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Area in process of urbanization
City road network
Control vehicles in cities
Control vehicles in metropolitan areas
Deprived district
Deprived suburb
Deprived urban area
Drive in urban areas
Drive vehicles in metropolitan areas
Large urban area
Mechanical requirements for urban vehicles
Mechanical requirements for vehicles in urban areas
Metropolitan area
Metropolitan road network
Peri-urban area
Periurban area
Road infrastructure in metropolitan areas
Suburb
Suburban area
Suburbanization
URBAN II
Urban area
Urban centre
Urban decline
Urban region
Urban road transport network
Urbanised region
Urbanizing area

Übersetzung für "Drive in urban areas " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
control vehicles in cities | drive vehicles in metropolitan areas | control vehicles in metropolitan areas | drive in urban areas

in städtischen Gebieten fahren


urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

Stadtgebiet [ städtische Umgebung | verstädtertes Gebiet ]


deprived urban area [ deprived district | deprived suburb | Urban decline(STW) ]

benachteiligter Stadtbezirk


mechanical requirements for urban vehicles | minimum mechanical standards for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles operating in urban areas

Anforderungen an die mechanischen Teile von Fahrzeugen in städtischen Gebieten


suburban area [ periurban area | peri-urban area | suburb | Suburbanization(STW) ]

Stadtrandgebiet [ Außenbezirk | Vorort | Vorstadt ]


area in process of urbanization | urbanizing area

sich verstädterndes Gebiet


Community initiative concerning economic and social regeneration in urban areas | Community initiative concerning economic and social regeneration of cities and of neighbourhoods in crisis in order to promote sustainable urban development | URBAN II [Abbr.]

Gemeinschaftsinitiative betreffend die wirtschaftliche und soziale Wiederbelebung der krisenbetroffenen Städte und Stadtrandgebiete zur Förderung einer dauerhaften Städteentwicklung | Gemeinschaftsinitiative betreffend die wirtschaftliche und soziale Wiederbelebung von städtischen Gebieten | URBAN II [Abbr.]


urban area | urban centre

Stadtgebiet | städtisches Siedlungsgebiet




metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

städtisches Straßennetz
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Therefore, emission control systems and test cycles should be designed in real driving conditions, especially in urban areas where driving conditions vary.

Daher sollten Emissionskontrollsysteme und Prüfzyklen unter Berücksichtigung tatsächlicher Fahrbedingungen konzipiert werden, insbesondere in städtischen Gebieten, wo die Fahrbedingungen wechseln.


Therefore, emission control systems and test cycles should be designed to reflect real driving conditions, especially in urban areas where driving conditions are much more transient than the regulatory test cycle.

Daher sollten Emissionskontrollsysteme und Prüfzyklen so konzipiert werden, dass sie tatsächlichen Fahrbedingungen entsprechen, insbesondere in städtischen Gebieten, wo die Fahrbedingungen viel wechselhafter sind als der standardisierte Prüfzyklus.


21. Calls for intercultural dialogue to be seen as a means of fostering socio-cultural development in both urban and non-urban areas and emphasises the creative potential of cultural diversity and the programmes focusing on it (for example, the joint Commission and Council of Europe ‘Intercultural Cities’ programme) as a driving force for enterprise and innovation, not least in the tourist industry;

21. fordert, dass der interkulturelle Dialog als einen Faktor der sozio-kulturellen Entwicklung sowohl städtischer als auch ländlicher Gebiete angesehen wird, und verweist nachdrücklich auf das kreative Potenzial kultureller Vielfalt und der darauf ausgerichteten Programme (z. B. das gemeinsame Programm „Interkulturelle Städte“ der Europäischen Kommission und des Europarates) als Triebkraft für Unternehmen und Innovationen, nicht zuletzt in der Tourismusbranche;


7. Recommends that the urban dimension of Cohesion Policy, taking as a guideline the strategic concept of serving smart, sustainable, inclusive growth, should focus on a threefold objective: first, to help urban areas develop their basic physical infrastructure as a precondition for growth in order fully to exploit their potential contribution to economic growth in Europe, diversification of the economic base and energy and environmental sustainability, in particular with a view to maintaining and improving air quality in urban centres; without det ...[+++]

