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Advise colleagues on aspects of tanker operations
Advise colleagues on tanker operations
Aerial tanker
Air-tanker
Commercial vehicle
Filling of tankers from below
Flying change foot sit spin
Flying change sit spin
Flying reverse sit spin
Flying tanker
Juggernaut
Lorry
Lorry tanker
Maintain flying harnesses
Maintain harnesses for flying
Methane tanker
OSO-tanker
Oil tanker
Operate artist flying movements
Ore-slurry-oil tanker
Provide detailed advice on tanker operations
Provide expertise on tanker operations
Slurry tanker
Tanker
Tanker aircraft
Tanker shipping
Test artist flying system
Test artist flying systems
Test flying systems
Trailer
Truck
Try out artist flying systems

Übersetzung für "Flying tanker " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE


aerial tanker | air-tanker | flying tanker | tanker aircraft

Tankerluftfahrzeug


tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

Tanker [ Methantanker | Öltanker | Tankschiff ]


advise colleagues on tanker operations | provide detailed advice on tanker operations | advise colleagues on aspects of tanker operations | provide expertise on tanker operations

Fachwissen zum Tankerbetrieb zur Verfügung stellen


ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

Marconaflotanker | Marconaflo-Tanker | Slurry-Tanker


check, maintain and repair flying harnesses | operate artist flying movements | maintain flying harnesses | maintain harnesses for flying

Fluggeschirr instand halten


test flying systems | try out artist flying systems | test artist flying system | test artist flying systems

Flugwerk testen


flying reverse sit spin (1) | flying change sit spin (2) | flying change foot sit spin (3)

eingesprungene Rückwärts-Sitzpirouette (1) | eingesprungene Sitzpirouette mit Fusswechsel vor der Landung (2)


commercial vehicle [ juggernaut | lorry | lorry tanker | trailer | truck ]

Nutzfahrzeug [ Anhänger | Lastwagen | Lkw | Sattelschlepper | Tanklastwagen ]


filling of tankers from below

Untenbefüllung von Tankfahrzeugen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The law applies to oil tankers of 5 000 tonnes deadweight and above which fly the flag of an EU member country, or, irrespective of their flag, which enter or leave a port or offshore terminal or anchor in an area under the jurisdiction of an EU country.

Die Verordnung gilt für Öltankschiffe ab 5 000 Tonnen Tragfähigkeit, die die Flagge eines EU-Mitgliedstaats führen, oder die, unabhängig davon, welche Flagge sie führen, in einen Hafen oder Vorhafen unter der Gerichtsbarkeit eines Mitgliedstaats einlaufen bzw. aus diesem auslaufen oder in einem Gebiet unter der Gerichtsbarkeit eines Mitgliedstaats vor Anker gehen.


CommunicationIn order to enhance maritime safety and prevent loss of human life and maritime pollution, communication among crew members on board ships sailing in Community waters should be improved.A common working language must be established on board all passenger ships flying the flag of a Member State and on board all passenger ships starting and/or finishing a voyage in a Member State port.In the case of oil tankers, chemical tankers and liquefied gas tankers, the Directive requires that the master, officers and ratings be able ...[+++]

VerständigungUm die Sicherheit im Schiffsverkehr zu erhöhen und dem Verlust von Menschenleben und der Meeresverschmutzung vorzubeugen, muss die Verständigung zwischen den Besatzungsmitgliedern der Schiffe in den Gewässern der Gemeinschaft verbessert werden.An Bord aller Passagierschiffe, die unter der Flagge eines Mitgliedstaats fahren, sowie aller Passagierschiffe, die aus einem Gemeinschaftshafen auslaufen oder einen Gemeinschaftshafen anlaufen, muss eine gemeinsame Arbeitssprache festgelegt werden.Für Öl-, Chemikalien- und Flüssiggastankschiffe schreibt die Richtlinie vor, dass sich der Kapitän, die Offiziere und die Schiffsleute unte ...[+++]


3. No oil tanker carrying heavy grades of oil shall be allowed to fly the flag of a Member State unless such tanker is a double-hull tanker.

(3) Öltankschiffe, die Schweröle befördern, dürfen nur dann die Flagge eines Mitgliedstaats führen, wenn es sich um Doppelhüllen-Öltankschiffe handelt.


It is proposing to amend Regulation 417/2002 to clarify that no oil tanker carrying heavy grades of oil is authorised to fly the flag of a Member State unless it is a double-hull tanker, thereby bringing Community law into line with the Italian Presidency’s statement.

