19. Stresses th
at the existence of sound and effective STI systems cannot be separated from the presence in all Member States of high-quality, inclusive public education systems capable of promoting access for all on a non-discriminatory basis to the highest educational levels; advocates special attention to the areas of science and engineering, the environment and health; emphasises that in some of those fields and in some Member States years of disinvestment or underinvestment have resulted in a severe lack of specialised p
ersonnel, including technicians and resea ...[+++]rchers, and that this trend needs to be reversed; 19. weist darauf hin, dass das Vorhandensein solider und effektiver Systeme für Wissenschaft, Technologie und Innovation untrennbar mit dem Vorhandensein hochwertiger und integrativer öffentlicher Bildungssysteme in allen Mitgliedstaaten verbunden ist, die den diskriminierungsfreien Zugang aller zu einem möglichst hohen Bildungsniveau fördern; vertritt die Ansicht, dass den Bereichen Wissenschaft und Ingenieurwesen, Umwelt und Gesundheit besondere Aufmerksamkeit gewidmet werden muss; betont, dass Jahre der Des- oder Unterinvestition in einigen dieser Bereiche in mehreren Ländern zu einem spürbaren Mangel an Fac
hpersonal, darunter Techniker und Forscher, gefüh ...[+++]rt haben, der dringend behoben werden muss;