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Apply regulations of selling tobacco to minors
Automatic selling
Distance selling
Door-to-door sale
Door-to-door sales
Door-to-door selling
Doorstep selling
Enforce regulations of selling tobacco to minors
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Exclusive selling
Home sales
House-to-house selling
Impose regulations of selling tobacco to minors
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Selling amusement park tickets
Teleshopping
To sell bear
To sell in bear
To sell short
To sell uncovered
USP
Unique selling
Unique selling point

Übersetzung für "Unique selling " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
unique selling point | USP [Abbr.]

Alleinstellungsmerkmal | einzigartiges Verkaufsargument | einzigartiges Werbeargument






sell bicycle, selling bicycles | sell bikes | put bikes up for sale | sell bicycles

Fahrräder verkaufen


enforce the regulations of selling tobacco to minors | impose regulations of selling tobacco to minors | apply regulations of selling tobacco to minors | enforce regulations of selling tobacco to minors

Vorschriften für den Verkauf von Tabak an Minderjährige durchsetzen


door-to-door selling [ doorstep selling | door-to-door sale | door-to-door sales | house-to-house selling | in-home selling | Home sales(ECLAS) ]

Verkauf von Haus zu Haus [ Fahrverkauf | Hausierhandel | Haustürgeschäft | Party-Verkauf ]


to sell bear | to sell in bear | to sell short | to sell uncovered

blanko verkaufen | leer verkaufen


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Tickets für Erlebnisparks verkaufen | Tickets für Freizeitparks verkaufen | Eintrittskarten für Themenparks verkaufen | Tickets für Themenparks verkaufen




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
40. Stresses the need to promote and highlight Europe’s rich cultural heritage, using the UNESCO World Heritage List as a unique selling proposition but also including sites that may be less widely known or not easily reachable, especially given that cultural tourism accounts for about 40 % of European tourism and thereby contributes significantly to economic growth, employment, social innovation and local, regional, urban and rural development, while reducing the impact of seasonality; also stresses, in this context, the key role played by sponsorship in maintaining Europe’s heritage and helping Member States bear the cost burden;

40. unterstreicht die Notwendigkeit der Förderung und Hervorhebung des reichen kulturellen Erbes Europas unter Verwendung der UNESCO-Welterbeliste als einem einzigartigen Verkaufsargument aber auch unter Einbeziehung von Stätten, die vielleicht weniger bekannt und nicht so leicht erreichbar sind, besonders angesichts der Tatsache, dass 40 % des europäischen Fremdenverkehrs auf den Kulturtourismus entfallen und dieser damit zu wirtschaftlichem Wachstum, Beschäftigung, sozialer Erneuerung sowie lokaler, regionaler, städtischer und ländlicher Entwicklung entscheidend beiträgt und zugleich die Auswirkungen der Saisonabhängigkeit abmildert; ...[+++]


40. Stresses the need to promote and highlight Europe’s rich cultural heritage, using the UNESCO World Heritage List as a unique selling proposition but also including sites that may be less widely known or not easily reachable, especially given that cultural tourism accounts for about 40 % of European tourism and thereby contributes significantly to economic growth, employment, social innovation and local, regional, urban and rural development, while reducing the impact of seasonality; also stresses, in this context, the key role played by sponsorship in maintaining Europe’s heritage and helping Member States bear the cost burden;

40. unterstreicht die Notwendigkeit der Förderung und Hervorhebung des reichen kulturellen Erbes Europas unter Verwendung der UNESCO-Welterbeliste als einem einzigartigen Verkaufsargument aber auch unter Einbeziehung von Stätten, die vielleicht weniger bekannt und nicht so leicht erreichbar sind, besonders angesichts der Tatsache, dass 40 % des europäischen Fremdenverkehrs auf den Kulturtourismus entfallen und dieser damit zu wirtschaftlichem Wachstum, Beschäftigung, sozialer Erneuerung sowie lokaler, regionaler, städtischer und ländlicher Entwicklung entscheidend beiträgt und zugleich die Auswirkungen der Saisonabhängigkeit abmildert; ...[+++]


