10. Calls on the Commission, in close collaboration with the Member States, to establish specific targets for lifelong learning, aimed in particular at those who
have not completed upper secondary level education, at the unskilled, the functionally illiterate, the unemployed, individuals with special needs, individuals with learning difficulties, citizens who are more than 50 years old; immigrants and women following maternity leave; calls, further, on the Commission and the Member States to cooperate
on the drafting of national strategie ...[+++]s for lifelong learning in the Member States which do not have any such strategies, and also to cooperate closely with the OECD to establish indicators to measure progress towards attaining these targets; 10. fordert die Kommission auf, in enger Zusammenarbeit mit den Mitgliedstaaten spezielle Zielvorgaben für den Bereich des lebensbegleitenden Lernens fe
stzulegen, die sich insbesondere an diejenigen, die Sekundarstufe II nicht abgeschlossen haben, an die ungelernten Arbeiter, die funktionellen Analphabeten, die Arbeitslosen, die Behinderten, die Personen mit Lernschwierigkeiten, die über 50-Jährigen, Migranten und Frauen nach dem Mutterschaftsurlaub richten; ersucht ferner die Kommission und die Mitgliedstaaten
, in Zusammenarbeit nationale Strategien für das ...[+++]lebenslange Lernen in den Mitgliedstaaten, die nicht über derartige Strategien verfügen, festzulegen; ersucht sie darüber hinaus, eng mit der OECD zusammenzuarbeiten, um Indikatoren zur Messung der auf dem Wege zur Verwirklichung dieser Ziele erreichten Fortschritte zu entwickeln;