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Assess yarn count
Assess yarn length and mass
Calculate government revenue
Calculate tax
Census point
Count government revenue
Count money
Count tax
Count-up
Counting money
Counting point
Counting station
Differential blood count
Differential leucocyte count
Differential leukocyte count
Erythrocyte count
Income tax
Measure yarn count
Measure yarn length and mass
Money counting
Plus count
RBC count
Rate of taxation
Red blood cell count
Red count
Relief from taxes
Tax
Tax abatement
Tax advantage
Tax allowance
Tax concession
Tax credit
Tax credits
Tax deduction
Tax deductions
Tax incentive
Tax levies
Tax on income
Tax rate
Tax reduction
Tax relief
Total money
Total red blood cells
White blood cell differential count

Übersetzung für "count tax " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
calculate government revenue | count tax | calculate tax | count government revenue

Steuer berechnen


erythrocyte count | red blood cell count | red count | total red blood cells | RBC count [Abbr.]

Erythrozyten | Erythrozyten im Blut | Erythrozytenzahl | Gesamtzahl der roten Blutkörperchen | rotes Blutbild | ERY [Abbr.] | RBC [Abbr.]


differential blood count | differential leucocyte count | differential leukocyte count | white blood cell differential count

Differentialblutbild | Differenzialbild | Differenzialblutbild | Leukozytendifferenzialbild | weißes Differenzialbild | DBB [Abbr.]


counting money | total money | count money | money counting

Geld zählen


tax relief [ relief from taxes | tax abatement | tax advantage | tax allowance | tax concession | tax credit | tax deduction | tax reduction | Tax incentive(STW) | tax credits(UNBIS) | tax deductions(UNBIS) ]

Steuerabzug [ Steuerentlastung | Steuererleichterung | Steuerermässigung | Steuerermäßigung | Steuererstattung | Steuerguthbaben | Steuergutschrift | steuerliche Erleichterung | Steuerrückvergütung | Steuervergünstigung | Steuervorteil | Verringerung der Steuerbelastung ]


tax [ rate of taxation | tax rate | Tax levies(ECLAS) | Tax rate(STW) ]

Steuer [ Abgabe | Steuersatz | Steuerschuld ]




census point | counting point | counting station

Zaehlpunkt | Zaehlstelle


assess yarn length and mass | measure yarn length and mass | assess yarn count | measure yarn count

Garnstärke messen


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Since the 2012 report concerning Article 3, countries have improved the quality of the statistics transmitted to Eurostat by using additional sources (Health Insurance Registers, Tax Registers, Census 2011) and in particular the mirror flows reported by partner countries in order to solve coverage errors due to the non-propensity to register and de-register, and, as a consequence, the underestimation of emigration flows and double counting of part of the population stocks.

Seit dem 2012 vorgelegten Bericht haben die Länder bezüglich Artikel 3 die Qualität der an Eurostat übermittelten Statistiken durch die Heranziehung zusätzlicher Quellen (Krankenversicherungsregister, Steuerregister, Volkszählung 2011) und insbesondere der von Partnerländern verzeichneten gespiegelten Datenströme verbessert.


Economic constraints: Developing countries can often count on only a small tax base.

Wirtschaftliche Hemmnisse: Entwicklungsländer können oft nur auf eine geringe Steuerbasis zählen.


52. Recognises that tax incentives are an important instrument for changing consumer choice from fossil fuels to biofuels and encourages the Member States to consider tax incentive that makes biofuels the economically rational choice; believes, however, that biofuels that do not fulfil sustainability criteria should not be eligible for subsidies or tax exemptions and should not count towards achievement of the biofuels target;