40. Stresses the need to promote and highlight Europe’s rich cultural heritage, using the UNESCO World Heritage List as a unique selling proposition but also including sites that may be less widely known or not easily reachable, especially given that cultural tourism accounts for about 40 % of European tourism and thereby contributes significantly to economic growth, employment, social innovation and local, regional, urban and rural development, while reducing the impact of seasonality; also stresses, in this context, the key role played by sponsorship in maintaining Europe’s heritage and helping Member States bear the cost burden;

40. unterstreicht die Notwendigkeit der Förderung und Hervorhebung des reichen kulturellen Erbes Europas unter Verwendung der UNESCO-Welterbeliste als einem einzigartigen Verkaufsargument aber auch unter Einbeziehung von Stätten, die vielleicht weniger bekannt und nicht so leicht erreichbar sind, besonders angesichts der Tatsache, dass 40 % des europäischen Fremdenverkehrs auf den Kulturtourismus entfallen und dieser damit zu wirtschaftlichem Wachstum, Beschäftigung, sozialer Erneuerung sowie lokaler, regionaler, städtischer und ländlicher Entwicklung entscheidend beiträgt und zugleich die Auswirkungen der Saisonabhängigkeit abmildert; ...[+++]


To assess whether the origin is indeed a subsidiary message, the Commission will take into account the overall importance of the text and/or symbol, including pictures and general presentation, referring to origin and the importance of the text and/or symbol referring to the unique selling point of the advertisement, i.e. the part of the advertising message which does not focus on origin.

Um beurteilen zu können, ob der Ursprung tatsächlich eine untergeordnete Werbebotschaft darstellt, wird die Kommission die Gesamtbedeutung von Text und/oder Symbolen (einschließlich Bildern und allgemeinen Darstellungen), welche sich auf den Ursprung beziehen, und die Bedeutung von Text und/oder Symbolen, die sich auf das einzigartige Werbeargument (d. h. den Teil der Werbebotschaft, der nicht auf den Ursprung abzielt) beziehen, berücksichtigen.


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In order to make the most of the industry’s unique selling point – the high quality of its output – we need further promotion as pointed out in the Scottà report.

Damit das Beste aus dem besonderen Merkmal dieser Industrie – der hohen Qualität der Erzeugnisse – gewonnen werden kann, benötigen wir vermehrte Förderung, wie im Bericht Scottà angeführt.


So it is quite wrong – a deceit in fact – for the EU to try and justify its involvement in military matters by claiming the comprehensive approach somehow rather for itself – some sort of EU-unique selling point.

Daher ist es falsch – und in der Tat eine Täuschung – wenn die EU versucht, ihre Beteiligung an militärischen Einsätzen zu rechtfertigen, indem sie sich auf den umfassenden Ansatz an sich beruft – als eine Art Alleinstellungsmerkmal der EU.


To assess whether the origin is indeed a subsidiary message, the Commission will take into account the overall importance of the text and/or symbol, including pictures and general presentation, referring to origin and the importance of the text and/or symbol referring to the unique selling point of the advertisement, i.e. the part of the advertising message which does not focus on origin.

Um beurteilen zu können, ob der Ursprung tatsächlich eine untergeordnete Werbebotschaft darstellt, wird die Kommission die Gesamtbedeutung von Text und/oder Symbolen (einschließlich Bildern und allgemeinen Darstellungen), welche sich auf den Ursprung beziehen, und die Bedeutung von Text und/oder Symbolen, die sich auf das einzigartige Werbeargument (d. h. den Teil der Werbebotschaft, der nicht auf den Ursprung abzielt) beziehen, berücksichtigen.




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'Unique selling' ->

Date index: 2023-08-20
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