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A.c.bus
AC bus
Adhere to regulations for trolley bus driving
Alternate current bus
Alternating current bus
Automatic AC bus isolation
Automatic AC bus isolation circuitry
Bi-modal bus
Bus
Bus station
Bus tie contactor
Coach station
Comply with policies for trolley bus driving
Comply with trolley bus driving regulations
Demand bus
Demand responsive system
Demand-scheduled bus service
Dual mode bus
Ensure implementation of bus route services
Maintenance bus contactor
Manage assignment of bus routes
Manage bus route assignments
Manage coordination of bus route assignment
Motor coach
Observe trolley bus driving policies
On-call bus system
Road-rail bus
School bus aide
School bus attendant
School bus chief attendant
School bus transportation assistant

Übersetzung für "Bus " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
manage bus route assignments | manage coordination of bus route assignment | ensure implementation of bus route services | manage assignment of bus routes

Zuweisung von Busstrecken verwalten


a.c.bus | AC bus | alternate current bus | alternating current bus

Drehstromsammelschiene


school bus aide | school bus chief attendant | school bus attendant | school bus transportation assistant

Schulbusbegleiter | Schulbusbegleiter | Schulbusbegleiterin


demand bus | demand responsive system | demand-scheduled bus service | on-call bus system

Autobus auf Abruf | Autobus auf Anforderung


bi-modal bus | dual mode bus | road-rail bus

Schiene-Straße-Omnibus




bus [ motor coach ]

Omnibus [ Autobus | Bus | Reisebus ]


bus tie contactor | maintenance bus contactor

Sammelschienenschütz


adhere to regulations for trolley bus driving | observe trolley bus driving policies | comply with policies for trolley bus driving | comply with trolley bus driving regulations

Richtlinien für das Führen von Oberleitungsbussen einhalten


automatic AC bus isolation circuitry | automatic AC bus isolation

automatische Trennung der AC-Sammelschiene
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Following an in-depth investigation the European Commission has concluded that arrangements to compensate state-owned Bus Éireann and Dublin Bus, the two principal bus companies in Ireland, for the operation of bus services across Ireland and for the transport of schoolchildren, were put in place before the liberalisation of the EU bus sector when EU state aid rules were not yet applicable to this industry sector (i.e. the measures constitute "existing aid").

Nach einer eingehenden Untersuchung ist die Europäische Kommission zu dem Ergebnis gelangt, dass Vereinbarungen über Ausgleichszahlungen an die staatlichen Busgesellschaften Bus Éireann und Dublin Bus, die beiden größten irischen Busunternehmen, für in ganz Irland erbrachte Busdienste und für die Beförderung von Schülern bereits vor der Liberalisierung des EU-Bussektors eingeführt wurden, als die EU-Beihilfevorschriften auf diesen Wirtschaftszweig noch nicht anwendbar waren (d. h., die Maßnahmen stellen „bestehende Beihilfen“ dar).


The two state-owned Irish bus companies Bus Éireann and Dublin Bus benefitted from aid measures that were put in place before the EU bus sector was liberalised.

Den beiden staatlichen irischen Busgesellschaften Bus Éireann und Dublin Bus wurden Beihilfemaßnahmen gewährt, die vor der Liberalisierung des EU-Bussektors eingeführt wurden.


Following a complaint by a representative body for private bus companies in Ireland, the Coach Tourism and Transport Council, against the State-owned Bus Éireann and Dublin Bus, the Commission in July 2007 opened an in-depth investigation regarding a number of measures (see IP/07/1116):

Nach Eingang der Beschwerde eines irischen Verbands privater Busunternehmen (Coach Tourism and Transport Council) gegen die staatlichen Busgesellschaften Bus Éireann und Dublin Bus leitete die Kommission im Juli 2007 ein eingehendes Prüfverfahren in Bezug auf eine Reihe von Maßnahmen ein (siehe IP/07/1116):


compensation to both companies for bus services operated until December 2009 under a ‘public service obligation’ in the form of annual operating payments and various grants for the purchase of new buses and the upgrading of infrastructure, such as bus stations and garages;

Ausgleichszahlungen, die die beiden Gesellschaften für bis Dezember 2009 aufgrund von Gemeinwohlverpflichtungen erbrachte Busdienste in Form jährlicher Betriebszahlungen erhielten, und verschiedene Zuschüsse für den Kauf neuer Busse und den Ausbau von Infrastruktur wie Bushaltestellen und Depots,


