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Agricultural history
Association for History and Computin - Swiss Branch
Character from history
Educate on history
Educational history
Focus in an area of history
Historical figure
Historical personality
History
History of agriculture
Keep a record of bidding history
Keep records of bid history
Medieval history
Middle Ages
Middle ages
Provide instruction on history
Save records of bid history
Specialise in an area of history
Specialise in history
Specialising in an area of history
Store records of bid history
Teach history
Teaching history

Übersetzung für "Educational history " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE


educate on history | provide instruction on history | teach history | teaching history

Geschichte lehren | Geschichte unterrichten




specialise in history | specialising in an area of history | focus in an area of history | specialise in an area of history

sich auf ein Gebiet der Geschichte spezialisieren


keep a record of bidding history | store records of bid history | keep records of bid history | save records of bid history

Aufzeichnungen über den Ablauf der Gebotsabgaben führen


medieval history [ Middle Ages | middle ages(UNBIS) ]

Geschichte des Mittelalters [ mittlere Geschichte ]


historical figure [ character from history | historical personality ]

Geschichtliche Persönlichkeit


agricultural history | history of agriculture

Agrargeschichte | Geschichte der Landwirtschaft


agricultural history | history of agriculture

Agrargeschichte | Geschichte der Landwirtschaft


Association for History and Computin - Swiss Branch

Verein Geschichte und Informatik
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
16. Reiterates its concern over the use of historical arguments in the current debate with neighbours, and reiterates its call for positive progress to be made in joint celebrations of common historical events and figures with neighbouring EU Member States, since this would contribute to a better understanding of history and good neighbourly relations; encourages the attempts to establish joint expert committees on history and education, with the aim of contributing to an objective interpretation of history, strengthening academic cooperation, and promoting positive attitudes in young people towards their neighbours; urges the authorities to ...[+++]

16. wiederholt seine Besorgnis über die Verwendung historischer Argumente in der gegenwärtigen Diskussion mit dem jeweiligen Nachbarn und klagt erneut Fortschritte hinsichtlich des gemeinsamen Begehens von gemeinsamen historischen Ereignissen und Jahrestagen mit benachbarten EU-Mitgliedstaaten ein, da dies ein besseres Verständnis der Geschichte und gutnachbarschaftliche Beziehungen fördern würde; fordert Bemühungen zur Bildung gemeinsamer Expertenkommissionen für Geschichte und Bildung, um eine objektive Interpretation der Geschichte, eine intensivere wissenschaftliche Zusammenarbeit sowie eine positivere Einstellung junger Menschen ge ...[+++]


15. Reiterates its concern over the use of historical arguments in the current debate with neighbours, and reiterates its call for positive progress to be made in joint celebrations of common historical events and figures with neighbouring EU Member States, since this would contribute to a better understanding of history and good neighbourly relations; encourages the attempts to establish joint expert committees on history and education, with the aim of contributing to an objective interpretation of history, strengthening academic cooperation, and promoting positive attitudes in young people towards their neighbours; urges the authorities to ...[+++]

15. wiederholt seine Besorgnis über die Verwendung historischer Argumente in der gegenwärtigen Diskussion mit dem jeweiligen Nachbarn und klagt erneut Fortschritte hinsichtlich des gemeinsamen Begehens von gemeinsamen historischen Ereignissen und Jahrestagen mit benachbarten EU‑Mitgliedstaaten ein, da dies ein besseres Verständnis der Geschichte und gutnachbarschaftliche Beziehungen fördern würde; fordert Bemühungen zur Bildung gemeinsamer Expertenkommissionen für Geschichte und Bildung, um eine objektive Interpretation der Geschichte, eine intensivere wissenschaftliche Zusammenarbeit sowie eine positivere Einstellung junger Menschen ge ...[+++]


While, in general, citizenship education is integrated into initial teacher education courses for secondary education specialists in subjects such as history and geography, only two of the 31 countries assessed (England and Slovakia) train prospective teachers as specialists in citizenship education.

Zwar ist die Erziehung zu aktiver Staatsbürgerschaft generell in der Grundausbildung für Fachlehrkräfte an Sekundarschulen in Fächern wie Geschichte und Geographie vorgesehen, doch nur zwei von 31 Ländern (England und Slowakei) bilden angehende Lehrkräfte speziell für die Erziehung zur aktiven Staatsbürgerschaft aus.


There was also a tie for the second prize, awarded both to the European Association of History Educators (EUROCLIO), which supports the development of history education in a thought-provoking way so as to strengthen peace, stability and democracy, and to Volonteurope , a European network consisting of over 1500 civil society organisations that promotes and encourages volunteering in the EU through transnational partnerships and recognition schemes.

Auch der zweite Preis geht ex-aequo an zwei Organisationen: an die European Association of History Educators (EUROCLIO) , die die Entwicklung des Geschichtsunterrichts auf eine Weise fördert, die zum Nachdenken anregt, um den Frieden, die Stabilität und die Demokratie zu stärken, und an Volonteurope , ein europäisches Netz von über 1500 Organisationen der Zivilgesellschaft, das die ehrenamtliche Tätigkeit in der EU mithilfe von grenzübergreifenden Partnerschaften und systematischen Formen der Anerkennung unterstützt und fördert.


