Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BB
Commercial school
Comparability of qualifications
Comparability of vocational training qualifications
Distance training
E-training
IVET
IVT
Initial training
Initial vocational education and training
Initial vocational training
Instructor in physical education
Manpower training
Physical education vocational teacher
Pre-vocational training
Professional education
Recognition of vocational training qualifications
Sandwich training
Senior secondary vocational education
Senior vocational education
Technical school
Vocational Education and Training
Vocational PE instructor
Vocational education
Vocational education teachers
Vocational school
Vocational teacher in physical education
Vocational training

Übersetzung für "Vocational education " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

berufsbildender Unterricht [ berufsbildendes Schulwesen | Berufsfachschule | Berufsschule ]


Vocational Education and Training [ BB ]

Berufsbildung [ BB ]


Vocational education teachers

Lehrkräfte im Bereich Berufsbildung


agriculture, forestry, and fishery vocational instructor | vocational educator in agriculture, fishery and forestry | agriculture, forestry and fishery vocational teacher | vocational teacher in agriculture, fishery, and forestry

Agrarpädagoge | Agrarpädagogin | BerufsschullehrerIn für Gartenbau | Lehrkraft im Bereich Landwirtschaft, Forstwirtschaft und Fischerei


senior secondary vocational education | senior vocational education

berufsbildender Sekundarunterricht der Oberstufe


initial training | initial vocational education and training | initial vocational training | IVT | IVET [Abbr.]

berufliche Erstausbildung | Berufsausbildung


Cooperation Programme in higher education and vocational education and training

Kooperationsprogramm im Bereich der Hochschul- und Berufsbildung


instructor in physical education | vocational PE instructor | physical education vocational teacher | vocational teacher in physical education

Ausbilderin für Sportinstruktoren | Fachlehrerin für Gesundheitstrainer/innen | Ausbilder für Sportinstruktoren/Ausbilderin für Sportinstruktoren | Instruktor für Fitnesstrainer/innen


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

berufliche Bildung [ alternierende Ausbildung | Ausbildung von Arbeitskräften | Berufsausbildung | Berufsbildungsjahr | berufsvorbereitende Ausbildung | E-Berufsausbildung | Fachausbildung | fachliche Ausbildung | Fernausbildung ]


recognition of vocational training qualifications [ comparability of qualifications | comparability of vocational training qualifications ]

Anerkennung der beruflichen Befähigungsnachweise [ Entsprechung der Befähigungsnachweise ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Vocational education - Almost half of upper secondary pupils in the EU enrolled in vocational education - Most of them are men // Brussels, 18 July 2016

Berufliche Bildung - Fast die Hälfte der Schülerinnen und Schüler des Sekundarbereichs II in der EU in beruflicher Bildung - Die meisten von ihnen sind Männer // Brüssel, 18. Juli 2016


Events at European level include a European Business Forum on Vocational education and training, a Conference on "Adult Skills", a European Alliance for Apprenticeships Stakeholder Meeting, a Vocational education and training Researcher Community Forum, a Vocational education and training/Professional Higher Education Providers Forum, and a Forum of Sector Skills Alliances Councils.

Zu den Veranstaltungen auf europäischer Ebene zählt etwa ein europäisches Wirtschaftsforum über Berufsbildung, eine Konferenz zu „Kompetenzen von Erwachsenen“, ein Treffen der Vertreterinnen und Vertreter der europäischen Ausbildungsallianz, ein Forum der Forschungsgemeinschaft zur Berufsbildung, ein Forum der Berufsbildungs- und Fachhochschulausbildungsanbieter sowie ein Forum der Allianzen für branchenspezifische Fertigkeiten und der branchenspezifischen Kompetenzräte.


In spite of an overall positive image and perceived benefits of vocational education and training, 41% of respondents aged 15-24 would rather recommend general secondary or higher education as a preferable choice for young people, compared to 27% who would recommend vocational education and training.

Obwohl die Berufsbildung insgesamt positiv bewertet und ihr Nutzen anerkannt wird, würden 41 % der Befragten im Alter von15 bis 24 eher zu einer allgemeinen Sekundarschul- oder zu einer Hochschulausbildung raten (gegenüber 27 %, die eine Berufsausbildung empfehlen würden).


On the question of whether vocational education and training allows students to do part of their training abroad, responses were mixed: 43% agree that vocational education and training in their country gives students and trainees this opportunity, while 35% do not.

Unterschiedlich fielen die Antworten auf die Frage aus, ob die Berufsbildung die Möglichkeit vorsehe, einen Teil der Ausbildung im Ausland zu absolvieren: 43 % stimmen zu, dass die Berufsbildung in ihrem Land den Auszubildenden diese Möglichkeit bietet, 35 % verneinen dies.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
There is a direct link between the image of vocational education and training and perceived quality of training: 75% thought that vocational education and training offered high quality learning.

