19. Advocates flexible, needs-based forms of learning at schools and stresses that this challenge must be addressed in particular by primary schools and in the early years of secondary schooling by means of early int
ervention, stronger bonds to be fostered with schools, and other measures; takes the view that teaching staff, educational psychol
ogists, educational social workers and all relevant stakeholders should be qualified f
or this purpose and benefit from a hi ...[+++]gh standard of training throughout their careers so as to enable them to reorient their practice and hence gear it to the new requirements and to be actively involved in the planning, organising, performing and evaluating of strategies to help people who are at risk of early school leaving or those who have already dropped out; therefore points out that education and vocational training institutions must exchange experiences and tried and tested practice and develop effective means of support for pupils in danger of dropping out; 19. spricht sich für flexible, bedürfnisorientierte Formen des Lernens an
den Schulen aus und betont, dass sich vor allem Grundschulen und Schulen der Sekundarstufe I durch Frühförderung, die Stärkung der Bindung an die Schule und andere Maßnahmen dieser Herausforderung stellen müssen; ist der Auffassung, dass hierzu Lehrkräfte, psychologisches und sozialpädagogisc
hes Begleitpersonal sowie alle weiteren Beteiligten entsprechend qualifiziert werden müssen und eine qualitativ hochwertige lebenslange Weiterbildung erhalten sollten, die
...[+++]es ihnen ermöglicht, ihre Methoden umzustellen und an neue Herausforderungen anzupassen, und aktiv in die Planung, Organisation, Durchführung und Auswertung von Strategien einbezogen werden sollten, mit denen Menschen geholfen werden soll, bei denen das Risiko eines Schulabbruchs besteht oder die die Schule bereits abgebrochen haben; weist deshalb darauf hin, dass die Bildungs- und Berufsbildungseinrichtungen und die Lehrkräfte Erfahrungen und bewährte Verfahren austauschen und die Entwicklung wirksamer Unterstützungsmaßnahmen für Schüler, bei denen die Gefahr eines Schulabbruchs besteht, fördern müssen;