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Create a business framework for a tourist destination
Destination
Develop tourism destinations
Develop tourist destinations
Development of a tourist destination's resources
European Tourist Destinations Portal
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Tourist accommodation in hotels and elsewhere
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Tourist area
Tourist areas
Tourist destination
Tourist facilities
Tourist infrastructure
Tourist region
Tourist resources for further development
Tourist resources with potential for development
Transport aircraft
Travel for research purposes

Übersetzung für "Tourist destination " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
develop tourist destinations | travel for research purposes | develop tourism destinations | research tourism destinations to increase product knowledge

Reiseziele ausarbeiten | Reiseziele erstellen | Reiseziele erarbeiten | Urlaubsziele gestalten


European Tourist Destinations Portal

Europäisches Tourismus-Destinations-Portal




tourist resources for further development | tourist resources with potential for development | development of a tourist destination's resources | tourist resources of a destination for further development

Tourismusangebot eines Reiseziels zur weiteren Entwicklung | touristisches Angebot eines Reiseziels zur Weiterentwicklung | Tourismusangebot eines Reiseziels das weiterentwickelt werden kann | Tourismusangebot eines Reiseziels zur Weiterentwicklung


build a marketing strategy plan for destination management | build a strategic marketing plan to manage destinations | build a strategic marketing plan for destination management | create a business framework for a tourist destination

eine Strategie für das Marketing für ein Reiseziel entwickeln | einen Werbeplan entwickeln | einen strategischen Marketingplan für das Reisezielmanagement erstellen | einen strategischen Marketingplan zum Reisezielmanagement aufstellen


hotels and other tourist accommodation | tourist accommodation (hotels and other) | tourist accommodation in hotels and elsewhere

Hotelunterkünfte und andere Beherbergungskapazitäten


tourist region [ tourist area | Tourist areas(ECLAS) ]

touristisches Gebiet [ Fremdenverkehrsgebiet ]


tourist infrastructure [ tourist facilities ]

touristische Infrastruktur [ touristische Einrichtung ]


place of destination (1) | destination (2) | point of final destination (3)

Bestimmungsort (1) | Zielort (2)


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

Flugzeug [ Luftfahrzeug | Luftfahrzeugbestand | Personenflugzeug | Privatflugzeug | Sportflugzeug | Transportflugzeug | Verkehrsflugzeug | Zivilflugzeug ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Whilst EU Member States are among the world's leading tourist destinations, lengthy and cumbersome procedures can deter tourists from travelling to Europe, redirecting investment and spending to other countries and affecting the EU's economy negatively.

Die EU-Mitgliedstaaten zählen zu den weltweit beliebtesten Zielen für Touristen. Allerdings können langwierige und umständliche Verfahren Reisende davon abhalten, nach Europa zu reisen, sodass stattdessen in anderen Ländern investiert und Geld ausgegeben wird – mit nachteiligen Folgen für die Wirtschaft in der EU.


developing a system of indicators for the sustainable management of destinations; this could be with a view to developing a label for promoting sustainable tourist destinations.

die Entwicklung eines Systems von Indikatoren für ein nachhaltiges Reisezielmanagement; damit könnte das Ziel verfolgt werden, ein Gütesiegel zu entwickeln, um für nachhaltige Reiseziele zu werben.


supporting the creation of a ‘Europe brand’, in close cooperation with EU countries, complementing their promotional efforts, so as to enable European destinations to better stand out when compared to other international tourist destinations.

zusammen mit den EU-Ländern ein echtes europäisches Tourismusgütesiegel geschaffen wird, mit dem die nationalen und regionalen Werbemaßnahmen ergänzt werden können und durch das sich Europa stärker gegenüber anderen internationalen Reisezielen profilieren kann.


10. Stresses that Europe must retain its position as the world’s number one tourist destination; welcomes the organisation of events and communication campaigns that promote Europe as a tourist destination, in particular in third-country markets, and calls on all stakeholders jointly to promote Europe not only as a tourist destination but also as a destination of excellence that offers a range of national destinations, cultures and tourism services, without distorting competition between them;

10. betont, dass Europa seine Position als meistbereistes Ziel der Welt wahren muss; begrüßt, dass Veranstaltungen und Kommunikationskampagnen durchgeführt werden, in deren Rahmen Europa als Reiseziel beworben wird, insbesondere auf den Märkten von Drittländern, und fordert alle beteiligten Interessenträger auf, Europa nicht nur als ein Reiseziel, sondern als exzellentes Reiseziel mit einer Vielfalt an einzelstaatlichen Zielen, Kulturen und Tourismusdienstleistungen gemeinsam zu bewerben, ohne allerdings den Wettbewerb zwischen diesen Zielen zu verzerren;


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In the case of tourism, there is clear added value in taking initiative at the Union-level especially in the following areas: the consolidation of the knowledge base by the means of pan-European surveys and studies to better understand the demand and the supply side, without which data comparability and consistency across the Union would not be achieved[3]; the development of joint transnational promotion strategies of Europe as home to high quality and sustainable tourist destinations[4]; the identification of best practices that can benefit specific sectors, such as maritime and coastal tourism; as well as the extension of the touri ...[+++]

