8. Notes that the legal and administrative obstacles affecting third-country family members are extremely problematic; points out that, in breach of the Directive, UK legislation precludes a non-EU fami
ly member who has a residence card issued by another country from entering the country without a visa, and that UK administrative practices are such that lengthy delays and extensive documentation in the processing of applications for residence cards for family members who are third-country nationals also constitute significant obstacles to the exercise of free movement rights; draws attention to the fact that, in Estonia, third-country
...[+++]nationals face problems when attempting to enter the country with a residence card issued by another Member State, and that third-country family members applying for visas have been also asked to pay the visa fee; points out that, in Italy, a third-country national citizen who applies for family reunification will be required to show the lawfulness of the origin of his/her economic resources, the amount of which may not be lower than the yearly social allowance; 8. stellt fest, dass die legalen und administrativen Hürden, von denen Familienangehörige von Drittstaatsangehörigen betroffen sind, äußerst problematisch sind; weist darauf hin, dass die Rechtvorschriften des Vereinigten Königreichs unter Verstoß gegen die Richtlinie Familienangehörige aus Drittstaaten, die ein
e von einem anderen Land ausgestellte Aufenthaltskarte besitzen, ohne Visum nicht einreisen lassen, und dass die Verwaltungsverfahren im Vereinigten Königreich lange Verzögerungen und ausführliche Unterlagen erfordern, wenn es um die Beantragung von Aufenthaltskarten für Familienangehörige von Drittstaatsangehörigen geht, was die
...[+++] Wahrnehmung des Rechts auf Freizügigkeit ebenfalls stark beeinträchtigt; weist darauf hin, dass Drittstaatsangehörige in Estland Probleme bekommen, wenn sie versuchen, mit einer Aufenthaltskarte einzureisen, die von einem anderen Mitgliedstaat ausgestellt wurde, und dass Familienangehörige von Drittstaatsangehörigen, die ein Visum beantragen, Visumgebühren zahlen mussten; weist darauf hin, dass ein Drittstaatsangehöriger, der in Italien Familienzusammenführung beantragt, die Rechtmäßigkeit der Herkunft seiner wirtschaftlichen Ressourcen nachweisen muss, die die jährlichen Sozialleistungen nicht unterschreiten dürfen;