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35. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different per ...[+++]

35. weist auf die grundlegende Rolle von Bildungsprogrammen bei der Integrationsförderung und der Verringerung von Spannungen zwischen den Volksgruppen hin; fordert daher die westlichen Balkanstaaten auf, die Qualität der Bildung zu verbessern, indem die Bürger-, Menschen- und demokratischen Rechte als grundlegende europäische Werte in die einschlägigen Lehrpläne aufgenommen werden, und die Segregation an Schulen zu beenden; weist darauf hin, dass der Geschichtsunterricht an Schulen und Universitäten in den westlichen Balkanländern auf stichhaltiger Forschung beruhen und die unterschiedlichen Sichtweisen der verschiedenen nationalen un ...[+++]


35. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different per ...[+++]

35. weist auf die grundlegende Rolle von Bildungsprogrammen bei der Integrationsförderung und der Verringerung von Spannungen zwischen den Volksgruppen hin; fordert daher die westlichen Balkanstaaten auf, die Qualität der Bildung zu verbessern, indem die Bürger-, Menschen- und demokratischen Rechte als grundlegende europäische Werte in die einschlägigen Lehrpläne aufgenommen werden, und die Segregation an Schulen zu beenden; weist darauf hin, dass der Geschichtsunterricht an Schulen und Universitäten in den westlichen Balkanländern auf stichhaltiger Forschung beruhen und die unterschiedlichen Sichtweisen der verschiedenen nationalen un ...[+++]


34. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different per ...[+++]

34. weist auf die grundlegende Rolle von Bildungsprogrammen bei der Integrationsförderung und der Verringerung von Spannungen zwischen den Volksgruppen hin; fordert daher die westlichen Balkanstaaten auf, die Qualität des Unterrichts zu verbessern, indem die Bürger-, Menschen- und demokratischen Rechte als grundlegende europäische Werte in die einschlägigen Lehrpläne aufgenommen werden, und die Segregation an Schulen zu beenden; weist darauf hin, dass der Geschichtsunterricht an Schulen und Universitäten in den westlichen Balkanländern auf stichhaltiger Forschung beruhen und die unterschiedlichen Sichtweisen der verschiedenen nationale ...[+++]


Location and date : Strasbourg (F), Bonn (G), 21-25.11.1994 Main organisers : Alfred Wegener Institut für Polar- und Meeresforschung and Bundesforschungministerium, Germany Information : Eike Rachor Alfred Wegener Institut für Polar- und Meeresforschung Tel: +49 471 4831 310 Fax: +49 471 4831 149 Project 6 History of science and technical knowledge Science's past enlightens the present A colloquium reviewing the importance of scientific and technical history for the intellectual domain, education and the media Does the history of scie ...[+++]

Ort und Termin: Straßburg (F), Bonn (D), 21.-25.11.94 Hauptveranstalter: Alfred-Wegener-Institut für Polar- und Meeresforschung und Bundesforschungsministerium, Deutschland Auskünfte bei: Eike Rachor Alfred Wegener Institut für Polar- und Meeresforschung Tel. +49 471 4831 310 Fax +49 471 4831 149 Projekt 6 Geschichte der Naturwissenschaft und Technik Rückblick auf die Geschichte der Naturwissenschaft zum besseren Verständnis unserer Zeit Ein Kolloquium mit dem Ziel, die Bedeutung der Naturwissenschafts- und Technikgeschichte im geistigen Leben, im Bildungswesen und in den Medien neu zu bewerten Hat die Geschichte der Naturwissenschaft un ...[+++]


This means that, when the 45 new "Chairs" are added to the existing 46 "Chairs" from the 1st round of the Action Jean Monnet Project, in less than 2 years some 100 Universities or higher education establishments will have introduced compulsory and permanent teaching activities into their core curricula in Law (33 "Chairs" in Community Law), Economics (24 "Chairs" in European Economic Integration), Political Science (20 "Chairs") and History (14 "Chairs" in the History of European Integration).

Dies bedeutet, dass zu den bereits eingerichteten 46 "Lehrstuehlen" im Rahmen der Aktion Jean Monnet I 45 neue hinzukommen und damit in weniger als zwei Jahren etwa 100 Universitaeten oder Hochschuleinrichtungen staendige Pflichtveranstaltungen in die Lehrplaene der Studiengaenge Recht (33 "Lehrstuehle" in Gemeinschaftsrecht), Wirtschaftswissenschaften (24 "Lehrstuehle" in europaeischer wirtschaftlicher Integration), Politikwissenschaften (20 "Lehrstuehle") und Geschichtswissenschaften (14 "Lehrstuehle" in Geschichte der europaeischen Integration) aufgenommen haben.


But what is interesting about the Lisbon conclusions is that, for the first time in our history, we have felt the need to speak about what there is in common in education, rather than the eternal - almost automatic or "programmed" - emphasis on diversity, when we speak of education.

Interessant an den Schlussfolgerungen ist aber, dass wir zum ersten Mal in unserer Geschichte das Bedürfnis hatten, über die Gemeinsamkeiten im Bildungsbereich zu sprechen, und nicht wie immer - fast automatisch oder schon „vorprogrammiert" den Schwerpunkt auf die Verschiedenheit zu legen.




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'Educational history' ->

Date index: 2022-03-10
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