Beim Tourismus ist ein eindeutiger Mehrwert zu erzielen, wenn auf EU-Ebene Maßnahmen vor allem in den folgenden Bereichen ergriffen werden: Konsolidierung der Wissensbasis durch europaweite Erhebungen und Studien, um eine besseres Verständnis von Angebot und Nachfrage zu erreichen; ohne eine solche Maßnahme könnte weder die europaweite Vergleichbarkeit noch die Kohärenz von Daten sichergestellt werden[3]; die Entwicklung gemeinsamer transnationaler Werbestrategien für Europa, d. h. die Darstellung von Europa als einer Region, deren touristische Ziele eine hohe Qualität mit Nachhaltigkeit verbinden [4]; die Ermittlung bewährter Verfahr ...[+++]


65. Welcomes the fact that the European Tourist Destinations Portal has been set up with the help of Commission funding; calls on the Commission to continue to help promote Europe as a tourist destination or a collection of attractive tourist destinations, for instance by introducing and publicising a "Europe" label and organising arrangements and channels for gathering information on European tourist destinations and subsequently circulating it to those working in the tourism industry outside Europe;

65. begrüßt die Einrichtung des von der Kommission unterstützten Webportals für das Reiseziel Europa, des "European Tourist Destinations Portal"; fordert die Kommission auf, weiterhin zur Werbung für Europa als einem attraktiven Reiseziel bzw. einer Gruppe attraktiver Reiseziele insbesondere dadurch beizutragen, dass sie "Europa"-Gütezeichen schafft und für sie wirbt sowie Mechanismen und Strukturen für die Zusammenstellung von Informationen über die europäischen Reiseziele einrichtet, die sie dann den Akteuren des Tourismussektors außerhalb Europas zur Verfügung stellt;


65. Welcomes the fact that the European Tourist Destinations Portal has been set up with the help of Commission funding; calls on the Commission to continue to help promote Europe as a tourist destination or a collection of attractive tourist destinations, for instance by introducing and publicising a "Europe" label and organising arrangements and channels for gathering information on European tourist destinations and subsequently circulating it to those working in the tourism industry outside Europe;

65. begrüßt die Einrichtung des von der Kommission unterstützten Webportals für das Reiseziel Europa, des "European Tourist Destinations Portal"; fordert die Kommission auf, weiterhin zur Werbung für Europa als einem attraktiven Reiseziel bzw. einer Gruppe attraktiver Reiseziele insbesondere dadurch beizutragen, dass sie "Europa"-Gütezeichen schafft und für sie wirbt sowie Mechanismen und Strukturen für die Zusammenstellung von Informationen über die europäischen Reiseziele einrichtet, die sie dann den Akteuren des Tourismussektors außerhalb Europas zur Verfügung stellt;


63. Welcomes the fact that the European Tourist Destinations Portal has been set up with the aid of Commission funding; calls on the Commission to continue to help promote Europe as a tourist destination or a collection of attractive tourist destinations, for instance by introducing and publicising a ‘Europe’ label and organising arrangements and channels for gathering information on European tourist destinations and subsequently circulating it to those working in the tourism industry outside Europe;

63. begrüßt die Einrichtung des von der Kommission finanzierten Webportals für das Reiseziel Europa, des „European Tourist Destinations Portal“; fordert die Kommission auf, weiterhin zur Werbung für Europa als einem attraktiven Reiseziel bzw. einer Gruppe attraktiver Reiseziele insbesondere dadurch beizutragen, dass sie „Europa“-Gütezeichen schafft und für sie wirbt sowie Mechanismen und Strukturen für die Zusammenstellung von Informationen über die europäischen Reiseziele einrichtet, die sie dann den Akteuren des Tourismussektors außerhalb Europas zur Verfügung stellt;


Popular tourist regions in the EU are being blighted by phenomena, such as violence, alcoholism, and incidents, such as those involving British tourists at Laganas on the island of Zakynthos, which blacken the image of European tourists, undermine living conditions of the local population and bring the tourist destinations in question into disrepute.

In populären Fremdenverkehrsgegenden in der EU kommt es häufig zu unliebsamen Ereignissen (Gewalthandlungen, alkoholischen Exzessen und Ausschreitungen, beispielsweise bei den Vorgängen unter Beteiligung britischer Touristen in Laganas auf Zakynthos), die dem Ruf der europäischen Touristen schaden, die Lebensbedingungen der örtlichen Bevölkerung beeinträchtigen und das Image der betreffenden Fremdenverkehrsziele schädigen.


The Commission wishes to promote European tourist destinations via a portal providing practical information for tourists travelling in Europe (transportation, places to visit, activities and when they can be done, weather, etc.) but also drawing attention to the impact which cultural and sporting events organised by European cities and regions can have on SMEs.

Die Kommission möchte für die europäischen Reiseziele werben, und zwar zum einen durch ein Portal, das zahlreiche praktische Informationen für in Europa reisende Touristen enthält (Verkehrsmittel, Sehenswürdigkeiten, Veranstaltungskalender, Wetter usw.), zum anderen aber auch, indem sie auf die KMU-Relevanz von Kultur- und Sportveranstaltungen europäischer Städte und Regionen hinweist.


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