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Administrator in education
EHEA
EHEA Framework
EHEA-QF
EQF-LL
Education administrator
Education secretary
European Area of Higher Education
European Higher Education Area
Examination for the Federal PET Diploma
Grande école
HEI
HEdA
Head of higher education institutions
Higher Education Act
Higher education
Higher education administrator
Higher education establishment
Higher education institution
Higher education instructor
Higher education lecturer
Institute of technology
MedPO
Medical Professions Ordinance
Professor
QF-EHEA
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Tertiary education
Tertiary education institution
Third level educational institution
University chancellor
University lecturer

Übersetzung für "Higher education " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

Hochschule | Hochschuleinrichtung | höhere Bildungseinrichtung


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

Hochschulassistentin | Universitätslehrkraft | Dozent | Hochschullehrkraft


higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]

Hochschulausbildung [ Akademie | akademische Ausbildung | Elitehochschule („grande école) | Fachhochschule | Gesamthochschule | Hochschule | Hochschulinstitut | Hochschulwesen | Technische Hochschule | Tertiärbereich ]


EHEA Framework | EQF-LL | Framework for Qualifications of the European Higher Education Area | framework of qualifications for the European Higher Education Area | Qualifications Framework for the European Higher Education Area | Qualifications Framework of the European Higher Education Area | EHEA-QF [Abbr.] | QF-EHEA [Abbr.]

Qualifikationsrahmen für den Europäischen Hochschulraum


rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

Leiter einer höheren Lehranstalt | Leiterin einer höheren Lehranstalt | Leiter einer Hochschuleinrichtung | Leiter einer höheren Lehranstalt/Leiterin einer höheren Lehranstalt


European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]

EHR | Europäischer Hochschulraum


Federal Act on the Funding and Coordination of the Higher Education Sector | Higher Education Act [ HEdA ]

Bundesgesetz vom 30. September 2011 über die Förderung der Hochschulen und die Koordination im schweizerischen Hochschulbereich | Hochschulförderungs- und -koordinationsgesetz [ HFKG ]


education secretary | higher education administrator | administrator in education | education administrator

Institutssekretärin | Sekretär im Bildungswesen | Hochschulsekretär | Sekretär im Bildungswesen/Sekretärin im Bildungswesen


Ordinance of 27 June 2007 on Higher Education Qualifications, Degree Programmes, Continuing Education and Training and Professional Practice within the Medical Field | Medical Professions Ordinance [ MedPO ]

Verordnung vom 27. Juni 2007 über Diplome, Ausbildung, Weiterbildung und Berufsausübung in den universitären Medizinalberufen | Medizinalberufeverordnung [ MedBV ]


examination for the Federal Diploma of Higher Education | examination for the Federal PET Diploma

eidgenössische Berufsprüfung (1) | Berufsprüfung (2) [ BP ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Building on the recent initiatives on Modernising Europe’s Higher Education Systems[2] and Rethinking Education[3], and in response to the Council conclusions of 11 May 2010 on the internationalisation of higher education[4], this Communication aims to contribute to the objectives of the Europe 2020 strategy, by helping Member States and higher education institutions[5] (HEIs) develop strategic partnerships that will allow Europe to tackle global challenges more effectively.

Aufbauend auf den jüngsten Initiativen Agenda für die Modernisierung von Europas Hochschulsystemen[2] und Neue Denkansätze für die Bildung[3] und als Reaktion auf die Schlussfolgerungen des Rates vom 11. Mai 2010 zur Internationalisierung der Hochschulbildung[4] soll diese Mitteilung einen Beitrag zur Verwirklichung der Europa-2020-Ziele leisten, indem die Mitgliedstaaten und die Hochschuleinrichtungen[5] bei der Gründung strategischer Partnerschaften unterstützt werden, dank derer Europa die globalen Herausforderungen wirksamer bewältigen kann.


The changes added new requirements as regards the name of foreign higher education institutions, the need for bilateral agreements between Hungary and non-European Economic Area (EEA) countries of origin of higher education institutions, the need to provide higher education services also in the country of origin, and additional requirements for the registration and authorisation of higher education services in Hungary.

