Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Access
Access
Accession to a convention
Accession to a treaty
Accession to an agreement
Accession to the Community
Accession to the European Union
Act of accession
Application for accession
Author's right of access
Basic access
Basic access capability
Basic rate access
Consequence of accession
EU accession
GC-MS
Gas chromatography-mass spectrometry
IPA
IPMS MS
ISDN basic access
ISPA
Instrument for Pre-Accession Assistance
Instrument for Structural Policies for Pre-Accession
Interpersonal messaging system message store
MS Access
Maintain information access aids
Manage access program
Manage access programmes
Manage aids for information access
Manage information access aids
Managing access programmes
Managing information access aids
Microsoft Office Access
Oversee access programmes
Phare
Pre-Accession Instrument
Pre-accession aid
Pre-accession assistance
Request for accession
Right of access
Right of access to the work
Sapard
Single line IDA
Single line integrated digital access

Übersetzung für "ms access " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
Access | Microsoft Office Access | Access (database management systems) | MS Access

Microsoft Access


accession to the European Union [ accession to the Community | act of accession | application for accession | consequence of accession | EU accession | request for accession ]

Beitritt zur Europäischen Union [ Beitrittsakte | Beitrittsantrag | Beitrittsgesuch | EU-Beitritt | Folge des Beitritts ]


pre-accession aid [ Instrument for Pre-Accession Assistance | Instrument for Structural Policies for Pre-Accession | IPA | ISPA | Phare | pre-accession assistance | Pre-Accession Instrument | Sapard ]

Heranführungshilfe [ Hilfe zur Vorbereitung auf den Beitritt | Instrument für Heranführungshilfe | IPA | ISPA | Phare | Sapard | strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt | Vorbeitrittshilfe ]


interpersonal messaging system message store | IPMS MS | IPMS MS [Abbr.]

Mitteilungs-Speicher für interpersonelle Mitteilungs-Übermittlung | Nachrichtenspeicher eines interpersonalen Mitteilungs-Übermittlungssystems


gas chromatography/mass spectrometry | gas chromatography/mass spectroscopy | gas chromatography-mass spectrometry | GC-MS | GC/MS [Abbr.]

Gaschromatographie in Verbindung mit der Massenspektrometrie | Gaschromatographie/Massenspektrometrie | Gaschromatographie-Massenspektrometrie | GC/MS [Abbr.] | GC-MS [Abbr.]


basic access | basic access capability | basic rate access | ISDN basic access | single line IDA | single line integrated digital access

Basisanschluß | ISDN-Basisanschluß


accession to an agreement [ accession to a convention | accession to a treaty | signatures, accessions, ratifications(UNBIS) ]

Abkommensbeitritt [ Übereinkommensbeitritt | Vertragsbeitritt ]


managing access programmes | oversee access programmes | manage access program | manage access programmes

Vorbereitungskurse managen


manage aids for information access | managing information access aids | maintain information access aids | manage information access aids

Hilfen für den Zugriff auf Informationen betreuen


author's right of access | right of access to the work | right of access

Zutrittsrecht des Urhebers | Zutrittsrecht der Urheberin | Zutrittsrecht
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Other relevant factors for assessing the availability of resources may be, for example, the qualifications and skills of the sponsor, structural vacancies in the field of the sponsor, or the labour market situation in the MS. Access to specified sums over a certain period in the past may certainly constitute an element of proof, yet this must not be imposed as a requirement, since this could introduce an additional condition and waiting period not envisaged in the Directive, especially if the sponsor is at the beginning of his/her career.

Andere für die Bewertung der Verfügbarkeit von Einkünften relevante Faktoren können beispielsweise die Qualifikationen und Kompetenzen des Zusammenführenden sein, strukturbedingte offene Stellen im Kompetenzbereich des Zusammenführenden oder die Arbeitsmarktlage in dem betreffenden Mitgliedstaat. Dass der Zusammenführende während eines bestimmten Zeitraums in der Vergangenheit über einen gewissen Betrag verfügt hat, kann sicherlich als Nachweis dienen, darf aber nicht vorgeschrieben werden, da dies eine in der Richtlinie nicht vorgesehene zusätzliche Anforderung und eine längere Wartezeit, insbesondere wenn der Zusammenführende am Anfang ...[+++]


Apart from the growing number of one-stop shops across the EU is complemented by the progress in legislative actions to facilitate start-ups, though there is scope for improvement in some MS. Access to finance - a crucial factor for entrepreneurial performance - especially in stimulating the supply of risk capital for the start up and early stage of the lifecycle of businesses has not received much attention.

