Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on teaching methods
Apply pre-teaching methods
Applying pre-teaching methods
Curricula and teaching methods
Educational experiment
Educational innovation
Educational research
Employ pre-teaching methods
Experimental school
Implement pre-teaching methods
Innovative teaching method
New educational methods
Open-access school
Parallel school
Pedagogy
Pilot school
Recommend teaching methods
Special needs education
Special-needs education
Suggest teaching approaches
Suggest teaching methods
Teaching method
Teaching methods
Teaching methods for special needs students
Teaching methods for special-needs students
Training methods

Übersetzung für "Innovative teaching method " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE


employ pre-teaching methods | implement pre-teaching methods | apply pre-teaching methods | applying pre-teaching methods

vorbereitend unterrichten


suggest teaching approaches | suggest teaching methods | advise on teaching methods | recommend teaching methods

Beratung zu Lehrmethoden leisten


teaching methods for special needs students | teaching methods for special-needs students | special needs education | special-needs education

Pädagogik für Menschen mit besonderen Bedürfnissen | Sonderpädagogik


teaching method [ pedagogy | Training methods(ECLAS) ]

pädagogische Methode [ Lehrmethode | Pädagogik ]


teaching methods relating to specific occupational field

Berufsfelddidaktik




curricula and teaching methods

Curricula und Bildungsgänge




new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]

neue Pädagogik [ Gesamtschule | Modellschule | Musterschule | pädagogische Forschung | pädagogische Reform | pädagogischer Versuch | Versuchsschule ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
28. Recalls that innovative teaching methods facilitated through ICT and OERs contribute to the development of soft and transversal skills, such as critical thinking, decision-making, communications skills and problem-solving, which are crucial for employability and job market realisation;

28. weist darauf hin, dass auf IKT und OER gestützte, innovative Lehrmethoden dazu beitragen, persönliche Kompetenzen und Querschnittskompetenzen wie kritisches Denken, die Fähigkeit, Entscheidungen zu treffen, Kommunikationsvermögen und die Befähigung zur Problemlösung zu erwerben, die von größter Bedeutung für die Vermittelbarkeit und die Verwirklichung der persönlichen Ziele auf dem Arbeitsmarkt sind;


23. Recalls the crucial importance of high-quality training for teachers and trainers that must be complemented with mandatory career-long professional training focusing on innovative teaching methods and instructing learners about approaches to education (‘learning how to learn’);

23. erinnert an die überragende Bedeutung einer hochwertigen Lehrkräfteausbildung, die durch eine verpflichtende, laufbahnbegleitende Berufsausbildung mit Fokus auf innovativen Lehrmethoden und die Vermittlung von Didaktik („Lernen lernen“) zur Weitervermittlung an die Lernenden ergänzt werden muss;


60. Stresses the need for innovative teaching methods and content which instruct learners about approaches to education (‘learning how to learn’), also taking into consideration learners from vulnerable social groups or those with special educational needs; notes, in particular, the rapid changes in ICT, digital media and entrepreneurship education; highlights the important role of other educators (for example, youth workers, adult educators, career advisors and parents) and their valuable cooperation in response to the changing nature of education;

60. unterstreicht die Notwendigkeit innovativer Lehrmethoden und Inhalte, bei denen den Lernern Bildungsansätze vermittelt werden („Lernen lernen“), wobei auch Lerner aus schutzbedürftigen Gesellschaftsgruppen oder Lerner mit besonderen Bildungsbedürfnissen berücksichtigt werden müssen; ist sich insbesondere der schnellen Veränderungen in den Bereichen IKT, digitale Medien und unternehmerische Bildung bewusst; betont die wichtige Rolle anderer Erzieher (z. B. Jugendbetreuer, Lehrkräfte in der Erwachsenenbildung, Berufsberater und Eltern) und deren gute Zusammenarbeit im Hinblick auf den sich verändernden Charakter der Bildung;


60. Stresses the need for innovative teaching methods and content which instruct learners about approaches to education (‘learning how to learn’), also taking into consideration learners from vulnerable social groups or those with special educational needs; notes, in particular, the rapid changes in ICT, digital media and entrepreneurship education; highlights the important role of other educators (for example, youth workers, adult educators, career advisors and parents) and their valuable cooperation in response to the changing nature of education;

