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Area in process of urbanization
Area of high urban atmospheric pollution
Areas of rapid urban development
Control vehicles in cities
Control vehicles in metropolitan areas
Deprived district
Deprived suburb
Deprived urban area
Drive in urban areas
Drive vehicles in metropolitan areas
FSubO
Farming Subsidies Ordinance
Mechanical requirements for urban vehicles
Mechanical requirements for vehicles in urban areas
Metropolitan area
Peri-urban area
Periurban area
Suburb
Suburban area
Suburbanization
Urban area
Urban decline
Urban region
Urbanised region
Urbanizing area

Übersetzung für "Area in process urbanization " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

Stadtgebiet [ städtische Umgebung | verstädtertes Gebiet ]


area in process of urbanization | urbanizing area

sich verstädterndes Gebiet


control vehicles in cities | drive vehicles in metropolitan areas | control vehicles in metropolitan areas | drive in urban areas

in städtischen Gebieten fahren


areas of rapid urban development

Gebiete mit beschleunigter Verstädterung


area of high urban atmospheric pollution

Gebiet hoher Luftverschmutzung in den Städten


Ordinance of 7 December 1998 on Surface Area and Processing Subsidies in Arable Farming | Farming Subsidies Ordinance [ FSubO ]

Verordnung vom 7. Dezember 1998 über Flächen-und Verarbeitungsbeiträge im Ackerbau | Ackerbaubeitragsverordnung [ ABBV ]


deprived urban area [ deprived district | deprived suburb | Urban decline(STW) ]

benachteiligter Stadtbezirk


mechanical requirements for urban vehicles | minimum mechanical standards for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles operating in urban areas

Anforderungen an die mechanischen Teile von Fahrzeugen in städtischen Gebieten


suburban area [ periurban area | peri-urban area | suburb | Suburbanization(STW) ]

Stadtrandgebiet [ Außenbezirk | Vorort | Vorstadt ]


protect surrounding areas during chimney sweeping process | protecting surrounding area during chimney sweeping process | make sure surrounding area is protected during chimney sweeping process | protect surrounding area during chimney sweeping process

Umgebung während des Schornsteinfegevorgangs schützen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
They have therefore had an opportunity to learn the lessons from URBAN I and apply them in URBAN II. A similar opportunity exists where there is no overlap, but where the same city has had both URBAN I and II. Examples of this are numerous, but include Brussels, Porto and Genova (in all three cases, URBAN I and II are in adjacent areas), Bordeaux (where URBAN II takes over from an Urban Pilot Project), Bristol, Rotterdam and Vienna.

Diese haben damit die Chance, die Lernerfahrungen aus URBAN I im Rahmen von URBAN II anzuwenden. Eine ähnliche Gelegenheit haben die Städte, wo es keine Überschneidung gibt, aber wo die gleiche Stadt sowohl an URBAN I als auch II teilnimmt. Beispiele hierfür gibt es reichlich, unter anderem Brüssel, Porto und Genua (in allen drei Fällen betreffen URBAN I und II aneinandergrenzende Gebiete), Bordeaux (wo sich URBAN II an ein städtisches Pilotprojekt anschließt), Bristol, Rotterdam und Wien.


Within the framework of sustainable urban development, it is considered necessary to support integrated actions to tackle the economic, environmental, climate, demographic and social challenges affecting urban areas, including functional urban areas, while taking into account the need to promote urban-rural linkages.

Im Rahmen der nachhaltigen Stadtentwicklung müssen integrierte Maßnahmen zur Bewältigung der wirtschaftlichen, ökologischen, klimatischen, demografischen und sozialen Herausforderungen in städtischen Gebieten, einschließlich funktionaler Stadtgebiete - unter Berücksichtigung der Notwendigkeit, Verbindungen zwischen Stadt und Land zu fördern - unterstützt werden.


1. The Commission shall establish, in accordance with Article 58 of Regulation (EU) No 1303/2013 an urban development network to promote capacity-building, networking and exchange of experience at Union level between urban authorities responsible for implementing sustainable urban development strategies in accordance with Article 7(4) and (5) of this Regulation and authorities responsible for innovative actions in the area of sustainable urban development in accordance with Article 8 of this Regulation.

(1) Die Kommission setzt gemäß Artikel 58 der Verordnung (EU) Nr. 1303/2013 ein Stadtentwicklungsnetz ein, um den Kapazitätenaufbau, die Vernetzung sowie den Erfahrungsaustausch auf Unionsebene zwischen den für die Umsetzung der Strategien für nachhaltige Stadtentwicklung zuständigen städtischen Behörden gemäß Artikel 7 Absätze 4 und 5 dieser Verordnung und für innovative Maßnahmen im Bereich der nachhaltigen Stadtentwicklung gemäß Artikel 8 dieser Verordnung zuständigen Behörden.


In order to reinforce capacity-building, networking and exchange of experience between programmes and bodies responsible for implementing sustainable urban development strategies and innovative actions in the area of sustainable urban development and to complement existing programmes and bodies, it is necessary to establish an urban development network at Union level.

