Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audit educational policy changes
Centre for Higher Education Policy Studies
ENTEP
Educate on primary education class content
Education
Education policies
Education policy
Education policy officer
Educational aspects
Educational sciences
European Network on Teacher Education Policies
Level of education
Level of training
Monitor educational developments
Oversee educational developments
Oversee educational policy changes
Policy officer
Policy officer for education
Science of education
Teach primary education class content
Teaches primary education class content
Teaching primary education class content

Übersetzung für "Education policy " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
education policy

Bildungspolitik [ nationales Bildungswesen ]


policy officer | policy officer for education | education policy officer | policy officer, education

Referent für Bildungspolitik | Referentin für Bildungspolitik | Bildungsreferent/in | Referent für Bildungspolitik/Referentin für Bildungspolitik


audit educational policy changes | oversee educational policy changes | monitor educational developments | oversee educational developments

Entwicklungen im Bildungswesen beobachten


Centre for Higher Education Policy Studies

Studienzentrum für den Tertiärunterricht


European Network on Teacher Education Policies | ENTEP [Abbr.]

Europäisches Netzwerk für Lehrerbildungspolitik | ENTEP [Abbr.]




Division of Health Policy, Research and Education

Abteilung Gesundheitspolitik, Forschung und Bildung


education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]

Bildung [ Erziehungswissenschaften ]


level of education [ level of training ]

Stufe des Bildungssystems [ Ausbildungsniveau ]


educate on primary education class content | teaching primary education class content | teach primary education class content | teaches primary education class content

Inhalte der Primarstufe unterrichten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Making mobility a reality for all: by building on the positive experiences of the Erasmus+ programme and the European Solidarity Corps and expanding participation in them as well as by creating an EU Student Card to offer a new user-friendly way to store information on a person's academic records; The mutual recognition of diplomas: by initiating a new 'Sorbonne process', building on the "Bologna process", to prepare the ground for the mutual recognition of higher education and school leaving diplomas; Greater cooperation on curricula development: by making recommendations to ensure education systems impart all the knowledge, skills and competences that are deemed essential in today's world; Improving language learning: by setting a new ...[+++]

Mobilität für alle: aufbauend auf den positiven Erfahrungen des Programms Erasmus+ und des Europäischen Solidaritätskorps Ausbau der Teilnahme an diesen Programmen sollen noch mehr Personen an diesen Programmen teilnehmen; Einführung eines neuen EU-Studienausweises als nutzerfreundliche neue Möglichkeit zur Speicherung von Informationen über akademische Leistungen; Gegenseitige Anerkennung von Hochschulabschlüssen:Einleitung eines neuen „Sorbonne-Prozesses“ auf der Grundlage des „Bologna-Prozesses“, um die gegenseitige Anerkennung von Schul- und Hochschulabschlüssen vorzubereiten; Stärkere Zusammenarbeit bei der Ausarbeitung von Lehrplänen: Ausarbeitung von Empfehlungen, um sicherzustellen, dass die Bildungssysteme alle Kenntnisse, Ferti ...[+++]


EUROVOC descriptor: vocational training EU employment policy education policy professional qualifications educational reform economic consequence cooperation policy continuing education social impact

EUROVOC-Deskriptor: berufliche Bildung Beschäftigungspolitik der EU Bildungspolitik berufliche Eignung Bildungsreform wirtschaftliche Auswirkung Politik der Zusammenarbeit Fortbildung soziale Auswirkungen


52. Calls on the European Institute for Gender Equality (EIGE) to continue its work on putting together comparable gender-disaggregated data and scoreboards in all policy areas, including in the field of education, and reiterates the importance of conducting impact studies for educational policies to address gender inequalities, providing qualitative and quantitative instruments for the assessment of this impact, and following a budgetary strategy based on gender in order to promote both access and the right to educational resources;

52. fordert das Europäische Institut für Gleichstellungsfragen (EIGE) auf, die Erhebung vergleichbarer nach Geschlecht aufgeschlüsselter Daten und die Erstellung von Fortschrittsanzeigern für alle Politikbereiche und somit auch für den Bildungsbereich fortzusetzen, und betont erneut, dass es wichtig ist, zur Bekämpfung geschlechtsspezifischer Ungleichheiten Studien über die Auswirkungen bildungspolitischer Maßnahmen durchzuführen, aus denen sich qualitative und quantitative Instrumente zur Bewertung dieser Auswirkungen ergeben, und eine Haushaltsstrategie zu verfolgen, im Rahmen derer gleichstellungspolitische Aspekte Berücksichtigung fi ...[+++]


52. Calls on the European Institute for Gender Equality (EIGE) to continue its work on putting together comparable gender-disaggregated data and scoreboards in all policy areas, including in the field of education, and reiterates the importance of conducting impact studies for educational policies to address gender inequalities, providing qualitative and quantitative instruments for the assessment of this impact, and following a budgetary strategy based on gender in order to promote both access and the right to educational resources;