52. stellt fest, dass steuerliche Anreize ein wichtiges Mittel dazu sind, die Verbraucher zur Entscheidung für Biokraftstoffe statt fossiler Kraftstoffe zu veranlassen, und ermuntert die Mitgliedstaaten, steuerliche Anreize in Betracht zu ziehen, durch die die Wahl von Biokraftstoffen zur wirtschaftlich vernünftigen Entscheidung wird; ist aber der Ansicht, dass Biokraftstoffe, die Nachhaltigkeitskriterien nicht erfüllen, nicht für Zuschüsse oder Steuervergünstigungen in Frage kommen und im Zusammenhang mit der auf Biokraftstoffe bezogenen Zielvorgabe nicht berücksichtigt werden sollten;


52. Recognises that tax incentives are an important instrument for changing consumer choice from fossil fuels to biofuels and encourages the Member States to consider tax incentive that makes biofuels the economically rational choice; believes, however, that biofuels that do not fulfil sustainability criteria should not be eligible for subsidies or tax exemptions and should not count towards achievement of the biofuels target;

52. stellt fest, dass steuerliche Anreize ein wichtiges Mittel dazu sind, die Verbraucher zur Entscheidung für Biokraftstoffe statt fossiler Kraftstoffe zu veranlassen, und ermuntert die Mitgliedstaaten, steuerliche Anreize in Betracht zu ziehen, durch die die Wahl von Biokraftstoffen zur wirtschaftlich vernünftigen Entscheidung wird; ist aber der Ansicht, dass Biokraftstoffe, die Nachhaltigkeitskriterien nicht erfüllen, nicht für Zuschüsse oder Steuervergünstigungen in Frage kommen und im Zusammenhang mit der auf Biokraftstoffe bezogenen Zielvorgabe nicht berücksichtigt werden sollten;


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50. Recognises that tax incentives are an important instrument for changing consumer choice from fossil fuels to biofuels and encourages the Member States to consider tax incentive that makes biofuels the economically rational choice; believes, however, that biofuels that do not fulfil sustainability criteria should not be eligible for subsidies or tax exemptions and should not count towards achievement of the biofuels target;

50. stellt fest, dass steuerliche Anreize ein wichtiges Mittel dazu sind, die Verbraucher zur Entscheidung für Biokraftstoffe statt fossiler Kraftstoffe zu veranlassen, und ermuntert die Mitgliedstaaten, steuerliche Anreize in Betracht zu ziehen, durch die die Wahl von Biokraftstoffen zur wirtschaftlich vernünftigen Entscheidung wird; ist aber der Ansicht, dass Biokraftstoffe, die Nachhaltigkeitskriterien nicht erfüllen, nicht für Zuschüsse oder Steuervergünstigungen in Frage kommen und im Zusammenhang mit der auf Biokraftstoffe bezogenen Zielvorgabe nicht berücksichtigt werden sollten;


(3) Depreciation shortfalls during the first three accounting years, counting from that in which the ship was taken into service, are recovered during the tax periods following the one in which the shortfall occurred, even if outside the normal depreciation period in accordance with paragraph 2, provided that total annual depreciation per ship does not in any case exceed 20 % of the investment or purchase value.

§ 3. Die Abschreibungsdefizite der ersten drei Rechnungsjahre, gerechnet ab dem Rechnungsjahr, in dem das Schiff in Dienst gestellt wurde, werden, auch über den normalen Abschreibungszeitraum gemäß Artikel 2 hinaus, in den Rechnungsjahren ausgeglichen, die auf dasjenige folgen, in dem das Defizit eintrat; die jährliche Abschreibungsrate je Schiff darf dabei in keinem Fall 20 % des Anlagewertes oder der Gestehungskosten übersteigen.


8. Considers that the communication should be improved in a number of areas, especially if it is to serve as a guide for the accession countries. Generally speaking, the communication considers that cases of 'market failure' due to a mismatch between private and social costs must be remedied by market mechanisms amongst which it, strangely enough, counts taxes and charges, whilst considering permits to be 'regulatory' mechanisms.

