77. Take
s the view that ESL translates into missed opportunities for young people and a loss of social and economic potential for the EU as a whole; emphasises the fact that, in addition to the impact of current demographic changes, European countries cannot afford this enormous waste of talent, and stresses that this trend should be seen against the background of a labour market and a level of EU competitiveness that will both tend to favour holders of higher education qualifications; points out that improving educational attainmen
t will thus help to reverse this tren ...[+++]d in that higher skill levels will make for ‘smart growth’ and that tackling one of the main risk factors involved in unemployment and poverty will pave the way to ‘inclusive growth’; 77. ist der Ansicht, dass Schulabbruch verpasste Chancen für junge Menschen und Einbußen an sozialem und wirtschaftlichem Potenzial für die EU als Ganzes bedeutet; weist mit Nachdruck darauf hin, dass sich die Länder Europas diese enorme Verschwendung von Talenten – zusätzlich zu den Auswirkungen des derzeitigen demografischen Wandels – nicht leisten können, wobei diese Tendenz vor dem Hintergrund zu sehen ist, dass die Inhaber von Hochschulabschlüssen auf dem Arbeitsmarkt – auch aufgrund der Wettbewerbsfähigkeit Europas – tendenziell im Vorteil sein werden; weist darauf hin, dass die Verbesserung des Bildungserfolgs
insofern zur Umkehrung dieser Tendenz beitragen d ...[+++]ürfte, als durch ein höheres Qualifikationsniveau „intelligentes Wachstum“ und durch die Bekämpfung eines der großen Risikofaktoren für Arbeitslosigkeit und Armut „integratives Wachstum“ gefördert wird;