Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educate on primary education class content
Educator in primary education
Elementary education
Headmaster of primary school
Headteacher of primary school
Music teacher primary school
Pre-primary education
Pre-school education
Pre-technical education
Pre-vocational education
Primary education
Primary education headteacher
Primary education teacher
Primary school
Primary school head teacher
Primary school teacher
Primary schools
Teach primary education class content
Teaches primary education class content
Teaching primary education class content

Übersetzung für "Pre-primary education " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
pre-primary education | pre-school education

Bildung und Erziehung im Elementarbereich | vorschulische Bildung | vorschulische Bildung und Erziehung | vorschulische Erziehung


educate on primary education class content | teaching primary education class content | teach primary education class content | teaches primary education class content

Inhalte der Primarstufe unterrichten


music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

Grundschullehrer | SonderschullehrerIn Primarstufe | Lehrer an einer Grundschule | Lehrkraft im Primarbereich


primary education [ elementary education | primary school ]

Primarstufe [ Grundschule | Primarbereich ]


headteacher of primary school | primary education headteacher | headmaster of primary school | primary school head teacher

Grundschulleiterin | Grundschulrektorin | Grundschulleiter/Grundschulleiterin | Grundschulrektor


primary education | primary schools

Grundbildung | Primarunterricht


pre-technical education | pre-vocational education

der beruflichen Bildung vorgelagerte Ausbildung




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Women were largely predominant in the early stages of education, representing 95% of all teachers at pre-primary education level and 85% at primary level.

Frauen bildeten eine große Mehrheit in den frühen Bildungsstufen: Sie stellten 95% aller Lehrkräfte im Elementarbereich (Vorschule) und 85% im Primarbereich (Grundschule).


The number of hours that they have to be actively engaged in teaching varies widely: the number is generally higher in pre-primary education and decreases at higher levels of education. The average number of teaching hours in primary and secondary education is 20.

Die Zahl der Stunden, in denen die Lehrkräfte aktiv unterrichten müssen, variiert stark: Im Allgemeinen ist sie in der Vorschulbildung höher und nimmt auf höheren Bildungsebenen ab. Durchschnittlich sind im Primar- und Sekundarschulwesen 20 Unterrichtsstunden zu halten.


[31] See OECD (2012) Starting Strong III: A quality toolbox for Early Childhood Education and Care", OECD, Paris - for evidence on how pre-primary education policies affected PISA results (2009), and the divergence between Member States in investing in these policies

[31] Siehe OECD (2012) „Starting Strong III: A quality toolbox for Early Childhood Education and Care“, OECD, Paris – zum Nachweis darüber, wie die Vorschulbildung die PISA-Ergebnisse (2009) beeinflusst hat und welche Unterschiede zwischen den Mitgliedstaaten bei den Investitionen in diesen Bereich bestehen.


The International Standard Classification of Education (I S C E D 1997) covers the following levels: level 0 - pre-primary education; level 1 - primary education or first stage of basic education; level 2 - lower secondary or second stage of basic education; level 3 - (upper) secondary education; level 4 - post-secondary non-tertiary education; level 5 - first stage of tertiary education; level 6 - second stage of tertiary education.

In der Internationalen Standardklassifikation für das Bildungswesen (ISCED 1997) gibt es folgende Bereiche: 0 – Elementarbildung, 1 – Primarbildung oder erste Stufe der Grundbildung, 2 – Sekundarbildung I oder zweite Stufe der Grundbildung, 3 – Sekundarbildung (II), 4 – nicht-tertiäre Postsekundarbildung, 5 – erste Stufe der tertiären Bildung, 6 – zweite Stufe der tertiären Bildung.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2006, Ministers stated that ECEC can bring the highest rates of return over the lifelong learning cycle, especially for the disadvantaged.[8] In 2008 they agreed a series of priorities for cooperation at EU level on school policy issues, including how to ensure accessible, high-quality pre-school provision,[9] and in 2009 they adopted a strategic framework for cooperation in education and training until 2020, which included among the priorities for the period 2009-2011 'to promote generalised equitable access and reinforce the quality of the provision and teacher support' in pre-primary education'.[10]