Abgesehen davon, dass in der EU immer mehr zentrale Anlaufstellen (,One-Stop-Shops") eingerichtet werden, sind auch Fortschritte mit Blick auf rechtsetzende Maßnahmen zur Erleichterung von Unternehmensgründungen zu verzeichnen. Doch besteht durchaus noch Verbesserungsbedarf in einigen Mitgliedstaaten. Nur geringe Aufmerksamkeit wurde der Frage des Zugangs zu Finanzmitteln geschenkt - einem zentralen Faktor für die Leistungsfähigkeit von Unternehmen. Hier gilt es insbesondere, Anreize zu schaffen für die Bereitstellung von Risikokapital für die Gründungs- und Anlaufphase von Unternehmen.


Other relevant factors for assessing the availability of resources may be, for example, the qualifications and skills of the sponsor, structural vacancies in the field of the sponsor, or the labour market situation in the MS. Access to specified sums over a certain period in the past may certainly constitute an element of proof, yet this must not be imposed as a requirement, since this could introduce an additional condition and waiting period not envisaged in the Directive, especially if the sponsor is at the beginning of his/her career.

Andere für die Bewertung der Verfügbarkeit von Einkünften relevante Faktoren können beispielsweise die Qualifikationen und Kompetenzen des Zusammenführenden sein, strukturbedingte offene Stellen im Kompetenzbereich des Zusammenführenden oder die Arbeitsmarktlage in dem betreffenden Mitgliedstaat. Dass der Zusammenführende während eines bestimmten Zeitraums in der Vergangenheit über einen gewissen Betrag verfügt hat, kann sicherlich als Nachweis dienen, darf aber nicht vorgeschrieben werden, da dies eine in der Richtlinie nicht vorgesehene zusätzliche Anforderung und eine längere Wartezeit, insbesondere wenn der Zusammenführende am Anfang ...[+++]


MS applying the Directive to children must take their best interests into account, ensure that procedures are appropriate and provide them with access to education on the same grounds as nationals, possibly with restriction to the public system (Art. 10). All MS provide access to education.

MS, die die Richtlinie auf Kinder anwenden, müssen das Wohl des Kindes berücksichtigen, für geeignete Verfahren sorgen und ihnen unter den gleichen Bedingungen wie eigenen Staatsangehörigen Zugang zum Bildungssystem gewährleisten, wobei sie den Zugang auf das öffentliche Bildungssystem beschränken können (Artikel 10). Alle MS gewährleisten Zugang zum Bildungssystem.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
MS applying the Directive to children must take their best interests into account, ensure that procedures are appropriate and provide them with access to education on the same grounds as nationals, possibly with restriction to the public system (Art. 10). All MS provide access to education.

MS, die die Richtlinie auf Kinder anwenden, müssen das Wohl des Kindes berücksichtigen, für geeignete Verfahren sorgen und ihnen unter den gleichen Bedingungen wie eigenen Staatsangehörigen Zugang zum Bildungssystem gewährleisten, wobei sie den Zugang auf das öffentliche Bildungssystem beschränken können (Artikel 10). Alle MS gewährleisten Zugang zum Bildungssystem.


From over 50 EESC opinions on the subject, the following in particular are of interest here: Communication on the open method of coordination for immigration and asylum policy, rapporteur: Ms zu Eulenburg (OJ C 221, 17.9.2002).Conditions of entry and residence of third-country nationals for the purposes of studies, vocational training or voluntary service, rapporteur: Mr Pariza Castaños (OJ C 133, 6.6.2003).Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council establishing a programme for financial and technical assistance to third countries in the area of migration and asylum, rapporteur: Ms Cassina (OJ C 32, 5.2.2004).Communication on immigration, integration and employment, rapporteur: Mr Pariza Castaños (OJ C 80, 3 ...[+++]

Unter den mehr als 50 einschlägigen Stellungnahmen des EWSA sind folgende besonders erwähnenswert: „Mitteilung der Kommission an den Rat und das Europäische Parlament - Offener Koordinierungsmechanismus für die Migrationspolitik der Gemeinschaft“, Berichterstatterin: Frau EULENBURG (ABl. C 221 vom 17.9.2002); „Bedingungen für Einreise und Aufenthalt von Drittstaatsangehörigen zur Aufnahme eines Studiums, einer Berufsbildung oder eines Freiwilligendienstes“, Berichterstatter: Herr PARIZA CASTAÑOS (ABl. C 133 vom 6.6.2003); „Vorschlag für eine Verordnung des Europäischen Parlaments und des Rates zur Einrichtung eines Programms für die fi ...[+++]


The Commission reiterates its duty to ensure the consistency of the Single Market and its will to monitor, in accordance with the Treaty the access of all MS to public procurement in other MS, including in the field of development.

