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Air miss
Anti-collision light
Anti-collision strobe light
Choose appropiate test of genetic testing
Choose type of genetic testing
Collision test
Collision tests
Colregs
Conduct patch testing
Conduct patch testings
Conduct patch-testing
Consider type of genetic testing
Crash test
Decide on type of genetic testing
Front crash
Front-end collision
Frontal impact
Head-on collision
Impact test
Near collision
Near miss
Perform patch testing
Test area
Test zone

Übersetzung für "Collision test " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
collision test | crash test | impact test

Aufprallversuch | Crashtest


Collision test | Crash test | Impact test

Aufprallversuch | Crashtest




colregs | scope of international regulations for preventing collisions at sea | international regulations for preventing collisions at sea | range of international regulations for preventing collisions at sea

Internationale Regeln zur Verhütung von Zusammenstößen auf See


front crash | frontal impact | front-end collision | head-on collision

Frontalaufprall | Frontalzusammenstoß


anti-collision light | anti-collision strobe light

Antikollisionslampe


choose appropiate test of genetic testing | choose type of genetic testing | consider type of genetic testing | decide on type of genetic testing

über die Art eines Gentests entscheiden


conduct patch-testing | perform patch testing | conduct patch testing | conduct patch testings

Patch-Test durchführen


Air miss | Near collision | Near miss

Gefährliche Begegnung


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Two methods have been proposed and tested to alert seabirds to the presence of static nets and thereby avoid collision[17].

Es wurden zwei Methoden vorgeschlagen und getestet, um Seevögel vor Stellnetzen zu warnen und somit Kollisionen zu verhindern[17].


On the other hand, vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil the test requirements laid down in this Regulation in the future, upon assessment by the European Commission.

Fahrzeuge, die mit Kollisionsvermeidungssystemen ausgestattet sind, können in Zukunft von bestimmten Anforderungen dieser Verordnung freigestellt werden. Dazu ist eine Bewertung durch die Europäische Kommission erforderlich.


1. Upon assessment by the Commission, vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil the test requirements laid down in Sections 2 and 3 of Annex I in order to be granted an EC type-approval or a national type-approval for a type of a vehicle with regard to pedestrian protection, or to be sold, registered or to enter into service.

(1) Nach Bewertung durch die Kommission können mit einem Kollisionsvermeidungssystem ausgestattete Fahrzeuge hinsichtlich des Fußgängerschutzes eine EG-Typgenehmigung oder eine Betriebserlaubnis mit nationaler Geltung erhalten und verkauft, zugelassen und in Betrieb genommen werden, ohne die Prüfanforderungen von Anhang I Abschnitte 2 und 3 zu erfüllen.


On the other hand, vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil the test requirements laid down in this Regulation in the future, upon assessment by the European Commission.

Fahrzeuge, die mit Kollisionsvermeidungssystemen ausgestattet sind, können in Zukunft von bestimmten Anforderungen dieser Verordnung freigestellt werden. Dazu ist eine Bewertung durch die Europäische Kommission erforderlich.


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(10) In particular, power should be conferred on the Commission to adopt technical provisions for the application of the test requirements, performance requirements for collision avoidance systems, and implementing measures based on results of monitoring.

(10) Insbesondere sollte die Kommission ermächtigt werden, Leistungsanforderungen an Kollisionsschutzsysteme festzulegen, technische Vorschriften für deren Prüfung zu erlassen, und auf der Grundlage ihrer Überwachungstätigkeit Durchführungsmaßnahmen zu erlassen.


1. Vehicles equipped with collision avoidance systems shall not have to fulfil the test requirements laid down in Sections 2 and 3 of Annex I in order to be granted an EC type-approval or a national type-approval for a type of a vehicle with regard to pedestrian protection, or to be sold, registered or to enter into service.

