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Conduct maritime accident investigation activities
Investigate marine incidents
Investigate maritime accidents
Investigate maritime incidents
Liability for accident without fault
Liability for marine accidents
Marine accident
Marine casualty
Maritime casualty

Übersetzung für "Liability for marine accidents " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
liability for marine accidents

Haftung für maritime Havarien


marine accident | marine casualty | maritime casualty

Seeunfall


conduct maritime accident investigation activities | investigate maritime incidents | investigate marine incidents | investigate maritime accidents

Seeunfälle untersuchen


Association of Third Party Liability, Accident, Motor and Legal Defence Insurers

Verband der Haftpflicht-, Unfall-, Auto- und Rechtsschutzversicherer | HUK [Abbr.]


liability for accident without fault

Haftung für Zufall (1) | Zufallshaftung (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) supporting initiatives undertaken by Member States in the Atlantic, including risk assessments, coordinated response mechanisms and investments in state-of-the-art equipment that contribute appropriately to enhancing coordinated preparedness and responses to marine threats, natural disasters, marine accidents, spills of oil and hazardous material or trafficking[5];

(b) Unterstützung von Initiativen der Mitgliedstaaten im atlantischen Raum, einschließlich Risikoanalysen, koordinierter Reaktionsmechanismen und Investitionen in moderne Ausrüstung, die angemessen zur Verbesserung der gemeinsamen Bereitschaft für und Reaktionsfähigkeit auf Bedrohungen auf See, Naturkatastrophen, Unfälle auf See, Meeresverschmutzungen durch Ölleckagen und gefährliche Stoffe sowie illegalen Handel beitragen[5];


14. Recognises that the industry bears primary responsibility for preventing and reacting effectively to accidents; calls on the Commission to consider including operations related to hydraulic fracturing in Annex III of the Environmental Liability Directive and on the relevant authorities to require sufficient financial guarantees by operators for environmental and civil liability covering any accidents or unintended negative impacts caused by their own activities or those outsourced to others; considers that the polluter-pays prin ...[+++]

14. erkennt die primäre Verantwortung der Industrie für die Verhütung von Unfällen sowie die wirksame Reaktion auf Unfälle an; fordert die Kommission auf, in Erwägung zu ziehen, Tätigkeiten in Zusammenhang mit dem Hydrofracking in Anhang III der Richtlinie über die Umwelthaftung aufzunehmen, und fordert die zuständigen Behörden auf, von Betreibern ausreichende finanzielle Garantien für die Umwelt- und Zivilhaftung für Unfälle oder unbeabsichtigte negative Auswirkungen infolge eigener oder in Auftrag gegebener Tätigkeiten zu verlangen; ist der Ansicht, dass im Falle einer Umweltverschmutzung das Verursacherprinzip Anwendung finden sollt ...[+++]


14. Recognises that the industry bears primary responsibility for preventing and reacting effectively to accidents; calls on the Commission to consider including operations related to hydraulic fracturing in Annex III of the Environmental Liability Directive and on the relevant authorities to require sufficient financial guarantees by operators for environmental and civil liability covering any accidents or unintended negative impacts caused by their own activities or those outsourced to others; considers that the polluter-pays prin ...[+++]

14. erkennt die primäre Verantwortung der Industrie für die Verhütung von Unfällen sowie die wirksame Reaktion auf Unfälle an; fordert die Kommission auf, in Erwägung zu ziehen, Tätigkeiten in Zusammenhang mit dem Hydrofracking in Anhang III der Richtlinie über die Umwelthaftung aufzunehmen, und fordert die zuständigen Behörden auf, von Betreibern ausreichende finanzielle Garantien für die Umwelt- und Zivilhaftung für Unfälle oder unbeabsichtigte negative Auswirkungen infolge eigener oder in Auftrag gegebener Tätigkeiten zu verlangen; ist der Ansicht, dass im Falle einer Umweltverschmutzung das Verursacherprinzip Anwendung finden sollt ...[+++]


3. A safety recommendation shall in no case create a presumption of blame or liability for an accident, serious incident or incident.

(3) Eine Sicherheitsempfehlung darf auf keinen Fall zu einer Vermutung der Schuld oder Haftung für einen Unfall, eine schwere Störung oder eine Störung führen.


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On 11 and 12 October there were two more marine accidents in the Bay of Gibraltar involving ships flying the Liberian flag – the Fedra and the Tawe; their environmental consequences have yet to be determined.

Am 11. und am 12. Oktober verunglückten in der Bucht von Algeciras erneut zwei, unter liberianischer Flagge fahrende, Schiffe – die Fedra und die Tawe – wobei die ökologischen Folgen für die Region noch nicht genau absehbar sind.


(20a) Any conclusions drawn from the analyses of existing accident investigation reports which may be of use in the prevention of future disasters and the improvement of maritime safety in the European Union, should be taken into account in the development or modification of a common methodology for investigating marine accidents.

(20a) Bei der Analyse bereits vorliegender Unfalluntersuchungsberichte gewonnene Erkenntnisse, die für die Vorbeugung von künftigen Unfällen und für die Verbesserung der Seeverkehrssicherheit in der Europäischen Union von Belang sein könnten, sollten bei der Entwicklung oder Überarbeitung einer gemeinsamen Methodik zur Untersuchung von Seeunfällen berücksichtigt werden.


I would particularly like to highlight the two directives for which I was the rapporteur for my group, namely the directive on port State control and the directive on the investigation of marine accidents.

Ich möchte vor allem die beiden Richtlinien hervorheben, für die ich als Berichterstatterin meiner Fraktion fungiert habe, und zwar die Richtlinie über die Kontrolle durch den Hafenstaat und die Richtlinie für die Untersuchung von Unfällen im Seeverkehr.


The most recent, covering the regulation of working hours on board, addresses the issue of fatigue, which is seen as an increasingly important contributory factor in marine accidents.

Die jüngsten, die die Arbeitszeit an Bord regeln, gehen auch auf die Frage der Ermüdung ein, die, wie sich herausgestellt hat, bei Unfällen auf See eine zunehmend größere Rolle spielt.


(4) Whereas information must be compiled on passengers and crew in order to facilitate search and rescue and the efficient handling of the aftermath of an accident, i.e. identifying the persons involved, providing clearer information on related legal issues and contributing to more appropriate medical care for rescued persons; whereas such information would prevent unnecessary anxiety on the part of relatives and other persons concerned regarding persons on board passenger ships involved in marine accidents in waters ...[+++]

(4) Angaben über Fahrgäste und Besatzung werden zur leichteren Suche und Rettung sowie zur effizienten Organisation der weiteren Abwicklung nach einem Unfall benötigt, z.B. zur Identifizierung der beteiligten Personen, zur Klärung der damit zusammenhängenden rechtlichen Fragen und für eine gezieltere medizinische Betreuung der Geretteten. Solche Angaben könnten unnötige Ängste von Angehörigen und sonstigen Betroffenen um Personen an Bord eines havarierten Fahrgastschiffs in einem Seegebiet mildern, in dem ein Mitgliedstaat nach dem In ...[+++]


Establishment of the principle that a safety recommendation must in no case create a presumption of blame or liability for an accident or incident.

Grundsätzlich darf eine Sicherheitsempfehlung auf keinen Fall zu einer Vermutung der Schuld oder Haftung für einen Unfall oder eine Störung führen.




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'Liability for marine accidents' ->

Date index: 2021-12-16
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