52. fordert das Europäische Institut für Gleichstellungsfragen (EIGE) auf, die Erhebung vergleichbarer nach Geschlecht aufgeschlüsselter Daten und die Erstellung von Fortschrittsanzeigern für alle Politikbereiche und somit auch für den Bildungsbereich fortzusetzen, und betont erneut, dass es wichtig ist, zur Bekämpfung geschlechtsspezifischer Ungleichheiten Studien über die Auswirkungen bildungspolitischer Maßnahmen durchzuführen, aus denen sich qualitative und quantitative Instrumente zur Bewertung dieser Auswirkungen ergeben, und eine Haushaltsstrategie zu verfolgen, im Rahmen derer gleichstellungspolitische Aspekte Berücksichtigung fi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
31. Calls on the Commission to increase the focus on improving the development and assessment of transversal skills, including entrepreneurship and digital competence, within the Erasmus+ programme, while underlining that this programme should not be unilaterally oriented towards considerations of employability and that the low-threshold access to entrepreneurial activities should be maintained, particularly in the area of non-formal and informal education; also calls on the Commission to promote education policy reforms in Member States creating a coherent policy framework for Member States and the EU in this regard;

31. fordert die Kommission auf, beim Programm Erasmus+ den Schwerpunkt stärker auf eine bessere Entwicklung und Bewertung von Querschnittskompetenzen, einschließlich unternehmerischer und digitaler Kompetenzen, zu legen, wobei hervorzuheben ist, dass dieses Programm nicht einseitig auf beschäftigungspolitische Erwägungen ausgerichtet sein sollte und dass ein niedrigschwelliger Zugang zu unternehmerischen Aktivitäten vor allem auch im Bereich der nicht formalen und informellen Bildung erhalten bleiben sollte; fordert die Kommission in diesem Zusammenhang ferner auf, bildungspolitische Reformen in den Mitgliedstaaten zu fördern, mit denen ...[+++]


EUROVOC descriptor: vocational training cultural policy education policy action programme audiovisual communications policy EU office or agency higher education

EUROVOC-Deskriptor: berufliche Bildung Kulturpolitik Bildungspolitik Aktionsprogramm Politik im audiovisuellen Bereich EU-Behörde Hochschulausbildung


79. Calls for effective health and education policies targeting the most vulnerable groups, such as women and children, to be implemented and monitored in order to make progress towards achieving the MDGs: universal primary education, improved maternal health, universal access to health care, and efforts to combat HIV/AIDS and all infectious diseases; calls on the EU, under the 11th European Development Fund (EDF), to make youth a priority action area in the Sahel and to develop an ambitious education policy; reiterates the importance of policies focusing specifically on women and access to employment;

79. fordert daher, dass für die schutzbedürftigsten Bevölkerungsgruppen wie Frauen und Kinder wirksame gesundheits- und bildungspolitische Maßnahmen ergriffen und fortgeführt werden, die auf die Verwirklichung der Millenniums-Entwicklungsziele ausgerichtet sind: Grundschulbildung für alle, Verbesserung der Gesundheitsversorgung von Müttern und Zugang zu Gesundheitsversorgung für alle sowie Bekämpfung von HIV/AIDS und allen Infektionskrankheiten; fordert die EU auf, im Rahmen des 11. EEF ihre Bemühungen in der Sahelzone vorrangig auf die jungen Menschen auszurichten und eine ehrgeizige bildungspolitische Strategie zu entwickeln; erinner ...[+++]


80. Calls for effective health and education policies targeting the most vulnerable groups, such as women and children, to be implemented and monitored in order to make progress towards achieving the MDGs: universal primary education, improved maternal health, universal access to health care, and efforts to combat HIV/AIDS and all infectious diseases; calls on the EU, under the 11th European Development Fund (EDF), to make youth a priority action area in the Sahel and to develop an ambitious education policy; reiterates the importance of policies focusing specifically on women and access to employment;

80. fordert daher, dass für die schutzbedürftigsten Bevölkerungsgruppen wie Frauen und Kinder wirksame gesundheits- und bildungspolitische Maßnahmen ergriffen und fortgeführt werden, die auf die Verwirklichung der Millenniums-Entwicklungsziele ausgerichtet sind: Grundschulbildung für alle, Verbesserung der Gesundheitsversorgung von Müttern und Zugang zu Gesundheitsversorgung für alle sowie Bekämpfung von HIV/AIDS und allen Infektionskrankheiten; fordert die EU auf, im Rahmen des 11. EEF ihre Bemühungen in der Sahelzone vorrangig auf die jungen Menschen auszurichten und eine ehrgeizige bildungspolitische Strategie zu entwickeln; erinner ...[+++]


EUROVOC descriptor: innovation small and medium-sized enterprises development policy education policy research policy economic policy European social policy EU research policy research and development sociology of education

EUROVOC-Deskriptor: Innovation kleine und mittlere Unternehmen Entwicklungspolitik Bildungspolitik Forschungspolitik Wirtschaftspolitik europäische Sozialpolitik Forschungspolitik der EU Forschung und Entwicklung Erziehungssoziologie


EUROVOC descriptor: vocational training investment EU policy education policy action programme scientific profession educational system EU Member State education continuing education dropout secondary education

EUROVOC-Deskriptor: berufliche Bildung Investition EU-Politik Bildungspolitik Aktionsprogramm wissenschaftlich-technischer Beruf Schulsystem Mitgliedstaat der EU Bildung Fortbildung vorzeitiger Schulabgang Sekundarstufe


w