Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air vehicle
Anti-dazzle headlamp
Audible warning device
Automobile
Car
Dipped-beam headlamp
Drone
Fog lamp
Lean manufacturing
Lean meat as percentage of carcass weight
Lean meat percentage
Lean production
Lean-burn concept
Lean-burn engine concept
Lean-burn engine technology
Lean-burn technology
Lean-meat content
Lean-meat content of pig carcass
Light
Lighting system
Load and unload dangerous goods vehicles
Main-beam headlamp
Motor car
Organisation of vehicle breakdown support
Organise vehicle breakdown support
Personal automobile
Private car
Remotely piloted vehicle
Set up vehicle breakdown support
Side marker lamp
Signalling device
Stop lamp
Tourist vehicle
Transport equipment
Transport facilities
Transportation inclination
UAV
Unload dangerous goods vehicles
Unmanned aerial vehicle
Unmanned air vehicle
Unmanned airborne vehicle
Vehicle
Vehicle breakdown support organisation
Vehicle influences vehicle directions
Vehicle leaning
Vehicle signals
Vehicle trends

Übersetzung für "Vehicle leaning " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
vehicle influences: vehicle directions | vehicle leaning | transportation inclination | vehicle trends

Trends im Fahrzeugbau


lean meat as percentage of carcass weight | lean meat percentage | lean-meat content | lean-meat content of pig carcass

Muskelfleischanteil | Muskelfleischanteil eines Schweineschlachtkörpers


lean-burn concept | lean-burn engine concept | lean-burn engine technology | lean-burn technology

Magerverbrennung


vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

Fahrzeug [ rollendes Material ]


lean manufacturing | lean production

schlanke Produktion


load and unload dangerous goods vehicles | unload dangerous goods vehicles | assemble, load and unload dangerous goods vehicles | prepare, load and unload dangerous goods vehicles

Gefahrgutfahrzeuge vorbereiten sowie be- und entladen


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

Automobil [ Auto | Personenkraftwagen | Pkw | Privatwagen | Wohnmobil ]


organisation of vehicle breakdown support | set up vehicle breakdown support | organise vehicle breakdown support | vehicle breakdown support organisation

Unterstützung bei Fahrzeugpannen organisieren


signalling device [ anti-dazzle headlamp | audible warning device | dipped-beam headlamp | fog lamp | light | lighting system | main-beam headlamp | side marker lamp | stop lamp | vehicle signals ]

Signal- und Beleuchtungseinrichtung [ Abblendlicht | akustische Signaleinrichtung | Beleuchtungseinrichtung | Blinkleuchte | Bremsleuchte | Fahrzeugbeleuchtung | Fahrzeugscheinwerfer | Fernlicht | Hupe | Leuchte | Nebelscheinwerfer | Nebelschlussleuchte | Scheinwerfer | Schlussleuchte | Standlicht | Warnblinkanlage ]


unmanned aerial vehicle (1) | drone (2) | remotely piloted vehicle (3) | air vehicle (4) | unmanned air vehicle (5) | unmanned airborne vehicle (6) [ UAV ]

Drohne (1) | Flugkörper (2) | unbemanntes Fluggerät (3) [ Dro | UAV ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
S. whereas current systems for controlling NOx emissions from diesel passenger cars rely on three main technologies: inner-engine modifications coupled with exhaust gas recirculation (EGR), lean-burn NOx absorbers (lean NOx traps, or LNTs), and selective catalytic reduction (SCR); whereas, in order to meet Euro 6 limit values, most vehicles are equipped with at least two of the three technologies; whereas all of these technologies can be de-activated with software defeat devices;

S. in der Erwägung, dass die derzeitigen NOx-Emissionskontrollsysteme von Diesel-Personenkraftwagen auf drei zentralen Technologien beruhen: innermotorischen Änderungen kombiniert mit Abgasrückführung, NOx-Speicherkatalysatoren (NSK bzw. LNT) und SCR-Systemen (selektive katalytische Reduktion); in der Erwägung, dass die meisten Fahrzeuge zur Einhaltung der Euro-6-Grenzwerte mit mindestens zwei dieser drei Technologien ausgestattet sind; in der Erwägung, dass alle drei Technologien mithilfe softwaregesteuerter Abschalteinrichtungen deaktiviert werden können;