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R0181 - EN - Regulation (EU) No 181/2011 of the European Parliament and of the Council of 16 February 2011 concerning the rights of passengers in bus and coach transport and amending Regulation (EC) No 2006/2004 Text with EEA relevance // REGULATION (EU) No 181/2011 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 16 February 2011 // concerning the rights of passengers in bus and coach transport and amending Regulation (EC) No 2006/2004 // (Text with EEA relevance)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R0181 - EN - Verordnung (EU) Nr. 181/2011 des Europäischen Parlaments und des Rates vom 16. Februar 2011 über die Fahrgastrechte im Kraftomnibusverkehr und zur Änderung der Verordnung (EG) Nr. 2006/2004 Text von Bedeutung für den EWR // VERORDNUNG (EU) Nr. 181/2011 DES EUROPÄISCHEN PARLAMENTS UND DES RATES // vom 16. Februar 2011 // über die Fahrgastrechte im Kraftomnibusverkehr und zur Änderung der Verordnung (EG) Nr. 2006/2004 // (Text von Bedeutung für den EWR)


Action by the Union in the field of bus and coach transport should aim, among other things, at ensuring a high level of protection for passengers, that is comparable with other modes of transport, wherever they travel.

Die Maßnahmen der Union im Bereich des Kraftomnibusverkehrs sollten unter anderem darauf abzielen, überall ein hohes, dem Standard anderer Verkehrsträger vergleichbares Schutzniveau für die Fahrgäste sicherzustellen.


Regulation (EU) No 181/2011 of the European Parliament and of the Council of 16 February 2011 concerning the rights of passengers in bus and coach transport and amending Regulation (EC) No 2006/2004 Text with EEA relevance

Verordnung (EU) Nr. 181/2011 des Europäischen Parlaments und des Rates vom 16. Februar 2011 über die Fahrgastrechte im Kraftomnibusverkehr und zur Änderung der Verordnung (EG) Nr. 2006/2004 Text von Bedeutung für den EWR


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R1073 - EN - Regulation (EC) No 1073/2009 of the European Parliament and of the Council of 21 October 2009 on common rules for access to the international market for coach and bus services, and amending Regulation (EC) No 561/2006 (Text with EEA relevance) - REGULATION - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 21 October 2009 // on common rules for access to the international market for coach and bus services, and amending Regulation (EC) No 561/2006 // (recast) / ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R1073 - EN - Verordnung (EG) Nr. 1073/2009 des Europäischen Parlaments und des Rates vom 21. Oktober 2009 über gemeinsame Regeln für den Zugang zum grenzüberschreitenden Personenkraftverkehrsmarkt und zur Änderung der Verordnung (EG) Nr. 561/2006 (Text von Bedeutung für den EWR) - VERORDNUNG - DES EUROPÄISCHEN PARLAMENTS UND DES RATES // vom 21. Oktober 2009 // über gemeinsame Regeln für den Zugang zum grenzüberschreitenden Personenkraftverkehrsmarkt und zur Änderung der Verordnun ...[+++]


In the event that an existing international coach and bus service is seriously affecting the viability of a comparable service covered by one or more public service contracts conforming to Community law on the direct sections concerned, due to exceptional reasons which could not have been foreseen at the time of granting the authorisation, a Member State may, with the agreement of the Commission, suspend or withdraw the authorisation to run the international coach and bus service after having given 6 months’ notice to the carrier.

Ein Mitgliedstaat kann mit Zustimmung der Kommission sechs Monate nach Unterrichtung des Verkehrsunternehmers die Genehmigung für den Betrieb des grenzüberschreitenden Verkehrsdienstes mit Kraftomnibussen aussetzen oder entziehen, falls ein bestehender grenzüberschreitender Verkehrsdienst mit Kraftomnibussen aus außergewöhnlichen Gründen, die zum Zeitpunkt der Erteilung der Genehmigung nicht absehbar waren, ernsthaft die Funktionsfähigkeit eines vergleichbaren Dienstes der im Rahmen eines oder mehrerer öffentlicher Dienstleistungsaufträge mit gemeinwirtschaftlichen Verpflichtungen im Einklang mit dem Gemeinschaftsrecht durchgeführt wird, ...[+++]


Following a complaint submitted by a representative body of private bus operators, the Commission will investigate whether the annual operating compensation payments (including the financing of the replacement and expansion of bus fleets) and the granted investment and training subsidies for the benefit of the subsidiaries of Córas Iompair Éireann (CIÉ) – Irish Bus and Dublin Bus – are compatible with the EC State aid rules.

Aufgrund der Beschwerde eines Verbands privater Busunternehmen wird die Kommission prüfen, ob die jährlichen betrieblichen Ausgleichszahlungen – unter anderem für die Erneuerung und Erweiterung von Fahrzeugflotten – sowie die Investitions- und Ausbildungsbeihilfen für Irish Bus und Dublin Bus (Tochtergesellschaften von Córas Iompair Éireann (CIÉ)) mit den EU-Vorschriften für staatliche Beihilfen vereinbar sind.


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