Im Rahmen dieser Änderungen wurden neue Anforderungen eingeführt. Diese betrafen den Namen ausländischer Hochschuleinrichtungen, den zwingenden Abschluss bilateraler Abkommen zwischen Ungarn und nicht dem Europäischen Wirtschaftsraum (EWR) angehörenden Herkunftsländern von Hochschuleinrichtungen, die Verpflichtung zur Erbringung von Hochschuldienstleistungen auch im Herkunftsland sowie zusätzliche Vorschriften für die Registrierung und Genehmigung von Hochschuldienstleistungen in Ungarn.


The changes added new requirements as regards the name of foreign higher education institutions, the need for bilateral agreements between Hungary and a non-the European Economic Area (EEA) country of origin of the foreign higher education institution, the need to provide higher education services also in the country of origin as well as additional requirements for the registration and authorisation of higher education services in Hungary.

Im Rahmen dieser Änderungen wurden neue Anforderungen in Bezug auf den Namen ausländischer Hochschuleinrichtungen, den zwingenden Abschluss bilateraler Abkommen zwischen Ungarn und dem nicht dem EWR angehörenden Herkunftsland einer ausländischen Hochschuleinrichtung, die Verpflichtung zur Erbringung von Hochschuldienstleistungen auch im Herkunftsland sowie zusätzliche Vorschriften für die Registrierung und Genehmigung von Hochschuldienstleistungen in Ungarn eingeführt.


Ensuring graduates leave higher education with the skill sets they and the modern economy need; Building inclusive higher education systems; Making sure higher education institutions contribute to innovation in the rest of the economy; Supporting higher education institutions and governments in making the best use of the human and financial resources available.

Absolventinnen und Absolventen sollen nach ihrem Abschluss über die Kompetenzen verfügen, die sie und die moderne Wirtschaft benötigen; die Hochschulsysteme sollen inklusiv werden; Hochschuleinrichtungen sollen zur Innovation in den übrigen Bereichen der Wirtschaft beitragen; Hochschuleinrichtungen und Regierungen sollen unterstützt werden, um die zur Verfügung stehenden Human- und Finanzressourcen bestmöglich zu nutzen.


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19. Points out that mainly public and also private funding is of primary importance for the modernisation of higher education systems; emphasises that investment in higher education in Europe is crucial to overcoming the current economic crisis; calls on the Member States and higher education institutions to expand scholarship and funding programmes for those institutions and to develop innovative methods of funding mechanisms which can contribute to more efficient functioning of higher education institutions, complement public funding without increasing the pressure on households and make higher education accessible to all; expresses ...[+++]

19. verweist darauf, dass in erster Linie öffentliche, aber auch private Finanzierungen von größter Bedeutung für die Modernisierung der Hochschulsysteme sind; hebt hervor, dass Investitionen in Hochschulbildung in Europa zur Überwindung der gegenwärtigen Wirtschaftskrise entscheidend sind; ruft die Mitgliedstaaten und die Hochschuleinrichtungen auf, die Stipendiaten- und Förderprogramme für Hochschulen auszubauen und innovative Finanzierungsmechanismen zu entwickeln, die zu einer wirksameren Funktionsweise der Hochschuleinrichtungen beitragen und die Bereitstellung öffentlicher Mittel ergänzen können, ohne den Druck auf private Hausha ...[+++]


14. Encourages the Commission's initiative to launch, in cooperation with all the institutions, students and other stakeholders involved, a multi-dimensional tool for the differentiated classification and ranking of higher education institutions based on characteristics such as a long tradition of providing higher education in Europe, the quality of teaching, student support (i.e. scholarships, counselling, housing), physical and info-communication accessibility, regional engagement and knowledge transfer; opposes, on the other hand, the establishment of a classification of higher education institutions on the basis of non-homogeneous p ...[+++]

14. begrüßt die Initiative der Kommission – in Zusammenarbeit mit allen beteiligten Einrichtungen, Studierenden und anderen Interessenträgern – zum Start einer mehrdimensionalen Maßnahme zur differenzierten Klassifizierung und Einstufung von Hochschuleinrichtungen anhand von Eigenschaften wie einer langen Tradition der Lehre im Hochschulbereich in Europa, der Qualität der Lehre, der Unterstützung für die Studierenden (d.h. Stipendien, Beratung, Unterbringung), der Barrierefreiheit des Zugangs und der Information/Kommunikation, der regionalen Mitwirkung und des Wissenstransfers; spricht sich aber gegen die Schaffung eines Klassifizierung ...[+++]