Im Jahr 2006 erklärten die Minister, dass mit der FBBE innerhalb des gesamten lebenslangen Lernprozesses langfristig der höchste Ertrag erzielt werden kann, insbesondere für benachteiligte Gruppen[8]. Im Jahr 2008 haben sie im Bereich der Schulpolitik eine Reihe von Schwerpunkten für eine Zusammenarbeit auf EU-Ebene vereinbart, wie etwa die Sicherstellung eines allgemein zugänglichen, hochwertigen Vorschulangebots[9]. 2009 nahmen die Minister dann einen strategischen Rahmen für die europäische Zusammenarbeit auf dem Gebiet der allgemeinen und beruflichen Bildung bis 2020 an. Für den Zeitraum 2009-2011 lautete einer der Schwerpunkte: „Vorschulbildung: Den allgemeinen gleichberechtigten Zugang fördern und die Qualität des Unterrichts und der Unt ...[+++]


Over the last four years, most Member States have reformed their primary (and in some cases pre-primary) education in order to start teaching a foreign language earlier.

Im Laufe der letzten vier Jahre haben die meisten Mitgliedstaaten ihre Grundschule (und in einigen Fällen auch die Vorschule) so reformiert, dass nun der Fremdsprachenunterricht früher beginnt.


Parental engagement is essential to the success of pre-primary education and, in the case of the disadvantaged, this can be encouraged through dedicated parental education and outreach programmes.

Auch das Engagement der Eltern ist für den Erfolg der Vorschulbildung entscheidend, und im Falle benachteiligter Kinder kann dieses Engagement durch spezifische Elternbildungsangebote und aktive Elternarbeit gefördert werden.


Four indicators on the resources and structures of education systems: the length of teacher training courses, the participation-rate of 3-6 year-olds in pre-primary education, the number of pupils per computer and education expenditure per pupil at the different levels of education.

4 Indikatoren für Ressourcen und Strukturen der Bildungssysteme: Dauer der Ausbildung der Lehrer, Teilnahme der Kinder zwischen 3 und 6 Jahren an der Vorschulerziehung, Zahl der Schüler pro Computer und Ausgaben für Bildungszwecke pro Schüler auf den verschiedenen Bildungsebenen.


2. ensure the efficient targeting of education and training reforms and investment, both in the long term and the short term, in order to meet the needs of the knowledge-based society through improved quality and equity, particularly by focusing on pre-primary education, targeted early intervention programmes and equitable education and training systems that are aimed at providing opportunities, access, treatment and outcomes which are independent of socio-economic background and other factors which may lead to educational disadvantage.

2. dafür zu sorgen, dass die Reformen und Investitionen im Bereich der allgemeinen und beruflichen Bildung sowohl lang- als auch kurzfristig wirksam auf die Bedürfnisse einer wissensbasierten Gesellschaft ausgerichtet werden und auf eine höhere Qualität und mehr Gerechtigkeit abzielen; dazu muss der Schwerpunkt vor allem auf die Vorschulbildung und auf frühzeitig ansetzende gezielte Programme gelegt werden sowie generell auf gerechte Systeme der allgemeinen und beruflichen Bildung, deren Ziel es ist, den Lernenden Chancen, Zugangsmöglichkeiten und eine Behandlung zu bieten sowie ihnen Bildungsergebnisse zu ermöglichen, die nicht von ihr ...[+++]


The Member States were asked to pay more attention to optimising the resources of the education and training systems by incorporating the principles of efficiency and equity and setting effective reform and investment targets by concentrating on pre-primary education, targeted early intervention programmes and education and training systems which can be sources of equity, guaranteeing access for all to education.

Die Mitgliedstaaten werden ersucht, einer optimalen Nutzung der Ressourcen von Bildungs- und Berufsbildungssystemen stärker Rechnung zu tragen, indem sie Effizienz und Gerechtigkeit gewährleisten und dafür sorgen, dass die Reformen und Investitionen wirksam auf die Vorschulbildung, auf frühzeitig ansetzende gezielte Programme sowie auf gerechte Systeme der allgemeinen und beruflichen Bildung ausgerichtet werden, deren Ziel es ist, allen Lernenden den Zugang zur Bildung zu ermöglichen.


w