ebene, die sich aus 30 vorrangigen Vorhaben, d. h. den ermittelten Vorhaben von gemeinsamen Interesse, zusammensetzt.


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