6. Notes that, since the adoption of Directive 96/67/EC, competition has become noticeably more acute and th
e prices for ground handling services have decreased in almost all ‘old’ EU Member States; makes the criticism that it is primarily airline companies that have forced ground handling service providers to cut costs and that to a lesser extent consumers, but above all airline companies, have profited from the lower prices; takes the view that there is a danger, as a result of the permanent pressure to adapt, that the quality of ground handling
services and of working conditions will worsen;
...[+++] fears that the quality of ground handling services has been diminished, and may continue to fall in some Member States in future as a result of liberalisation and the permanent pressure to adapt; also fears that unnecessary security risks will develop, but recognises that experiences in Member States may differ; 6. stellt fest, dass sich der Wettbewerb seit der Annahme der Richtlinie 96/67/EG deutlich verschärft hat und die Prei
se für Bodenabfertigungsdienste in fast allen „alten“ EU-Mitgliedstaaten gesunken sind; merkt kritisch an, dass vor allem die Luftfahrtunternehmen Bodenabfertigungsdienstleister zu Kostensenkungen gedrängt und von den niedrigeren Preisen weniger die Verbraucher, sondern vor allem die Luftfahrtunternehmen profitiert haben; ist der Meinung, dass durch den permanenten Anpassungsdruck die Gefahr besteht, dass sich die Qualität der Bodenabfertigungsdienste und der Arbeitsbedingungen verschlechtern wird; befürchtet, dass sic
...[+++]h die Qualität der Bodenabfertigungsdienste vermindert hat und sie in Zukunft in einigen Mitgliedstaaten aufgrund der Liberalisierung und des unablässigen Anpassungsdrucks weiter sinken könnte; befürchtet auch, dass unnötige Sicherheitsrisiken entstehen werden, erkennt jedoch an, dass sich die Erfahrungen in den Mitgliedstaaten unterscheiden können;