60. unterstreicht die Notwendigkeit innovativer Lehrmethoden und Inhalte, bei denen den Lernern Bildungsansätze vermittelt werden („Lernen lernen“), wobei auch Lerner aus schutzbedürftigen Gesellschaftsgruppen oder Lerner mit besonderen Bildungsbedürfnissen berücksichtigt werden müssen; ist sich insbesondere der schnellen Veränderungen in den Bereichen IKT, digitale Medien und unternehmerische Bildung bewusst; betont die wichtige Rolle anderer Erzieher (z. B. Jugendbetreuer, Lehrkräfte in der Erwachsenenbildung, Berufsberater und Eltern) und deren gute Zusammenarbeit im Hinblick auf den sich verändernden Charakter der Bildung;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
More than eight in ten people involved in an EU-funded initiative aimed at encouraging innovative teaching methods and improved learning materials for children say the scheme had a positive and lasting impact on them.

Mehr als 8 von 10 Personen, die an einer von der EU finanzierten Initiative zur Förderung innovativer Lehrmethoden und besserer Lernmaterialien für Kinder beteiligt waren, erklärten, das Programm habe sich auf sie positiv und dauerhaft ausgewirkt.


Recommendation: Member States should put more emphasis on effective professional development and collaborative learning as it encourages teachers to use innovative teaching and learning methods (e.g. teaching small groups; use of ICT) and also increases job satisfaction for teachers.

Empfehlung: Die Mitgliedstaaten sollten stärkeres Gewicht auf wirksame berufliche Entwicklung und kollaboratives Lernen legen, da Lehrkräfte dabei ermutigt werden, innovative Lehr- und Lernmethoden (z.B. Unterricht in Kleingruppen, IKT-Einsatz) anzuwenden, und dies auch die Arbeitszufriedenheit der Lehrkräfte verbessert.


Within the Learning Partnership “TIMIAE – Traditional and Innovative Methods in Adult Education”, coordinated by the Volkshochschule Stuttgart in Germany, adult learners from Germany, Poland, Spain and France assess different learning and teaching methods and document their own experiences and strategies in language learning (see: www.timiae.de/english/index.html ).

Within the Learning Partnership “TIMIAE – Traditional and Innovative Methods in Adult Education”, coordinated by the Volkshochschule Stuttgart in Germany, adult learners from Germany, Poland, Spain and France assess different learning and teaching methods and document their own experiences and strategies in language learning (see: www.timiae.de).


During the period the eLearning programme is in the process of being adopted, the Commission intends to undertake preparatory activities to pave the way for generalisation of Internet school twinning links by 2006, while the existing Community programmes (Socrates and Leonardo da Vinci) will continue to provide support for projects on virtual mobility and development of innovative teaching methods.

In dem Zeitraum, in dem das eLearning-Programm vorbereitet und verabschiedet werden soll, will die Kommission vorbereitende Maßnahmen einleiten, die die allgemeine Einrichtung von Internet-Partnerschaften der Schulen bis 2006n ermöglichen sollen, während über die laufenden Gemeinschaftsprogramme (SOKRATES und LEONARDO DA VINCI) weiterhin Projekte gefördert werden, die die virtuelle Mobilität und die Entwicklung innovativer pädagogischer Methoden zum Gegenstand haben.


G. whereas there is great scope for using the new information and communication technologies for educational purposes, including the networking of schools and training establishments, developing innovative teaching methods and materials, language teaching, and for projects to tackle illiteracy and underachievement,

G. in der Erwägung, dass die neuen Informations- und Kommunikationstechnologien in beträchtlichem Ausmaß zu Bildungszwecken benutzt werden können einschließlich der Vernetzung von Schulen und Bildungsstätten, der Entwicklung innovativer Lehrmethoden und neuartigen Unterrichtsmaterials, des Sprachunterrichts und Projekten zur Bekämpfung des Analphabetentums und der Leistungsschwäche,


to support the development and adaptation of innovative pedagogy that integrates the use of technology within broader cross-curriculum approaches; to foster new approaches, based on a more extensive use of innovative pedagogical methods and software and the use of new devices and experiences in order to stimulate learners' knowledge and motivation and to foster, as a part of teaching, critical attitudes among learners to content o ...[+++]

pädagogischen Methoden und Software sowie von neuen Geräten und Erfahrungen stützen, um Wissen und Motivation der Lernenden zu mehren, und bei ihnen als Bestandteil des Unterrichts eine kritische Haltung gegenüber den Inhalten des Internet und anderer Medien zu fördern;


w