7. empfiehlt, die städtische Dimension der Kohäsionspolitik, die sich an dem strategischen Konzept der Förderung eines intelligenten, nachhaltigen und inklusiven Wachstums orientiert, auf eine dreifache Zielsetzung auszurichten: erstens Unterstützung der städtischen Gebiete bei der Entwicklung einer grundlegenden physischen Infrastruktur als Voraussetzung für Wachstum, um sie so in die Lage zu versetzen, einen umfassenden Beitrag zum Wirtschaftswachstum in Europa, zur Diversifizierung der Wirtschaftsbasis und zur nachhaltigen Energienutzung und Umweltverträglichkeit zu leisten, damit insbesondere die Luftqualität der städtischen Gebiete ...[+++]


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Despite progress in car technology the growth in traffic and the 'stop-go' nature of driving in urban areas means that cities are a major, and growing, source of CO2 emissions which contribute to climate change.

Trotz Fortschritten bei der Fahrzeugtechnologie sind die Städte wegen des Verkehrswachstums und des stockenden Verkehrsflusses eine Quelle hoher und zunehmender CO2-Emissionen, die zum Klimawandel beitragen.


Consolidated distribution in urban areas and zones with access regulations is possible but requires efficient planning of the routes to avoid empty runs or unnecessary driving and parking.

Eine konsolidierte Anlieferung in Stadtgebieten und Zonen mit Zugangsbeschränkungen ist möglich, erfordert aber eine effiziente Tourenplanung, um Leerfahrten oder unnötige Fahrten und Parkvorgänge zu vermeiden.


– (NL) Mr President, Mr Beaupuy is drawing our attention to the urban areas as driving forces in the development of countries and regions.

– (NL) Herr Präsident! Herr Beaupuy weist uns darauf hin, dass die städtischen Gebiete Hauptfaktoren der regionalen und lokalen Entwicklung sind.


Increased mobility in urban areas is driving their development by facilitating the expansion of cities into the surrounding rural areas ("urban sprawl"). Just as poor land use decisions can generate increased traffic, increased traffic and mobility can encourage poor land use decisions in response to demands to ease congestion for instance.

Die zunehmende Mobilität in städtischen Gebieten treibt die Urbanisierung an, indem die Ausdehnung von Städten auf die umgebenden ländlichen Gebiete vorangetrieben wird (,Zersiedelung" der Landschaft.) So wie schlechte Entscheidungen bei der Flächennutzung das Verkehrsaufkommen erhöhen, können hohe Mobilität und hohes Verkehrsaufkommen wiederum Anstoß zu Fehlentscheidungen bei der Flächenutzung sein, wenn beispielsweise eine Verkehrsentlastung angestrebt wird.


Drivers must be capable of driving their vehicles on various types of roads, both in urban areas and on the open road, in various conditions (weather, light, traffic density, etc.).

Fahrzeugführer müssen in der Lage sein, ihr Fahrzeug auf unterschiedlichen Strassen innerhalb und ausserhalb geschlossener Ortschaften bei unterschiedlichen Verhältnissen (Witterungs- und Lichtverhältnisse, Verkehrsdichte usw.) zu benutzen.


On the basis of indicative financial allocations, and an indicative number of urban areas per Member State and a minimum level of expenditure (EUR 500 per inhabitant), the Member States identify the urban areas wishing to participate in Urban II. Each area selected defines a development strategy which it works out in a Community Initiative Programme (CIP).

Auf der Grundlage einer indikativen Mittelausstattung und einer indikativen Anzahl von städtischen Gebieten je Mitgliedstaat sowie unter Berücksichtigung eines Mindestausgabenbetrags (500 EUR/Einwohner) wählen die Mitgliedstaaten die städtischen Gebiete aus, die an der Initiative URBAN II interessiert sind. Jedes ausgewählte Gebiet legt im Rahmen eines Programms der Gemeinschaftsinitiative (PGI) eine Entwicklungsstrategie fest.


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