Sie schlägt vor, die Verordnung Nr. 417/2002 zu ändern und klarzustellen, dass es keinem Tankschiff, das Schweröle transportiert, erlaubt ist, die Flagge eines Mitgliedstaats zu führen, außer es handelt sich um ein Doppelhüllen-Öltankschiff, und somit das Gemeinschaftsrecht mit der Erklärung des italienischen Ratsvorsitzes in Einklang zu bringen.


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According to the Commission, it was therefore appropriate to amend the 2002 regulation by doing away with the last exemption to Regulation 13H and, therefore, to ban the carriage of heavy grades of oil in single-hull oil tankers flying the flag of a Member State, whatever the jurisdiction applicable to the ports, offshore terminals or maritime area in which these tankers operate.

Der Kommission zufolge war es daher angebracht, die Verordnung von 2002 zu ändern und die letzte Ausnahme von der Regel 13 H zu streichen und demzufolge den Transport von Schwerölen auf Einhüllentankern unter der Flagge eines Mitgliedstaates zu verbieten, egal, welcher Gerichtsbarkeit die Häfen, die Reedereien oder die maritime Zone, in denen diese Tanker operieren, auch unterstehen.


· Exemptions from Regulation 13H (ban on the carriage of heavy grades of oil in single-hull oil tankers). A ship flying the flag of a Member State and operating outside ports or offshore terminals under Community jurisdiction could take advantage of the exemptions and still comply with the amended Regulation 417/2002.

· Befreiungen von der Regel 13H (Verbot des Transports von Schwerölen mit Einhüllen-Öltankschiffen): Ein Schiff unter der Flagge eines Mitgliedstaats, das außerhalb eines Hafens oder Vorhafens unter der Gerichtsbarkeit der Gemeinschaft betrieben wird, könnte unter eine Befreiung fallen und dennoch die Verordnung 417/2002 einhalten.


Oil tankers, even those built recently, which do not meet the test requirements may be refused entry to EU ports or permission to fly the flag of an EU country.

Tankschiffe, auch vor relativ kurzer Zeit gebaute, die die Prüfung nicht bestehen, dürfen dann keine EU-Häfen anlaufen oder unter EU-Flagge betrieben werden.


Following the disastrous oil slick off the coast of Brittany in December 1999 resulting from the wreck of the 25-year-old single-hulled oil tanker ‘Erika’, flying the Maltese flag, the Commission proposed in March 2000 in the context of the ‘Erika I package’, among other measures, the establishment of a timetable for the accelerated phasing out of single-hulled oil tankers, as follows:

Nach der Ölpest vor der französischen Bretagneküste im Dezember 1999 aufgrund des Schiffbruchs des unter maltesischer Flagge fahrenden, 25 Jahre alten Einhüllen-Öltankschiffes „Erika“ hat die Kommission im März 2000 im Rahmen des "Erika-I-Paketes" unter anderem die Aufstellung eines Zeitplans zur beschleunigten Außerdienststellung von Einhüllen-Öltankschiffen mit folgendem Inhalt vorgeschlagen:


The main components of this proposal concern the banning of substandard ships flying flags of convenience (including the drawing-up of a black list of vessels no longer allowed to enter EU waters. The Commission also proposed the compulsory inspection of all vessels posing a risk entering European waters, including oil tankers over fifteen years old. These measures are in addition to a target coefficient system whereby vessels are allocated a number of points according to various criteria such as age, flag of convenience, previous det ...[+++]

Die wichtigsten Punkte dieses Vorschlags sind ein Verkehrsverbot für Substandard-Schiffe, die unter Billigflagge fahren (einschließlich Erstellung einer schwarzen Liste von Schiffen, die nicht mehr in die Gewässer der europäischen Union einfahren dürfen). Die Kommission hat darüber hinaus die obligatorische Überprüfung aller "Risikoschiffe" vorgeschlagen, die in europäische Gewässer einfahren, unter anderem aller Öltankschiffe, die älter als fünfzehn Jahre sind. Diese Maßnahmen werden ergänzt durch ein Prioritätsfaktorsystem, nach dem die Schiffe aufgrund verschiedener Kriterien wie beispielsweise Alter, Billigflagge, Anzahl der Fälle, i ...[+++]


The Commission proposes that tankers flying the flag of a Member State or entering Community ports will be equipped with double hulls at dates similar to those imposed by the United States.

Die Kommission schlägt vor, daß Öltankschiffe, die die Flagge eines Mitgliedstaats führen oder einen Gemeinschaftshafen anlaufen, von bestimmten Zeitpunkten an, die in etwa den von den Vereinigten Staaten vorgeschriebenen Terminen entsprechen, mit einer Doppelhülle ausgestattet sein müssen.




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'Flying tanker' ->

Date index: 2021-11-30
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