1. Mit einem Kollisionsschutzsystem ausgestattete Fahrzeuge können hinsichtlich des Fußgängerschutzes eine EG-Typgenehmigung oder eine Betriebserlaubnis mit nationaler Geltung erhalten und verkauft, zugelassen und in Betrieb genommen werden, ohne die Prüfanforderungen von Anhang I Nummern 2 und 3 zu erfüllen.


19. Is worried about the safety of those vulnerable road users; including young people, for whom the death rate is particularly high; notes that the risk of death in motorcycle or moped travel is 17 times higher than in car travel and that walking or cycling is up to nine times riskier; stresses that safety needs to be significantly improved not only for car occupants but also for vulnerable road users, such as pedestrians, cyclists and motorcyclists; highlights the need to focus on road safety education, legislation and control measures on higher-risk groups through a more holistic approach; calls on the Commission to propose effective measures to ensure that all vulnerable road users benefit from maximum protection - such as hazard w ...[+++]

19. ist besorgt über die Sicherheit dieser ungeschützten Verkehrsteilnehmer, einschließlich junger Menschen, unter denen die Todesrate besonders hoch ist; nimmt zur Kenntnis, dass das Todesrisiko bei Fahrten mit dem Motorrad oder dem Moped 17mal höher ist als bei Fahrten mit dem Auto und dass Fußgänger oder Radfahrer ein bis zu 9mal höheres Risiko eingehen; betont, dass die Sicherheit nicht nur für Fahrzeuginsassen, sondern auch für ungeschützte Verkehrsteilnehmer wie Fußgänger, Radfahrer und Motorradfahrer erheblich verbessert werden muss; unterstreicht die Notwendigkeit, sich auf Bildungsmaßnahmen im Bereich der Straßenverkehrssicherheit, Rechtsvorschriften und Kontrollmaßnahmen bei Risikogruppen durch einen stärker ganzheitlichen Ansa ...[+++]


Does the Commission share my concern about comments that many of the cars tested did not provide a satisfactory safety performance in frontal collisions and, if so, does the Commission believe that no new car should be allowed on the market if it has not passed verifiable frontal and lateral crash tests?

Teilt die Kommission die Besorgnis darüber, daß viele der getesteten Fahrzeuge kein zufriedenstellendes Sicherheitsverhalten bei Frontalaufprall aufwiesen, und falls ja, ist die Kommission der Ansicht, daß kein Neuwagen auf den Markt gelangen sollte, der nicht nachprüfbare Frontal- und Seitenaufpralltests bestanden hat?


Does the Commission share my concern about comments that many of the cars tested did not provide a satisfactory safety performance in frontal collisions and, if so, does the Commission believe that no new car should be allowed on the market if it has not passed verifiable frontal and lateral crash tests?

Teilt die Kommission die Besorgnis darüber, daß viele der getesteten Fahrzeuge kein zufriedenstellendes Sicherheitsverhalten bei Frontalaufprall aufwiesen, und falls ja, ist die Kommission der Ansicht, daß kein Neuwagen auf den Markt gelangen sollte, der nicht nachprüfbare Frontal- und Seitenaufpralltests bestanden hat?


When the unladen car without a dummy is collision-tested against a barrier at a speed of 48 73 km/h, the top of the steering column and its shaft shall not move backwards, horizontally and parallel to the longitudinal axis of the vehicle, by more than 12.7 cm in relation to a point of the vehicle not affected by the impact, the distance being determined by dynamic measurement.

Bei der Prüfung des unbeladenen Fahrzeugs ohne Messpuppe darf sich bei frontalem Stoß gegen ein festes Hindernis mit einer Geschwindigkeit von 48,3 km/h das obere Ende der Lenksäule und der Lenkwelle - relativ zu einem durch den Stoß nicht beeinflussten Punkt des Fahrzeugs - horizontal und parallel zur Fahrzeuglängsachse um höchstens 12,7 cm nach hinten verschieben , wobei diese Verschiebung während der Bewegung zu messen ist .




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'Collision test' ->

Date index: 2022-06-19
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