U. whereas current systems for controlling NOx emissions from diesel passenger cars rely on three main technologies: inner-engine modifications coupled with exhaust gas recirculation (EGR), lean-burn NOx absorbers (lean NOx traps, or LNTs), and selective catalytic reduction (SCR); whereas, in order to meet Euro 6 limit values, most vehicles are equipped with at least two of the three technologies; whereas all of these technologies can be de-activated with software defeat devices;

U. in der Erwägung, dass die derzeitigen NOx-Emissionskontrollsysteme von Diesel-Personenkraftwagen auf drei zentralen Technologien beruhen: innermotorischen Änderungen kombiniert mit Abgasrückführung, NOx-Speicherkatalysatoren (NSK bzw. LNT) und SCR-Systemen (selektive katalytische Reduktion); in der Erwägung, dass die meisten Fahrzeuge zur Einhaltung der Euro-6-Grenzwerte mit mindestens zwei dieser drei Technologien ausgestattet sind; in der Erwägung, dass alle drei Technologien mithilfe softwaregesteuerter Abschalteinrichtungen deaktiviert werden können;


U. whereas current systems for controlling NOx emissions from diesel passenger cars rely on three main technologies: inner-engine modifications coupled with exhaust gas recirculation (EGR), lean-burn NOx absorbers (lean NOx traps, or LNTs), and selective catalytic reduction (SCR); whereas, in order to meet Euro 6 limit values, most vehicles are equipped with at least two of the three technologies; whereas all of these technologies can be de-activated by software defeat devices;

U. in der Erwägung, dass die derzeitigen NOx-Emissionskontrollsysteme von Diesel-Personenkraftwagen auf drei zentralen Technologien beruhen: innermotorischen Änderungen kombiniert mit Abgasrückführung, NOx-Speicherkatalysatoren (NSK bzw. LNT) und SCR-Systemen (selektive katalytische Reduktion); in der Erwägung, dass die meisten Fahrzeuge zur Einhaltung der Euro-6-Grenzwerte mit mindestens zwei dieser drei Technologien ausgestattet sind; in der Erwägung, dass alle drei Technologien mithilfe von softwaregesteuerten Abschalteinrichtungen deaktiviert werden können;


S. whereas current systems for controlling NOx emissions from diesel passenger cars rely on three main technologies: inner-engine modifications coupled with exhaust gas recirculation (EGR), lean-burn NOx absorbers (lean NOx traps, or LNTs), and selective catalytic reduction (SCR); whereas, in order to meet Euro 6 limit values, most vehicles are equipped with at least two of the three technologies; whereas all of these technologies can be deactivated by software defeat devices;

S. in der Erwägung, dass die derzeitigen Systeme für die Kontrolle der Stickoxidemissionen von Diesel-Personenkraftwagen auf drei zentralen Technologien beruhen: innermotorische Änderungen kombiniert mit Abgasrückführung, NOx-Speicherkatalysatoren (NSK bzw. LNT) und SCR-Systemen (selektiver katalytischer Reduktion); in der Erwägung, dass die meisten Fahrzeuge mit Blick auf die Einhaltung der Euro-6-Grenzwerte mit mindestens zwei der drei Technologien ausgestattet sind; in der Erwägung, dass alle drei Technologien mithilfe von Software-Abschalteinrichtungen deaktiviert werden können;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Q. whereas current systems for controlling NOx emissions from diesel passenger cars rely on three main technologies: inner-engine modifications coupled with exhaust gas recirculation (EGR), lean-burn NOx absorbers (lean NOx traps, or LNTs), and selective catalytic reduction (SCR); whereas, in order to meet Euro 6 limit values, most vehicles are equipped with at least two of the three technologies; whereas all of these technologies can be de-activated by software defeat devices;

