Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Aid in the organisation of school events
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
Attendance at school
Child care coordinator
Class attendance
Educational institution
Kindergarten
Pre-primary education
Pre-school
Pre-school activities coordinator
Pre-school age
Pre-school education
Pre-school training
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
School
School absence
School attendance
Teaching institution
Truancy
Vacation activities coordinator
Vacation camp coordinator

Übersetzung für "Pre-school " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE


pre-school activities coordinator | vacation camp coordinator | child care coordinator | vacation activities coordinator

Koordinator für Kinderbetreuungsdienste | Koordinator für Kinderbetreuungsdienste/Koordinatorin für Kinderbetreuungsdienste | Koordinatorin für Kinderbetreuungsdienste






pre-school (1) | kindergarten (2)

Kindergarten (1) | Vorschule (2)


pre-primary education | pre-school education

Bildung und Erziehung im Elementarbereich | vorschulische Bildung | vorschulische Bildung und Erziehung | vorschulische Erziehung


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

Unterrichtsbesuch [ Anwesenheit der Schüler | regelmäßiger Unterrichtsbesuch | Schuleschwänzen ]


educational institution [ school | teaching institution ]

Lehranstalt [ Bildungseinrichtung | Schule | schulische Einrichtung ]


aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

bei der Organisation von Schulveranstaltungen mithelfen


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

Werbung für Kulturstätten in Schulen machen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Examples in the field of education Bulgaria and Hungary - Two-year obligatory pre-school has been introduced in Bulgaria; obligatory pre-school from the age of three will be introduced in Hungary from the 2014-2015 school year.

Beispiele aus dem Bildungsbereich Bulgarien und Ungarn: In Bulgarien wurde eine zweijährige Vorschulpflicht eingeführt. In Ungarn wird der Vorschulbesuch im Schuljahr 2014–2015 ab dem Alter von drei Jahren verpflichtend.


· by promoting a combination of measures to achieve a work-life balance consisting of flexible working methods, a family leave system and the availability of affordable, quality care services for pre-school children as well as for pre-adolescent children outside school hours and for other dependants.

· indem sie einen Maßnahmenmix für die Vereinbarkeit fördert, der flexible Formen der Arbeitsorganisation, ein System für Urlaub aus familiären Gründen und die Bereitstellung von bezahlbaren und qualitativ hochwertigen Betreuungseinrichtungen für Vorschulkinder, aber auch von Horteinrichtungen für Kinder und Jugendliche sowie Betreuungsmöglichkeiten für andere betreuungsbedürftige Personen umfasst.


In 2006, Ministers stated that ECEC can bring the highest rates of return over the lifelong learning cycle, especially for the disadvantaged.[8] In 2008 they agreed a series of priorities for cooperation at EU level on school policy issues, including how to ensure accessible, high-quality pre-school provision,[9] and in 2009 they adopted a strategic framework for cooperation in education and training until 2020, which included among the priorities for the period 2009-2011 'to promote generalised equitable access and reinforce the quality of the provision and teacher support' in pre-primary education'.[10]

Im Jahr 2006 erklärten die Minister, dass mit der FBBE innerhalb des gesamten lebenslangen Lernprozesses langfristig der höchste Ertrag erzielt werden kann, insbesondere für benachteiligte Gruppen[8]. Im Jahr 2008 haben sie im Bereich der Schulpolitik eine Reihe von Schwerpunkten für eine Zusammenarbeit auf EU-Ebene vereinbart, wie etwa die Sicherstellung eines allgemein zugänglichen, hochwertigen Vorschulangebots[9]. 2009 nahmen die Minister dann einen strategischen Rahmen für die europäische Zusammenarbeit auf dem Gebiet der allgemeinen und beruflichen Bildung bis 2020 an. Für den Zeitraum 2009-2011 lautete einer der Schwerpunkte: „Vor ...[+++]


Education: There has been good progress in ensuring that all Roma children complete at least their primary school education, including an increase in pre-school participation in Finland from 2% to 60%; a new law in Hungary to make two years of pre-school compulsory for all children; a similar two-year obligatory pre-school period in Bulgaria; and ‘travelling teachers’ who move with Traveller communities in Ireland.

Bildung: Alle Roma-Kinder sollen zumindest die Grundschule abschließen; bei diesem Ziel wurden gute Fortschritte erzielt. In diesem Zusammenhang ist auch zu erwähnen, dass der Anteil der Roma-Kinder, die die Vorschule besuchen, in Finnland von 2 % auf 60 % stieg, dass ein neues Gesetz in Ungarn eine zweijährige Vorschulzeit für alle Kinder zwingend vorschreibt, dass in Bulgarien eine ähnliche zweijährige Vorschulpflicht gilt und in Irland reisende Gemeinschaften von mobilen Lehrern begleitet werden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Commission's proposals, which include a call for universal access to quality pre-school education, will also contribute to two of the headline targets of the Commission's 'Europe 2020' strategy – reducing the share of early school leavers to under 10% and to lift at least 20 million people out of the risk of poverty and social exclusion.

