Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Benefit reduction
Climate change mitigation
DNT
DeNOx
DeNOx trap
Denoxification
Emission control
Gas denitrification
Gas emission reduction
In-use NOx emissions
LNA
LNT
Lean NOx adsorber
Lean NOx trap
Mitigation measure
Mitigation of climate change
Mitigation policy
NAC
NOx
NOx abatement
NOx adsorber catalyst
NOx reduction
NOx reduction by coal reburning
NOx removal
NOx storage catalyst
NOx storage-reduction catalyst
NSC
NSR catalyst
Nitrogen oxide
Oxidation
Pay cut
Pension benefits reduction
Process of oxidation
Processes of reduction
Real-world NOx emissions
Reduction in benefits
Reduction in pay
Reduction of customs duties
Reduction of customs tariff
Reduction of gas emissions
Reduction processes
Tariff reduction
Wage reduction

Übersetzung für "NOx reduction " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
NOx reduction (1) | NOx removal (2) | NOx abatement (3) | denoxification (4) | gas denitrification (5) [ DeNOx ]

Entstickung (1) | NOx-Wäsche (2) [ DeNOx ]


NOx reduction by coal reburning

NOx-Senkung durch Nachverbrennung von Kohle


deNOx trap | lean NOx adsorber | lean NOx trap | NOx adsorber catalyst | NOx storage catalyst | NOx storage-reduction catalyst | NSR catalyst | DNT [Abbr.] | LNA [Abbr.] | LNT [Abbr.] | NAC [Abbr.] | NSC [Abbr.]

Mager-NOx-Falle | NOx-Adsorber | NOx-Falle | LNT [Abbr.]


in-use NOx emissions | real-world NOx emissions

im realen Betrieb ausgestoßene Emissionen von Stickoxiden | im realen Betrieb ausgestoßene Stickoxidemissionen | NOx-Emissionen im realen Fahrbetrieb | Stickoxidemissionen im realen Betrieb


pay cut [ reduction in pay | wage reduction ]

Lohnkürzung [ Lohnminderung ]


tariff reduction [ reduction of customs duties | reduction of customs tariff ]

Zollherabsetzung [ Senkung der Zollsätze | Zollermäßigung | Zollsenkung ]


pension benefits reduction | reduction in benefits | benefit reduction

Kürzung der Vorsorgeleistungen | Kürzung der Leistungen | Leistungskürzung


nitrogen oxide [ NOx ]

Stickstoffoxid (1) | Stickoxid (2) [ NOx ]


reduction of gas emissions [ climate change mitigation | gas emission reduction | mitigation measure | mitigation of climate change | mitigation policy | Emission control(STW) ]

Verringerung der Emissionen von Treibhausgasen [ Emissionsminderung | Emissionsreduktion | Verringerung der Treibhausgasemissionen ]


process of oxidation | processes of reduction | oxidation | reduction processes

Oxidation | Oxydation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The new methane ceiling will exploit the substantial potential for low- or zero-cost reduction, thus complementing the VOC and NOx reductions required to reduce the concentrations of ozone both in the EU and internationally.

Die neue Obergrenze für Methan wird das beachtliche Potenzial für kostengünstige oder kostenlose Reduktionen ausschöpfen und ergänzt auf diese Weise die VOC- und NOx-Reduktionen, die zur Senkung der Ozonkonzentrationen sowohl in der EU als auch weltweit erforderlich sind.


1. In order to comply with the intermediate emission levels determined for 2025 in accordance with Article 4, paragraph 2, and the national emission reduction commitments set out in Annex II applicable from 2030 onwards for NOx, SO2 and PM2,5, Member States may offset NOx, SO2 and PM2,5 emission reductions achieved by international maritime traffic against NOx, SO2 and PM2,5 emissions released by other sources in the same year, provided that they meet the following conditions:

1. Zur Erfüllung der für 2025 für NOx, SO2 und PM2,5 vorgegebenen Emissionszwischenziele gemäß Artikel 4 Absatz 2 und der ab 2030 geltenden nationalen Emissionsreduktionsverpflichtungen gemäß Anhang II können die Mitgliedstaaten im internationalen Seeverkehr erzielte Reduktionen der NOx-, SO2- und PM2,5-Emissionen mit NOx-, SO2- und PM2,5-Emissionen verrechnen, die im selben Jahr aus anderen Quellen freigesetzt wurden, sofern folgende Bedingungen erfüllt sind:


By doing so, it ensures that the national emission ceilings (NECs) set in Directive 2001/81/EC for 2010 onwards for SO2, NOx, NMVOC and NH3 shall apply until 2020 and establishes new national emission reduction commitments ("reduction commitments") applicable from 2020 and 2030 for SO2, NOx, NMVOC, NH3, fine particulate matter (PM2,5) and methane (CH4) as well as intermediate emission levels for the year 2025 applicable to the same pollutants.

Damit wird sichergestellt, dass die nationalen Emissionshöchstmengen für SO2, NOx, NMVOC und NH3, die die Richtlinie 2001/81/EG ab 2010 vorgibt, bis 2020 gelten. Außerdem werden für SO2, NOx, NMVOC, NH3, Feinstaub (PM2,5) und Methan (CH4) neue nationale Verpflichtungen zur Emissionsreduktion („Reduktionsverpflichtungen“) eingeführt, die ab 2020 und 2030 gelten, sowie für dieselben Luftschadstoffe Emissionszwischenziele für das Jahr 2025 vorgegeben.


