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AAR
Aerial refuelling
Aeroplane refueller
Air-to-air refuelling
Airborne refuelling
Aircraft fuel system operator
Aircraft refueller
Conduct aviation fuel servicing operations
Conduct fuel servicing operations in aviation
Fuel service operation
Fueling
Fuelling
Ground refuel receptacle
IFR
IFR probe
In-flight refuelling
Inflight refueling nozzle
Inflight refueling probe
Inflight refueling probe assembly
Reactor with off-load refueling
Reactor with off-load refuelling
Refueling
Refueling installation
Refueling receptacle
Refuelling
Refuelling installation
Refuelling operator
Support aviation refuelling functions
Undertake aircraft refuelling activities

Übersetzung für "Refueling " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
inflight refueling probe | inflight refueling probe assembly | inflight refueling nozzle [ IFR probe ]

Luftbetankungsstutzen | IFR-Stutzen [ IFR-Sonde ]


refueling installation | refuelling installation

Kraftstoffbetankungsanlage | Kraftstoff-Betankungsanlage


aerial refuelling | airborne refuelling | air-to-air refuelling | in-flight refuelling | AAR [Abbr.] | IFR [Abbr.]

Luftbetankung | AAR [Abbr.]


ground refuel/defuel receptacle | aircraft ground refuel/defuel receptacle | fuel/defuel receptacle | ground refuel receptacle | refuel/ defuel receptacle | refueling receptacle | standard refuel/defuel receptacle

Betankungsanschluss


aeroplane refueller | refuelling operator | aircraft fuel system operator | aircraft refueller

Flugzeugtankwartin | Flugzeugtankwart | Flugzeugtankwart/Flugzeugtankwartin


reactor with off-load refueling | reactor with off-load refuelling

Reaktor mit diskontinuierlicher Reaktorladung


support aviation refuelling functions | undertake aircraft refuelling activities | conduct aviation fuel servicing operations | conduct fuel servicing operations in aviation

Betankungsdienste in der Luftfahrt durchführen


fueling (1) | refueling (2) | refuelling (3) | fuelling (4) | fuel service operation (5)

Betanken (1) | Betankung (2) | Auftanken (3)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
New EU rules have been adopted today to ensure the build-up of alternative refuelling points across Europe with common standards for their design and use, including a common plug for recharging electric vehicles.

Heute wurden neue EU-Vorschriften beschlossen, die den Aufbau alternativer Tankstellen in ganz Europa vorantreiben sollen. Dabei sollen gemeinsame Standards helfen, die die Gestaltung und Nutzung solcher Tankstellen wie auch einen Einheitsstecker für das Aufladen von Elektrofahrzeugen betreffen.


Up to now, clean fuels have been held back by three main barriers: the high cost of vehicles, a low level of consumer acceptance, and the lack of recharging and refuelling stations.

Bislang stehen umweltfreundlichen Kraftstoffen drei Haupthindernisse entgegen: die hohen Kosten der Fahrzeuge, eine geringe Akzeptanz unter den Verbrauchern und die Unterversorgung mit Tankstellen und Ladestationen.


Hydrogen: The directive aims at ensuring a sufficient number of publicly accessible refuelling points, with common standards, in the Member States who opt for hydrogen infrastructure, to be built by end-2025.

Wasserstoff: Durch die Richtlinie soll gewährleistet werden, dass bis Ende 2025 in den Mitgliedstaaten, die eine Wasserstoffinfrastruktur errichten wollen, eine ausreichende Anzahl öffentlich zugänglicher Tankstellen mit einheitlichen Standards vorhanden ist.


Compressed Natural Gas (CNG): The directive requires Member States to ensure a sufficient number of publicly accessible refuelling points, with common standards, to allow the circulation of CNG vehicles, both in urban and sub-urban areas as well as on the TEN-T core network, ideally every 150 km, to be built by end-2025.

Komprimiertes Erdgas (CNG): Nach der Richtlinie müssen die Mitgliedstaaten dafür sorgen, dass bis Ende 2025 eine ausreichende Anzahl öffentlich zugänglicher Tankstellen mit einheitlichen Standards errichtet wird, d. h. idealerweise im Abstand von jeweils 150 km, um den Verkehr von CNG-Fahrzeugen in Städten und stadtnahen Gebieten sowie im TEN-V-Kernnetz zu ermöglichen.


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For the development of LNG for road transport, Member States have to ensure a sufficient number of publicly accessible refuelling points, with common standards, on the TEN-T core network (see IP/13/948), ideally every 400 km, to be built by end-2025.