Zur Verstärkung des Aufbaus von Kapazitäten, der Vernetzung und des Erfahrungsaustauschs zwischen Programmen und Einrichtungen, die mit der Umsetzung nachhaltiger Stadtentwicklungsstrategien und innovativer Maßnahmen im Bereich nachhaltiger Stadtentwicklung betraut sind und um bestehende Programme und Einrichtungen zu ergänzen, muss ein Stadtentwicklungsnetz auf Ebene der Union eingerichtet werden.


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Within the framework of sustainable urban development, it is considered necessary to support integrated actions to tackle the economic, environmental, climate, demographic and social challenges affecting urban areas, including functional urban areas, while taking into account the need to promote urban-rural linkages.

Im Rahmen der nachhaltigen Stadtentwicklung müssen integrierte Maßnahmen zur Bewältigung der wirtschaftlichen, ökologischen, klimatischen, demografischen und sozialen Herausforderungen in städtischen Gebieten, einschließlich funktionaler Stadtgebiete - unter Berücksichtigung der Notwendigkeit, Verbindungen zwischen Stadt und Land zu fördern - unterstützt werden.


1. The Commission shall establish, in accordance with Article 58 of Regulation (EU) No 1303/2013 an urban development network to promote capacity-building, networking and exchange of experience at Union level between urban authorities responsible for implementing sustainable urban development strategies in accordance with Article 7(4) and (5) of this Regulation and authorities responsible for innovative actions in the area of sustainable urban development in accordance with Article 8 of this Regulation.

(1) Die Kommission setzt gemäß Artikel 58 der Verordnung (EU) Nr. 1303/2013 ein Stadtentwicklungsnetz ein, um den Kapazitätenaufbau, die Vernetzung sowie den Erfahrungsaustausch auf Unionsebene zwischen den für die Umsetzung der Strategien für nachhaltige Stadtentwicklung zuständigen städtischen Behörden gemäß Artikel 7 Absätze 4 und 5 dieser Verordnung und für innovative Maßnahmen im Bereich der nachhaltigen Stadtentwicklung gemäß Artikel 8 dieser Verordnung zuständigen Behörden.


It can also help cities with less experience, knowledge and financial resources to capitalise on the practices developed by cities that are more advanced in the area of sustainable urban mobility, for example in areas such as pedestrian and cyclist safety where an exchange of best practice can help improve the safety of vulnerable road users in urban areas.

Auch können EU-Maßnahmen hilfreich sein für Städte, die über weniger Erfahrung, Wissen und Finanzmittel verfügen und von den von anderen – im Bereich nachhaltige urbane Mobilität weiter fortgeschrittenen – Städten entwickelten Praktiken profitieren können, etwa in Bereichen wie der Sicherheit von Fußgängern und Fahrradfahrern, wo ein Austausch bewährter Verfahren dazu beitragen kann, die Sicherheit schwächerer Verkehrsteilnehmer in Stadtgebieten zu verbessern.


- Promote more holistic, integrated and environmentally sustainable approaches to the management of urban areas, within functional urban areas, foster eco-systems- based approaches that recognise the mutual dependence between town and country, thus improving linkage between urban centres an their rural surroundings.

- Begünstigung stärker ganzheitlicher, integrierter und ökologisch nachhaltiger Managementkonzepte für städtische Gebiete innerhalb funktionaler städtischer Gebiete, Förderung von ökosystembasierten Entwicklungskonzepten, die der wechselseitigen Abhängigkeit zwischen Stadt und Land Rechnung tragen und so die Verknüpfung zwischen den städtischen Zentren und ihrer ländlichen Umgebung verbessern.


- Promote more holistic, integrated and environmentally sustainable approaches to the management of urban areas, within functional urban areas, foster eco-systems- based approaches that recognise the mutual dependence between town and country, thus improving linkage between urban centres an their rural surroundings.

- Begünstigung stärker ganzheitlicher, integrierter und ökologisch nachhaltiger Managementkonzepte für städtische Gebiete innerhalb funktionaler städtischer Gebiete, Förderung von ökosystembasierten Entwicklungskonzepten, die der wechselseitigen Abhängigkeit zwischen Stadt und Land Rechnung tragen und so die Verknüpfung zwischen den städtischen Zentren und ihrer ländlichen Umgebung verbessern.


They have therefore had an opportunity to learn the lessons from URBAN I and apply them in URBAN II. A similar opportunity exists where there is no overlap, but where the same city has had both URBAN I and II. Examples of this are numerous, but include Brussels, Porto and Genova (in all three cases, URBAN I and II are in adjacent areas), Bordeaux (where URBAN II takes over from an Urban Pilot Project), Bristol, Rotterdam and Vienna.

Diese haben damit die Chance, die Lernerfahrungen aus URBAN I im Rahmen von URBAN II anzuwenden. Eine ähnliche Gelegenheit haben die Städte, wo es keine Überschneidung gibt, aber wo die gleiche Stadt sowohl an URBAN I als auch II teilnimmt. Beispiele hierfür gibt es reichlich, unter anderem Brüssel, Porto und Genua (in allen drei Fällen betreffen URBAN I und II aneinandergrenzende Gebiete), Bordeaux (wo sich URBAN II an ein städtisches Pilotprojekt anschließt), Bristol, Rotterdam und Wien.




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Date index: 2023-06-01
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