Die Vorschläge der Kommission, zu denen die Forderung nach allgemeinem Zugang zu einer hochwertigen Vorschulerziehung gehört, tragen auch zu zwei Kernzielen der Strategie Europa 2020 der EU-Kommission bei, nämlich den Anteil der Schulabbrecher unter 10 % zu drücken und mindestens 20 Millionen gefährdete Menschen vor Armut und sozialer Ausgrenzung zu schützen.


For the purposes of these conclusions, the term ‘early childhood education and care’ refers to any arrangements providing education and care for children aged 0 to compulsory school age — regardless of the setting, funding, opening hours, or programme content — and includes pre-school and pre-primary provision (Source: OECD Starting Strong I (2006), p. 7).

Für die Zwecke dieser Schlussfolgerungen bezieht sich der Begriff „frühkindliche Betreuung, Bildung und Erziehung“ auf sämtliche Einrichtungen zur Bildung, Erziehung und Betreuung von Kindern ab der Geburt bis zum gesetzlichen Einschulungsalter, ungeachtet der Örtlichkeit, der Finanzierung, der Öffnungszeiten oder des Programminhalts, und umfasst das gesamte Vorschulangebot (Quelle: OECD Starting Strong I (2006), S. 7.)


ensuring an adequate supply of attractive, accessible and high quality education and training provision at all levels, including the improvement of staff competences and qualification, promoting flexible learning pathways and new options starting as early as the school and preschool stage, actions to achieve a significant decline in early school-leaving and higher completion rates of upper secondary education and improved access to pre-school and school education,

Gewährleistung eines angemessenen Angebots an attraktiver, zugänglicher und hochwertiger Schul- und Berufsbildung auf allen Ebenen, einschließlich verbesserter Personalqualifikationen; Förderung flexibler Bildungswege und neuer Optionen, die bereits im Schul- und Vorschulalter ansetzen; deutlicher Rückgang der Zahl der Schulabbrüche und Anhebung der Zahl der Abschlüsse der Sekundarstufe II sowie verbesserter Zugang zu Vorschul- und Schulbildung.


A framework of possibilities for further development in each such area is set out hereunder: A. Pre-Schooling/Early schooling The positive influence of pre-school education on later educational development of all children is well established by research findings.

Im folgenden werden Möglichkeiten für die Weiterentwicklung in jedem dieser Bereiche aufgezeigt: A. Vorschule/Früher Schuleintritt Der günstige Einfluß der vorschulischen Erziehung auf die spätere schulische Entwicklung aller Kinder ist wissenschaftlich erwiesen.


III. A FRAMEWORK OF AREAS FOR FURTHER DEVELOPMENT Having regard to the foregoing principles, and while fully respecting the diversity of education systems and the responsibility of the Member States for their content and organization, further development in some, or all, of the following areas, could make a significant contribution to promoting success at school: A. Pre-schooling/Early schooling B. In-school responses which would include: - A "Whole School" approach - "Whole School" Self-appraisal and Inspection/Evaluation/Guidance - Further development of Curricula and Teaching/Learning Methodologies - Home/School/Community Links, incl ...[+++]

Maßnahmen zur Gewährleistung, daß die Ressourcen strategisch zielorientiert und kosteneffizient so eingesetzt werden, daß alle Schüler die Unterstützung erhalten, die sie benötigen. III. BEZUGSRAHMEN FÜR DIE WEITERE ENTWICKLUNG Eingedenk der obengenannten Grundsätze und unter strikter Beachtung der Vielfalt der Schulsysteme und der Verantwortung der Mitgliedstaaten für die Lehrinhalte und die Gestaltung des Bildungssystems könnte eine Weiterentwicklung in allen oder einigen der folgenden Bereiche erheblich zu größerem schulischen Erfolg beitragen: A. Vorschule/Früher Schuleintritt B. Innerschulische Maßnahmen wie - ein ganzheitliches Sc ...[+++]


To achieve this, strategies promoting success at school could be based on the results of appropriate research and on the following key principles: . measures in favour of those most needing support; . interventions or the creating of conditions in the context of a continuum which begins at pre-school level and continues through to adulthood; . objectives and learning methodologies by which the diversity of interests, needs and abilities of pupils are met; . making sure, through various measures, including assessing progress and setting objectives for improving attainment, that all young people should benefit to the maximum extent poss ...[+++]

Zu diesem Zweck könnten sich die Strategien zur Förderung des Erfolgs in der Schule auf die Ergebnisse entsprechender Forschungsarbeiten und auf folgende Kernprinzipien stützen: . Maßnahmen zugunsten der unterstützungsbedürftigsten Gruppen; . Hilfen bzw. Schaffung der entsprechenden Voraussetzungen für einen kontinuierlichen Prozeß, der auf Vorschulebene einsetzt und sich bis zum Erwachsenenalter fortsetzt; . Ziele und Lernmethoden, die auf die Vielfalt der Interessen, Bedürfnisse und Fähigkeiten der Schüler ausgerichtet sind; . Verschiedene Maßnahmen, einschließlich einer Evaluierung von Fortschritten und einer Zielvorgabe in bezug a ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.de (v4.0.br)

'Pre-school ' ->

Date index: 2022-02-26
w