Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Collaborate with professionals
Cooperate with professionals
ECEC
ECEC professional
Early childhood education and care professional
Effective cation exchange capacity
European Cement Export Committee
Inter-professional organisation
Lifting of professional secrecy
Participate with professionals
Professional ability
Professional association
Professional competence
Professional documentation in health care
Professional documentation in health-care
Professional health care documentation
Professional incompetence
Professional organisation
Professional qualifications
Professional secret
Professional union
Professional written standards in health care
Release from the obligation of professional secrecy
Required job qualifications
Waiver of professional secrecy
Work with professionals

Übersetzung für "ecec professional " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
early childhood education and care professional | ECEC professional [Abbr.]

FBBE-Fachkräfte


professional qualifications [ professional ability | professional competence | professional incompetence | required job qualifications ]

berufliche Eignung [ arbeitsplatzspezifische Qualifikation | berufliche Befähigung | berufliche Qualifikation | berufliche Ungeeignetheit | Berufsfähigkeit ]


psychological appraisal in working with other health care professionals | psychological measures in collaborating with other health care professional | psychological measures in working with other health care professionals | psychological measures in working with other health care professionals

psychologische Maßnahmen in der Zusammenarbeit mit anderen medizinischen Fachkräften


professional documentation in health-care | professional written standards in health care | professional documentation in health care | professional health care documentation

professionelle Dokumentation in der Gesundheitsversorgung


participate with professionals | work with professionals | collaborate with professionals | cooperate with professionals

mit Fachkräften zusammenarbeiten


professional association [ inter-professional organisation | professional organisation | professional union ]

Berufsverband [ Interessengemeinschaft | Spitzenverband | überberufliche Organisation ]


effective cation exchange capacity | ECEC [Abbr.]

effektive Kationenaustauschkapazität | KAKeff [Abbr.]


European Cement Export Committee | ECEC [Abbr.]

ECEC [Abbr.]


waiver of professional secrecy | lifting of professional secrecy | release from the obligation of professional secrecy

Entbindung vom Berufsgeheimnis


professional secret

Berufsgeheimnis [ ärztliche Schweigepflicht ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Encourage teacher and ECEC educators, teachers, ECEC professionals and school leaders — through both initial and continuous professional development — to themselves develop a sufficient level of digital competence, including the ability to use ICT for teaching purposes, as well as to develop effective methods for promoting media literacy from an early age.

Lehrer- und FBBE-Ausbildern, Lehrern, FBBE-Fachkräften und Schulleitern nahezulegen, im Rahmen ihrer Erstausbildung und Fortbildung selbst ausreichende digitale Kompetenzen zu erwerben, einschließlich der Fähigkeit, die Informationstechnologien für Unterrichtszwecke zu verwenden sowie wirksame Methoden zur Förderung der Medienkompetenz in den ersten Lebensjahren zu entwickeln;


Identify, through research, examples of the most effective methods and practices for teachers and ECEC professionals at each stage of ECEC and primary education to help children to develop creative and innovative capacities, as well as to develop digital competence. In this context, consider implementing the key principles of the Quality Framework for ECEC, where appropriate.

Untersuchungen durchzuführen, um Beispiele für die wirksamsten Methoden und Vorgehensweisen zu ermitteln, mit denen Lehrer und FBBE-Fachkräfte Kindern in jeder Phase der FBBE und der Grundschulbildung bei der Entwicklung kreativer und innovativer Fähigkeiten und bei der Entwicklung digitaler Kompetenzen helfen können; in diesem Zusammenhang ist soweit angezeigt die Umsetzung der Grundprinzipien des Qualitätsrahmens für FBBE zu prüfen;


Encourage the providers of initial and continuous professional development programmes for both teachers and ECEC professionals to give consideration to effective methods for fostering curiosity, experimentation, creative and critical thinking and cultural understanding — for instance through art, music and theatre — and to explore the potential of creative partnerships.

die Anbieter von Erstausbildungs- und Fortbildungsprogrammen für Lehrer und für FBBE-Fachkräfte dazu anzuhalten, wirksame Methoden zur Förderung der Neugierde, der Experimentierfreudigkeit, des kreativen und kritischen Denkens und des kulturellen Verständnisses, etwa durch Kunst, Musik und Theater, zu berücksichtigen und die Möglichkeiten von Kreativpartnerschaften zu sondieren;


Equally importantly, this has implications for the initial education and continuous professional development of both teachers and ECEC professionals, with a view to ensuring that they develop the capacity, methodology and skills to promote the effective and responsible use of new technologies for pedagogical purposes and to support children in developing digital competence.

Ebenso von Bedeutung sind die Auswirkungen auf die Erstausbildung und die berufliche Fortbildung von Lehrern und FBBE-Fachkräften, denn es muss sichergestellt sein, dass sie die Fähigkeit, die Methodik und die Fertigkeiten zur Förderung der wirksamen und verantwortungsvollen Nutzung der neuen Technologien für pädagogische Zwecke und zur Unterstützung der Kinder bei der Entwicklung ihrer digitalen Kompetenzen erwerben.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It covers access to ECEC, governance, quality assurance, affordability, professionalism of staff, leadership, parental involvement, and measures to support disadvantaged children.