Die Kommission möchte erneut daran erinnern, dass es ihre Pflicht ist, den Zusammenhalt des Binnenmarktes zu gewährleisten und dass sie daher im Einklang mit dem EG-Vertrag überwachen wird, ob die in einem MS durchgeführten Vergabeverfahren für öffentliche Aufträge auch im Bereich der Entwicklungszusammenarbeit allen MS offen stehen.


Strategic discussion with stakeholders and reinforced co-ordination Online consultation on digitisation and digital preservation (Commission 2005) Establishment of High Level Expert Group (Commission 2005) Proposal for a Recommendation on digitisation and digital preservation (Commission 2006) Input for relevant initiatives such as the review of the copyright rules (2006) and the implementation of FP7 (2007) Update Lund action plan (including quantitative indicators) and discussion in Council on commitment MS to digitisation and digital preservation (MS/Commission 2005) Catalyse and stimulate work of the national libraries (Commission/national libraries 2005-2007) Co-funding 36 MEUR in call 5 FP6 (2005) Increased research effort on digitisa ...[+++]

Strategische Diskussion mit Interessengruppen und verstärkte Koordination Online-Konsultation zur Digitalisierung und digitalen Bewahrung (Kommission 2005) Gründung einer Hochrangigen Expertengruppe (Kommission 2005) Vorschlag für eine Empfehlung zur Digitalisierung und digitalen Bewahrung (Kommission 2006) Beiträge zu relevanten Initiativen wie z.B. die Überarbeitung des Urheberrechtsrahmens (2006) und die Umsetzung der FTE-Programme der Gemeinschaft (2007). Aktualisierung des Lund-Aktionsplans (einschließlich quantitativer Indikatoren) und Diskussion im Rat über das Engagement der Mitgliedstaaten für Digitalisierung und digitale Bewahr ...[+++]


Strategic discussion with stakeholders and reinforced co-ordination Online consultation on digitisation and digital preservation (Commission 2005) Establishment of High Level Expert Group (Commission 2005) Proposal for a Recommendation on digitisation and digital preservation (Commission 2006) Input for relevant initiatives such as the review of the copyright rules (2006) and the implementation of FP7 (2007) Update Lund action plan (including quantitative indicators) and discussion in Council on commitment MS to digitisation and digital preservation (MS/Commission 2005) Catalyse and stimulate work of the national libraries (Commission/national libraries 2005-2007) Co-funding 36 MEUR in call 5 FP6 (2005) Increased research effort on digitisa ...[+++]

Strategische Diskussion mit Interessengruppen und verstärkte Koordination Online-Konsultation zur Digitalisierung und digitalen Bewahrung (Kommission 2005) Gründung einer Hochrangigen Expertengruppe (Kommission 2005) Vorschlag für eine Empfehlung zur Digitalisierung und digitalen Bewahrung (Kommission 2006) Beiträge zu relevanten Initiativen wie z.B. die Überarbeitung des Urheberrechtsrahmens (2006) und die Umsetzung der FTE-Programme der Gemeinschaft (2007). Aktualisierung des Lund-Aktionsplans (einschließlich quantitativer Indikatoren) und Diskussion im Rat über das Engagement der Mitgliedstaaten für Digitalisierung und digitale Bewahr ...[+++]


Apart from the growing number of one-stop shops across the EU is complemented by the progress in legislative actions to facilitate start-ups, though there is scope for improvement in some MS. Access to finance - a crucial factor for entrepreneurial performance - especially in stimulating the supply of risk capital for the start up and early stage of the lifecycle of businesses has not received much attention.

Abgesehen davon, dass in der EU immer mehr zentrale Anlaufstellen (,One-Stop-Shops") eingerichtet werden, sind auch Fortschritte mit Blick auf rechtsetzende Maßnahmen zur Erleichterung von Unternehmensgründungen zu verzeichnen. Doch besteht durchaus noch Verbesserungsbedarf in einigen Mitgliedstaaten. Nur geringe Aufmerksamkeit wurde der Frage des Zugangs zu Finanzmitteln geschenkt - einem zentralen Faktor für die Leistungsfähigkeit von Unternehmen. Hier gilt es insbesondere, Anreize zu schaffen für die Bereitstellung von Risikokapital für die Gründungs- und Anlaufphase von Unternehmen.


w