Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer managerial skills
Assist motor skill activities
Block gap
Computer literacy
Coverage gap
Cutting around the edges of gaps
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
E-skills
Extending of a regeneration gap
Extension of regeneration openings
Facilitate motor skill activities
Facilitate motor skill activity
Gaps in coverage
IBG
Identify possible skills gaps
Identify skill gap
Identify skills gaps
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Insufficient cover
Interblock gap
Interrecord gap
Media literacy
Motor skill
Own management skills
Peripheral felling
Record gap
Sensorimotor skill
Shortfall in security reserves
Skill
Skill gap
Skills gap
Skills shortage
Support motor skill activities
Use skills assessment tests
Utilise management skills
Utilise managerial skills

Übersetzung für "Skill gap " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
skill gap | skills gap

Kompetenzdefizit | Kompetenzmangel | Qualifikationsdefizit


identify possible skills gaps | identify skill gap | identify skills gaps | use skills assessment tests

Qualifikationslücken erkennen




block gap | interblock gap | interrecord gap | record gap | IBG [Abbr.]

Blocklücke | Blockzwischenraum


sensorimotor skill | motor skill | skill

Sensomotorische Fertigkeit


peripheral felling | cutting around the edges of gaps | extending of a regeneration gap | extension of regeneration openings

Rändelungshieb | Umsäumungshieb


insufficient cover | coverage gap | gaps in coverage | shortfall in security reserves

Unterdeckung


facilitate motor skill activity | support motor skill activities | assist motor skill activities | facilitate motor skill activities

motorische Aktivitäten fördern


administer managerial skills | utilise management skills | own management skills | utilise managerial skills

Managementkompetenzen besitzen


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

Digitale Kultur [ Beherrschung der IT-Instrumente | digitale Alphabetisierung | digitale Kompetenz | Informationskompetenz | Informationskultur ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Calls for a better understanding of present and future skill needs, and for the enhancement of the existing EU Skills Panorama, in order to better identify skill gaps and deficits in specific sectors, occupations and specific regions, and to ensure that the information about evolving skill needs is gathered, processed and disseminated among decision-makers and public authorities, education and training providers, and employers, so that future trends can be anticipated in a better way;

8. fordert ein besseres Verständnis des gegenwärtigen und zukünftigen Kompetenzbedarfs und Verbesserungen beim bestehenden EU-Kompetenzpanorama, um Kompetenzlücken und -defizite in bestimmten Sektoren, Berufen und Regionen besser zu ermitteln und um sicherzustellen, dass Informationen über entstehenden Kompetenzbedarf erhoben und verarbeitet und Entscheidungsträgern und Behörden, Anbietern von schulischer und beruflicher Bildung und Arbeitgebern zugänglich gemacht werden, damit zukünftige Trends besser vorausgesehen werden können;


36. Calls for a better understanding of present and future skills needs, and for the enhancement of the existing EU Skills Panorama, in order to better identify skills gaps and deficits in specific sectors, occupations and regions, and to ensure that the information about evolving skills needs is gathered, processed and disseminated among decision-makers and public authorities, education and training providers, and employers, so that future trends can be more effectively anticipated;

36. fordert ein besseres Verständnis des gegenwärtigen und zukünftigen Kompetenzbedarfs und Verbesserungen beim bestehenden EU-Kompetenzpanorama, um Kompetenzlücken und -defizite in bestimmten Wirtschaftszweigen, Berufen und Regionen besser zu ermitteln und dafür zu sorgen, dass Informationen über entstehenden Kompetenzbedarf erhoben und verarbeitet und Entscheidungsträgern und Behörden, Anbietern von allgemeiner und beruflicher Bildung und Arbeitgebern zugänglich gemacht werden, damit zukünftige Tendenzen besser vorausgesehen werden können;


5. Asks the Commission to include a gender perspective in its work with PES and the EU Skills Panorama to identify and bridge green skills gaps in labour markets; stresses that emphasis must be placed on identifying and closing gender skills gaps in green sectors;

5. fordert die Kommission auf, dafür zu sorgen, dass ihre Zusammenarbeit mit den ÖAV und dem EU-Kompetenzpanorama eine geschlechterspezifische Perspektive umfasst, damit die Defizite an grünen Qualifikationen auf den Arbeitsmärkten ermittelt und abgebaut werden können; hebt hervor, dass der Schwerpunkt auf der Ermittlung und dem Abbau von geschlechterspezifischen Qualifikationsdefiziten in den Sektoren der grünen Wirtschaft liegen muss;