Der Bericht thematisiert Zugang zu FBBE, Governance, Qualitätssicherung, Erschwinglichkeit, Professionalität des Personals, Führung, Beteiligung der Eltern sowie Maßnahmen zur Unterstützung benachteiligter Kinder.


32. Strongly believes that investing in early childhood education and care (ECEC), appropriately tailored to the sensitivity period and maturity level of each target group, brings greater returns than investing in any other stage of education; points out that investing in the early years of education has been proven to reduce later costs; believes also that the success of education at all levels depends on well-trained teachers, and on their continually advancing professional training, and sufficient investment is therefore needed in teacher training;

32. vertritt mit Nachdruck die Auffassung, dass Investitionen in die frühkindliche Betreuung, Bildung und Erziehung (FBBE), die entsprechend der angemessenen Sensibilitätsphase und des Reifegrads einer jeden Zielgruppe gestaltet sind, eine größere Wirkung erzielen als Investitionen auf irgendeiner anderen Entwicklungsstufe; weist darauf hin, dass Investitionen in die frühkindliche Erziehung später erwiesenermaßen zu geringeren Kosten führen; ist zudem der Auffassung, dass der Erfolg der Bildung auf allen Ebenen von gut ausgebildeten Lehrern und deren kontinuierlicher Weiterbildung abhängt und daher ausreichende Investitionen in die Aus ...[+++]


32. Recognises that the most notable impact on the quality of ECEC services comes from having qualified and well-trained staff working with young children, and as such calls on the Member States to raise professional standards by introducing recognised qualifications for those working in the ECEC field; notes that other factors, including staff-to-child ratios, group sizes and curriculum content, can also affect quality;

32. stellt fest, dass die Einstellung von qualifiziertem und gut ausgebildetem Personal für die Arbeit mit Kleinkindern entscheidenden Einfluss auf die Qualität der frühkindlichen Förderungs- und Betreuungseinrichtungen hat, und fordert daher die Mitgliedstaaten auf, den professionellen Standard durch die Einführung anerkannter Qualifikationen für Personen, die im Bereich der frühkindlichen Förderung und Betreuung tätig sind, anzuheben; weist darauf hin, dass auch andere Faktoren, einschließlich des Zahlenverhältnisses von Betreuern und Kindern, der Gruppengrößen und der Lehrpläne, die Qualität beeinflussen können;


32. Recognises that the most notable impact on the quality of ECEC services comes from having qualified and well-trained staff working with young children, and as such calls on the Member States to raise professional standards by introducing recognised qualifications for those working in the ECEC field; notes that other factors, including staff-to-child ratios, group sizes and curriculum content, can also affect quality;

32. stellt fest, dass die Einstellung von qualifiziertem und gut ausgebildetem Personal für die Arbeit mit Kleinkindern entscheidenden Einfluss auf die Qualität der frühkindlichen Förderungs- und Betreuungseinrichtungen hat, und fordert daher die Mitgliedstaaten auf, den professionellen Standard durch die Einführung anerkannter Qualifikationen für Personen, die im Bereich der frühkindlichen Förderung und Betreuung tätig sind, anzuheben; weist darauf hin, dass auch andere Faktoren, einschließlich des Zahlenverhältnisses von Betreuern und Kindern, der Gruppengrößen und der Lehrpläne, die Qualität beeinflussen können;


32. Recognises that the most notable impact on the quality of ECEC services comes from having qualified and well-trained staff working with young children, and as such calls on the Member States to raise professional standards by introducing recognised qualifications for those working in the ECEC field; notes that other factors, including staff-to-child ratios, group sizes and curriculum content, can also affect quality;

32. stellt fest, dass die Einstellung von qualifiziertem und gut ausgebildetem Personal für die Arbeit mit Kleinkindern entscheidenden Einfluss auf die Qualität der frühkindlichen Förderungs- und Betreuungseinrichtungen hat, und fordert daher die Mitgliedstaaten auf, den professionellen Standard durch die Einführung anerkannter Qualifikationen für Personen, die im Bereich der frühkindlichen Förderung und Betreuung tätig sind, anzuheben; weist darauf hin, dass auch andere Faktoren, einschließlich des Zahlenverhältnisses von Betreuern und Kindern, der Gruppengrößen und der Lehrpläne, die Qualität beeinflussen können;


the role of teachers and European early childhood education and care (ECEC) professionals in helping children become creative and innovative adults,

die Rolle von Lehrern und Fachkräften der frühkindlichen Betreuung, Bildung und Erziehung (FBBE) in Europa, wenn es darum geht, Kindern zu helfen, zu kreativen und innovativen Erwachsenen zu werden;


w