40. Welcomes the Commission's support for ‘Knowledge Alliances’ and ‘Sector Skills Alliances’ in which higher education institutions exchange information with businesses while developing curricula to address skills shortages; calls upon businesses and entrepreneurs, including small and medium-sized enterprises, actively to develop partnerships with higher education institutions by providing high-quality internships for students and lecturers and capitalising on lecturers' general transferable skills; reiterates, however, that higher education institutions produce cultural content which translates not only into vocational skills but als ...[+++]

40. begrüßt die Unterstützung der Kommission für „Wissensallianzen“ und „Allianzen für branchenspezifische Fertigkeiten“, bei denen Hochschuleinrichtungen Informationen mit Unternehmen austauschen und gleichzeitig Lehrpläne entwickeln, um Qualifikationsdefizite anzugehen; ruft Unternehmen und Unternehmer einschließlich kleiner und mittlerer Unternehmen auf, aktiv Partnerschaften mit Hochschuleinrichtungen zu entwickeln, indem sie qualitativ hochwertige Praktika für Studierende und Dozenten anbieten und die allgemeinen übertragbaren Fähigkeiten von Dozenten nutzen; erinnert jedoch daran, dass Hochschulen kulturelle Inhalte schaffen, die ...[+++]


4. Reiterates that higher education has the potential to promote social inclusion, social advancement and upward social mobility; calls, with respect for the principle of subsidiarity, on Member States, regional and local governments and higher education institutions to strengthen – inter alia through the development of adequate financial support schemes – their efforts to widen equitable access to studies for all, from early childhood to higher education, irrespective of sex, ethnicity, language, religion, disability or social background, and to fight all forms of discrimination, recognising multiculturalism and multilingualism, includ ...[+++]

4. erinnert daran, dass Hochschulbildung das Potenzial hat, die soziale Integration, den sozialen Aufstieg und die soziale Mobilität nach oben zu fördern; fordert – unter Beachtung des Grundsatzes der Subsidiarität – die Mitgliedstaaten, Regionalregierungen und lokalen Behörden sowie die Hochschuleinrichtungen auf, unter anderem durch die Entwicklung angemessener finanzieller Förderregelungen ihre Bemühungen im Hinblick auf die Ausweitung des gleichberechtigten Zugangs zu Bildung für alle – von der frühen Kindheit bis zur Hochschulbildung– zu verstärken, und zwar ohne Unterscheidung aufgrund von Geschlecht, von ethnischer Zugehörigkeit, Spra ...[+++]


R. whereas the creation of a European Higher Education Area (EHEA) is a significant development that could contribute to European integration while respecting the diversity of education in the various EU Member States and the goals of higher education in relation to society;

R. in der Erwägung, dass der Aufbau eines europäischen Hochschulraums (EHR) eine wichtige Entwicklung darstellt, die unter Wahrung der Vielfalt der Bildungssysteme in den einzelnen EU-Mitgliedstaaten und der Aufgaben der Hochschulen gegenüber der Gesellschaft zur europäischen Integration beitragen könnte;


(c) European e-learning models for higher education. These projects should develop new models for cooperation between European higher education institutions, in particular addressing the provision of continuous training and professional development, and in the development of learning support services as well as for training teachers, trainers and other educational personnel in the pedagogical use of e-learning; examining quality assurance methods; the development of a better understanding of organisational change and possible risks associated with implementing e-learning in higher education; and the development of European models for ...[+++]

c) Europäische Modelle für das Lernen mit elektronischen Hilfsmitteln für die Hochschulbildung: Im Rahmen dieser Aktion sollen neue Modelle für die Zusammenarbeit zwischen europäischen Hochschulen entwickelt werden; dabei ist insbesondere Folgendes zu berücksichtigen: die berufliche Entwicklung und Weiterbildung sowie die Entwicklung unterstützender Dienste für das Lernen und die Schulung von Lehrern, Ausbildern und sonstigem Lehrpersonal im pädagogischen Umgang mit dem Lernen mit elektronischen Hilfsmitteln; die Prüfung von Qualitätssicherungsmethoden; die Verbesserung des Verständnisses davon, welche organisatorischen Veränderungen ...[+++]


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