Es besteht ein unmittelbarer Zusammenhang zwischen dem Image der Berufsbildung und ihrer wahrgenommenen Qualität: 75 % der Befragten sind der Ansicht, dass Berufsbildung ein qualitativ hochwertiges Lernangebot ist.


Full text of the Declaration of the joint Vocational Education and Training providers on the contribution of Vocational Education and Training to the EU 2020 strategy

Gemeinsamen Erklärung der Anbieter beruflicher Aus- und Weiterbildung zum Beitrag der beruflichen Aus- und Weiterbildung zur Strategie „Europa 2020"


Council Resolution of 19 December 2002 on the promotion of enhanced European cooperation in vocational education and training (‘the Copenhagen process’), and the 2004 joint interim report of the Council and the Commission on the implementation of the Education and Training 2010 work programme , stress the importance of a credit transfer system for vocational education and training, while the 2008 joint progress report of the Council and the Commission stresses the need to step up efforts to improve the quality and attractiveness of VET.

In der Entschließung des Rates vom 19. Dezember 2002 zur Förderung einer verstärkten europäischen Zusammenarbeit bei der beruflichen Bildung („Kopenhagen-Prozess“) und im 2004 angenommenen Gemeinsamen Zwischenbericht des Rates und der Kommission über die Umsetzung des Arbeitsprogramms „Allgemeine und berufliche Bildung 2010“ wird betont, wie wichtig ein System zur Anrechnung von Leistungspunkten für die Berufsbildung ist, wobei auch im Gemeinsamen Fortschrittsbericht des Rates und der Kommission von 2008 darauf hingewiesen wird, dass größere Anstrengungen unternommen werden müssen, um die Qualität und Attraktivität der Berufsbildung zu ...[+++]


The two levels correspond to regulated courses of study of a total duration of at least 15 years which require the successful completion of eight years of elementary education followed by four years of intermediate preparatory vocational education (VMBO), and which require at least three years' level 3 or 4 training at a college for intermediate vocational training (MBO), culminating in an examination (The average duration of vocational training may be reduced from three to two years where the student has a qualification required to enter university (14 years of prior training) or to enter higher vocational education (13 years of prior t ...[+++]

Die beiden Niveaus entsprechen reglementierten Bildungs- und Ausbildungsgängen mit einer Gesamtdauer von mindestens 15 Jahren, die den erfolgreichen Abschluss der achtjährigen Pflichtschulzeit sowie vier Jahre mittleren berufsvorbereitenden Sekundarunterricht (‚VMBO‘) und daran anschließend eine drei- oder vierjährige Ausbildung des Niveaus 3 oder 4 an einer mittleren berufsbildenden Schule (‚MBO‘), die mit einer Prüfung abschließt, voraussetzen (Die mittlere Berufsausbildung kann von 3 auf 2 Jahre verkürzt werden, wenn der Betreffende über eine Qualifikation verfügt, die zum Studium an einer Hochschule (14 Jahre Schulbildung davor) oder ...[+++]


‘vocational training’ means any form of initial vocational education or training, including technical and vocational teaching and apprenticeships, which contributes to the achievement of a vocational qualification recognised by the competent authorities in the Member State in which it is obtained, as well as any continuing vocational education or training undertaken by a person during his or her working life.

„Berufsbildung“ jede Form der beruflichen Erstausbildung, einschließlich der Ausbildung an technischen und berufsbildenden Schulen und der Lehre, die zum Erwerb einer Berufsqualifikation beiträgt, welche von den zuständigen Behörden des Mitgliedstaates, in dem diese Qualifikation erworben wird, anerkannt wird, sowie jede Form der beruflichen Weiterbildung, an der eine Person im Laufe ihres Arbeitslebens teilnimmt.


Developing world-class European vocational education and training by 2010, in line with the Barcelona conclusions, requires a willingness on all sides to reconsider the challenges ahead and increase practical co-operation at all levels. Increased co-operation in vocational education and training is necessary to bring practical solutions to the issues of transparency, recognition and quality, as well as to support the development of European qualifications.

Die Schaffung einer europäischen Berufsbildung von Weltniveau bis 2010 entsprechend den Vorgaben von Barcelona erfordert auf allen Seiten die Bereitschaft, die anstehenden Herausforderungen neu zu analysieren und die praktische Zusammenarbeit auf allen Ebenen zu verstärken. Eine solche Zusammenarbeit auf dem Gebiet der beruflichen Bildung ist erforderlich, um praxisgerechte Lösungen für die Problemfelder Transparenz, Anerkennung und Qualität zu finden und die Entwicklung europäischer Qualifikationen zu unterstützen.


w