95. Urges the Commission to tackle SME knowledge and skill gaps in relation to green technologies, practices and business models; points out that action is needed to identify skill needs and to address the gaps in the labour market through education and professional training strategies and the development of training and skills development programs targeted to SMEs;

95. fordert die Kommission auf, Wissens- und Kompetenzdefizite der KMU in Sachen umweltfreundliche Technologien, Verfahren und Unternehmensmodelle anzugehen; hebt hervor, dass Maßnahmen erforderlich sind, um den Qualifikationsbedarf zu erkennen und die Lücken im Arbeitsmarkt durch Bildungs- und Berufsqualifikationsstrategien sowie durch die Entwicklung von Schulungs- und Qualifikationsentwicklungsprogrammen speziell für KMU zu füllen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Calls for better monitoring in each professional sector and, according to qualification level, of the upcoming skill demand in Europe and for an immediate transposition of the findings into education, lifelong learning and other relevant policies of the Member States; emphasises the importance of boosting the attractiveness of jobs and careers to young workers and that young people in particular must be kept informed at all times about labour market trends so that they can concentrate on developing skills which are actually needed; considers that a ‘knowledge alliance’ that brings together businesses, social partners and education ...[+++]

17. fordert eine bessere Beobachtung des künftigen Bedarfs an Kompetenzen in Europa nach Berufsbranchen und Qualifikationsniveau und eine sofortige Umsetzung der diesbezüglichen Ergebnisse im Rahmen der politischen Maßnahmen der Mitgliedstaaten in den Bereichen Bildung und lebenslanges Lernen und anderen relevanten Bereichen; betont, dass es wichtig ist, die Attraktivität von Arbeitsplätzen und Berufslaufbahnen für junge Arbeitnehmer zu steigern und dass vor allem junge Menschen laufend über die Entwicklungen auf dem Arbeitsmarkt informiert werden müssen, damit sie sich auf die Entwicklung der Fähigkeiten konzentrieren können, die tatsä ...[+++]


The challenges that all stakeholders seeking to understand and fill the skills gap face include agreeing on a common methodological framework for defining, measuring and forecasting ICT and e-business skill needs and identifying best practice remedies in fields such as lifelong learning or attracting talents.

Die Herausforderung für all diejenigen, die die Qualifikationsdefizite verstehen und beheben wollen, besteht unter anderem in der Vereinbarung eines gemeinsamen methodischen Rahmens zur Ermittlung, Messung und Voraussage der Qualifikationsbedürfnisse in den Bereichen IKT und elektronischer Geschäftsverkehr sowie in der Ermittlung vorbildlicher Verfahren, die hier Abhilfe schaffen können, etwa das lebenslange Lernen oder die Talentsuche und -förderung.


e-Skills: Copenhagen Summit on bridging the e-skills gap

eSkills-Konferenz in Kopenhagen: Defizite in der digitalen Kompetenz überwinden


The skills gap principally concerns ICT professionals and ICT technicians but more also needs to be done in terms of general IT skills for all workers.

Die Qualifikationslücke betrifft insbesondere Akademiker und Techniker im Bereich Informations- und Kommunikationstechnologien, aber auch bei den allgemeinen IT-Kenntnissen aller Arbeitnehmer bleibt noch einiges zu tun.


Stronger and urgent efforts are called for by the member states, and by business and unions, if the skills gap is not to turn into a skills block obstructing the whole European economy.

Stärkere und dringlichere Anstrengungen der Mitgliedstaaten, Unternehmen und Gewerkschaften sind gefordert, wenn die Qualifikationslücke nicht zu einem Hindernis für die gesamte europäische Wirtschaft werden soll.


Europe's growing skills problem - most of all, its large and growing IT skills Gap - will be urgently discussed at the first ever Joint Informal Council Meeting between Employment and Telecommunications Ministers, to be held in Luleå on 15-16 February under the Swedish Presidency.

Die zunehmende Qualifikationslücke in Europa in allererster Linie im IT-Bereich ist vorrangiges Thema auf der ersten gemeinsamen informellen Ratstagung der Arbeitsminister und ihrer für den Telekommunikationsbereich zuständigen Kollegen in Luleå am 15. und 16. Februar, unter schwedischer Präsidentschaft.


w