(c) they have implemented measures to achieve lower NOx, SO2 and PM2,5 emissions from international maritime traffic than the emissions levels that would be achieved by compliance with the Union standards applicable to emissions of NOx, SO2 and PM2,5 and have demonstrated an adequate quantification of the additional emission reductions resulting from these measures.

(c) sie haben Maßnahmen getroffen, um die NOx-, SO2- und PM2,5-Emissionen aus dem internationalen Seeverkehr unter die Emissionswerte zu senken, die durch Einhaltung der EU-Normen für Emissionsreduktionen infolge der Beachtung der auf NOx, SO2 und PM2,5-Emissionen erzielt würden, und haben die durch diese Maßnahmen erzielten zusätzlichen Emissionsreduktionen in angemessener Weise quantifiziert.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Article 5 entitles Member States to use certain flexibilities, provided that the Commission does not object: to account for a share of NOx, SO2, and PM2,5 emission reductions achieved by international maritime traffic under certain conditions; to implement jointly their reduction commitments for CH4; and to propose adjusted emission inventories when non-compliance with a reduction commitment (save for CH4) results from improved inventory methodology.

Artikel 5 gestattet den Mitgliedstaaten, für folgende Zwecke bestimmte Flexibilitätsregelungen zu nutzen, sofern die Kommission keine Einwände erhebt: Anrechnung eines Anteils von Emissionsreduktionen bei NOx, SO2 und PM2,5, die unter bestimmten Bedingungen im internationalen Seeverkehr erzielt wurden; gemeinsame Erfüllung der Reduktionsverpflichtungen für CH4 und Vorschlag berichtigter Emissionsinventare in den Fällen, in denen eine verbesserte Inventurmethode auf die Nichterfüllung einer Reduktionsverpflichtung (ausgenommen für CH4) schließen lässt.


A broad majority of the Member States has already expressed itself in favour of a second stage of reduction in NOx for Euro 6, that is to say, of taking a more ambitious approach to NOx reduction – which we see as having gone a very long way as regards particulate threshold values – along with a vision for even now guaranteeing industry the security to plan ahead even beyond Euro 5, which means, then, not adopting Euro 5 right now, irrespective of the details of the limit values, and then embarking on the next debate in two or three years’ time.

Eine breite Mehrheit der Mitgliedstaaten hat sich bereits auch für das Signal einer zweiten Stufe der Absenkung bei NOx hinsichtlich Euro 6 ausgesprochen. Das heißt, ambitionierter vorzugehen, was die NOx-Absenkung betrifft — im Bereich der Partikelgrenzwerte aus unserer Sicht bereits sehr weit — und auch schon eine Vision: über Euro 5 hinaus bereits jetzt längerfristige Planungssicherheit für die Industrie zu gewährleisten. Also nicht Euro 5 jetzt beschließen, wie immer die Grenzwerte im Detail aussehen, und dann in zwei, drei Jahren die nächste Debatte beginnen.


A broad majority of the Member States has already expressed itself in favour of a second stage of reduction in NOx for Euro 6, that is to say, of taking a more ambitious approach to NOx reduction – which we see as having gone a very long way as regards particulate threshold values – along with a vision for even now guaranteeing industry the security to plan ahead even beyond Euro 5, which means, then, not adopting Euro 5 right now, irrespective of the details of the limit values, and then embarking on the next debate in two or three years’ time.

Eine breite Mehrheit der Mitgliedstaaten hat sich bereits auch für das Signal einer zweiten Stufe der Absenkung bei NOx hinsichtlich Euro 6 ausgesprochen. Das heißt, ambitionierter vorzugehen, was die NOx-Absenkung betrifft — im Bereich der Partikelgrenzwerte aus unserer Sicht bereits sehr weit — und auch schon eine Vision: über Euro 5 hinaus bereits jetzt längerfristige Planungssicherheit für die Industrie zu gewährleisten. Also nicht Euro 5 jetzt beschließen, wie immer die Grenzwerte im Detail aussehen, und dann in zwei, drei Jahren die nächste Debatte beginnen.


In order to make it clearer that another stage, with genuine reductions, must be added, Stage II A (NOx reduction) is renamed Stage III and Stage III B (particulate reduction) is renamed Stage IV, particularly as in the medium term there is clearly further potential for reducing NOx values.

Um das klarer zu machen und zu verdeutlichen, dass eine weitere Stufe auch mit echten Reduktionen einhergehen muss, wird die Stufe III A (NOx-Reduktion) in Stufe III und die Stufe III B (Reduktion der Partikel) in Stufe IV umbenannt, zumal auch bei den NOx-Werten mittelfristig noch weiteres deutliches Reduktionspotenzial liegt.


SCR (selective catalytic reduction) technology, enabling 95% NOx reduction is available and is already in use on Swedish Baltic ferries and will be used for HGVs from 2008.

SCR-(Selective Catalytic Reduction)-Technologie mit der bis zu 95% NOx-Reduktion möglich ist, ist vorhanden und wird bereits jetzt in schwedischen Ostseefähren und ab 2008 für Lkws angewandt.


Inclusion of rail vehicles (R1 below 560 kW, R2 above 560 kW) in both stages and the introduction of a second stage for inland waterway vessels for NOx reduction. There is still great potential for reducing emissions in inland shipping which must definitely be exploited on environmental grounds!

Einbeziehung der Schienenfahrzeuge (R1 unter 560 kW, R2 über 560kW) in beide Stufen und Einführung einer zweiten Stufe für Binnenschiffe zur NOx-Reduktion: In der Binnenschifffahrt liegt noch ein sehr großes Emissionsreduktionspotenzial, welches aus ökologischen Gründen unbedingt ausgeschöpft werden sollte!


w