Q. in der Erwägung, dass die derzeitigen Systeme für die Kontrolle der Stickoxidemissionen von Dieselfahrzeugen auf drei zentralen Technologien beruhen: innermotorischen Änderungen kombiniert mit Abgasrückführung, NOx-Speicherkatalysatoren (NSK bzw. LNT) und SCR-Systemen (selektiver katalytischer Reduktion); in der Erwägung, dass die meisten Fahrzeuge mit Blick auf die Einhaltung der Euro-6-Grenzwerte mit mindestens zwei der drei Technologien ausgestattet sind; in der Erwägung, dass alle drei Technologien mithilfe von Software, die als Abschalteinrichtung genutzt wird, deaktiviert werden können;


If the vehicle has the tendency to lean, a mounted registration plate of the applicable maximum dimensions which is not located in the longitudinal median plane of the vehicle shall not be the limiting factor of the maximum lean angle.

Weist das Fahrzeug eine Neigungstendenz auf, so darf ein nicht in der Längsmittelebene des Fahrzeugs angebrachtes Kennzeichen mit den größten zulässigen Abmessungen den maximalen Neigungswinkel nicht einschränken.


In this case, specific requirements of UNECE regulation No 53 shall not be substituted or waived on the basis of differences in, or an absence of, specific provisions in this Annex and it shall be accepted only in case of vehicles with an overall width not exceeding 1 300 mm which tend to lean while cornering (e.g. for a type of vehicle which has the overall appearance of a motorcycle, but which is equipped with three wheels classifying it as an L5e category vehicle).

In diesem Falle dürfen die spezifischen Anforderungen der UNECE-Regelung Nr. 53 nicht aufgrund von Abweichungen bei bzw. des Fehlens von spezifischen Bestimmungen in diesem Anhang missachtet oder durch andere Anforderungen ersetzt werden; diese Alternative gilt außerdem nur für Fahrzeuge mit einer Gesamtbreite von höchstens 1 300 mm, die dazu tendieren, sich bei Kurvenfahrt zu neigen (z. B. für Fahrzeugtypen, die die Gesamterscheinung eines Kraftrads aufweisen, jedoch mit drei Rädern ausgestattet sind und damit in die Klasse L5e fallen).


3.3.2. The vehicle shall be manipulated in such a way as to increase by 3.0° the angle between the displaced longitudinal median plane of the vehicle (i.e. as the vehicle is parked and leaning the longitudinal median plane is displaced and thus no longer vertical) and the horizontal surface by pushing and moving the vehicle into a more vertical position.

3.3.2. Das Fahrzeug wird so manipuliert, dass der Winkel zwischen der verschobenen Längsmittelebene des Fahrzeugs (das geparkte Fahrzeug ist geneigt, so dass die Längsmittelebene verschoben und nicht mehr senkrecht ist) und der horizontalen Oberfläche jeweils um 3,0 Grad verändert wird, indem das Fahrzeug in Richtung Senkrechte geschoben und bewegt wird.


A prop stand shall be so designed and constructed that it does not swing back automatically if the angle of lean is altered unexpectedly or unintentionally (e.g. if the vehicle is pushed lightly by a third party or if the vehicle is subjected to a gust of wind arising from the passage of a large vehicle) under the following conditions:

Ein Seitenständer muss so konstruiert und gebaut sein, dass er nicht automatisch zurückgeklappt wird, wenn der Neigungswinkel unter folgenden Bedingungen unerwartet oder unabsichtlich (z. B. wenn das Fahrzeug von einem Dritten leicht gestoßen wird oder wenn ein Windstoß beim Vorbeifahren eines größeren Fahrzeugs entsteht) geändert wird:


Electrolyte shall not spill from the vehicle when the vehicle is tilted in any direction, leaned left or right against the ground or even when the REESS is put upside-down.

Elektrolyt darf zu keinem Zeitpunkt aus dem Fahrzeug austreten, weder wenn das Fahrzeug in jegliche Richtung geneigt oder auf seiner linken oder rechten Seite auf den Boden gelegt wird, noch wenn das REESS vollständig umgedreht wird.


w