8. hält jedoch eine Verbesserung in verschiedenen Punkten für erforderlich, insbesondere wenn die Mitteilung als Leitlinie für die Beitrittsländer dienen soll; weist darauf hin, dass in der Mitteilung generell die Auffassung vertreten wird, dass die Fälle, in denen der Markt nicht funktioniert, weil private und gesellschaftliche Kosten nicht miteinander in Einklang stehen, durch Marktmechanismen korrigiert werden müssen, zu denen sie überraschenderweise Steuern und Abgaben zählt, während sie Genehmigungsmechanismen als "Regulierungs-mechanismen“ bezeichnet;


2. Capital gains arising from the transfer of holdings in banks are not counted for the purposes of corporation tax (IRPEG) or the regional tax on production (IRAP) where the transfers are made by the foundations themselves or by the companies to which they transfer their holdings pursuant to Law No 218 of 30 July 1990.

2. Veräußerungsgewinne aus der Übertragung von Beteiligungen an Bankgesellschaften werden nicht zur Körperschaftsteuer (IRPEG) oder zur Regionalsteuer auf Produktivtätigkeiten (IRAP) veranlagt, wenn die Übertragung durch die Stiftungen oder durch die Gesellschaften erfolgt, denen die Stiftungen ihre Beteiligungen gemäß dem Gesetz Nr. 218 vom 30. Juli 1990 übertragen haben.


'(a)if in any income tax year starting on or after 6 April 1975, an employed person has completed periods of insurance, employment or residence exclusively in a Member State other than the United Kingdom, and the application of paragraph 1 (a) (i) or paragraph 1 (b) (i) results in that year being counted as a qualifying year within the meaning of United Kingdom legislation for the purposes of Article 46 (2) (a) of the Regulation, he shall be deemed to have been insured for 52 weeks in that year in that other Member State; ';

"a)Hat ein Arbeitnehmer in einem Einkommensteuerjahr, das am oder nach dem 6. April 1975 beginnt, Versicherungs-, Beschäftigungs- oder Wohnzeiten ausschließlich in einem anderen Mitgliedstaat als dem Vereinigten Königreich zurückgelegt und führt die Anwendung des Absatzes 1 Buchstabe a) Ziffer i) oder des Absatzes 1 Buchstabe b) Ziffer i) dazu, daß dieses Jahr für die Anwendung des Artikels 46 Absatz 2 Buchstabe a) der Verordnung als anspruchswirksames Jahr im Sinne der Rechtsvorschriften des Vereinigten Königreichs zählt, so wird davon ausgegangen, daß er in diesem Jahr 52 Wochen lang in dem anderen Mitgliedstaat versichert gewesen ist ...[+++]


(a) in any income tax year starting on or after 6 April 1975, an employed person had completed periods of insurance, employment or residence exclusively in a Member State other than the United Kingdom, and the application of paragraph 1 (a) (i) results in that year being counted as a qualifying year within the meaning of United Kingdom legislation for the purposes of Article 46 (2) (a) of the Regulation, he shall be deemed to have been insured for 52 weeks in that year in that other Member State; (b) any income tax year starting on o ...[+++]

a) Hat ein Arbeitnehmer in einem Einkommensteuerjahr, das am oder nach dem 6. April 1975 beginnt, Versicherungs-, Beschäftigungs- oder Wohnzeiten ausschließlich in einem anderen Mitgliedstaat als dem Vereinigten Königreich zurückgelegt und führt die Anwendung des Absatzes 1 Buchstabe a) Ziffer i dazu, daß dieses Jahr für die Anwendung des Artikels 46 Absatz 2 Buchstabe a) der Verordnung als anspruchswirksames Jahr im Sinne der Rechtsvorschriften des Vereinigten Königreichs zählt, so wird vermutet, daß er in diesem Jahr 52 Wochen lang in dem anderen Mitgliedstaat versichert gewesen ist; b) Zählt ein am oder nach dem 6. April 1975 begin ...[+++]




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'count tax' ->

Date index: 2023-08-12
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