Zur Förderung des LNG-Einsatzes im Straßenverkehr müssen die Mitgliedstaaten dafür sorgen, dass bis Ende 2025 im TEN-V-Kernnetz eine ausreichende Anzahl öffentlich zugänglicher Tankstellen – nach Möglichkeit im Abstand von jeweils 400 km – mit einheitlichen Standards vorhanden ist (siehe IP/13/948).


(12a) A recharging or refuelling point accessible to the public may include, for example, privately owned recharging or refuelling points or devices accessible to the public through registration cards or fees, recharging or refuelling points of car sharing schemes which allow access for third party users by means of subscription, or recharging or refuelling points in public parking.

(12a) Eine öffentlich zugängliche Ladestation oder Tankstelle kann z.B. eine in Privateigentum befindliche Ladestation, Tankstelle oder Vorrichtung sein, die über Ladekarten oder Entgeltzahlung öffentlich zugänglich ist, oder eine Ladestation oder Tankstelle einer Car-Sharing-Organisation, bei der Dritten der Zugang durch Mitgliedschaft ermöglicht wird, oder eine Ladestation oder Tankstelle auf einem öffentlichen Parkplatz.


1. Member States on the territory of which, on the date of entry into force of this Directive, hydrogen refuelling points already exist shall ensure, in close cooperation with regional and local authorities and with the industry concerned, that a sufficient number of publicly accessible refuelling points are available, with distances not exceeding 300 km, including one refuelling point per 250 000 inhabitants in urban areas, to allow the circulation of hydrogen vehicles within the entire national territory by 31 December 2020 at the latest.

1. Die Mitgliedstaaten, auf deren Gebiet es zum Zeitpunkt des Inkrafttretens dieser Richtlinie bereits Wasserstofftankstellen gibt, stellen in enger Zusammenarbeit mit den regionalen und lokalen Gebietskörperschaften und der betroffenen Branche sicher, dass spätestens ab dem 31. Dezember 2020 eine ausreichende Anzahl öffentlich zugänglicher Tankstellen im Abstand von jeweils höchstens 300 km, einschließlich einer Tankstelle für jeweils 250 000 Einwohner in städtischen Gebieten, zur Verfügung steht, um den Verkehr von Wasserstofffahrzeugen innerhalb des gesamten Staatsgebiets zu ermöglichen.


1. Member States opting for the deployment of hydrogen refuelling points in their national policy framework as defined in Article 3 shall endeavour that a sufficient number of publicly accessible refuelling points are available, particularly in urban areas, in order to allow sufficient circulation of hydrogen vehicles by 31 December 2020 at the latest, provided that the operation of these refuelling points is economically viable.

1. Die Mitgliedstaaten, die sich in ihrem nationalen Strategierahmen gemäß Artikel 3 für die Errichtung von Wasserstofftankstellen entscheiden, bemühen sich darum, dass spätestens ab dem 31. Dezember 2020 eine ausreichende Anzahl öffentlich zugänglicher Tankstellen insbesondere in städtischen Gebieten zur Verfügung steht, um den ausreichenden Verkehr von Wasserstofffahrzeugen zu ermöglichen, sofern ein wirtschaftlicher Betrieb der Tankstellen möglich ist.


(5) ‘Recharging or refuelling point accessible to the public ’ means a recharging or refuelling point to supply an alternative fuel which provides Union-wide non-discriminatory access to the users. Non-discriminatory access may include different terms of authentication, use and payment.

Öffentlich zugängliche Ladestation oder Tankstelle“ ist eine Ladestation oder Tankstelle, an der ein alternativer Kraftstoff angeboten wird und zu der alle Nutzer aus der Union ohne Diskriminierung Zugang haben. Der Zugang ohne Diskriminierung kann verschiedene Arten der Authentifizierung, Nutzung und Bezahlung umfassen.


As an indication, the necessary average distance between refuelling points should be approximately 150 km. To ensure market functioning and interoperability, all CNG refuelling points for motor vehicles should provide gas at a quality that is required for use in current and advanced technology CNG vehicles.

Als Richtschnur gilt, dass der erforderliche Durchschnittsabstand zwischen Tankstellen ungefähr 150 km betragen sollte. Um einen funktionierenden Markt und Interoperabilität sicherzustellen, sollten alle CNG-Tankstellen für Kraftfahrzeuge Gas von einer Qualität anbieten, die für CNG-Fahrzeuge mit gängiger und auch künftiger Technologie erforderlich ist.


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