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ANI
Assist troubled emergency callers
Automatic number identification
CLI
CLID
CLIP
Caller
Caller ID
Caller identification
Caller location information
Caller number
Caller number display
Caller's line
Caller's number
Caller’s location information
Calling connection
Calling line
Calling line ID
Calling line identification
Calling line identification presentation
Calling line identity
Calling line identity information
Direct callers
ECLI
Emergency caller location information
Give advice to emergency callers
Help distressed emergency caller
Help distressed emergency callers
Identification of the calling line
LI
Location information
Provide advice to emergency callers
Provide technical advice to emergency callers
Redirect caller
Support distressed emergency callers
Suppression of the calling line identification
Use office systems
Utilize office systems
Withholding the caller number
Withholding the caller's number

Übersetzung für "direct callers " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
redirect caller | utilize office systems | direct callers | use office systems

Bürosysteme nutzen


give advice to emergency callers | provide technical and practical advice to emergency callers | provide advice to emergency callers | provide technical advice to emergency callers

Notfallmelder anweisen


help distressed emergency caller | help distressed emergency callers | assist troubled emergency callers | support distressed emergency callers

verzweifelten Meldern von Notfällen helfen


caller location information | caller’s location information | calling line identity information | CLI | emergency caller location information | LI | location information | ECLI [Abbr.]

Informationen zum Anruferstandort


calling connection | caller's line | calling line | caller number | caller's number

anrufender Anschluss


automatic number identification | caller ID | caller identification | calling line ID | calling line identification | calling line identity | ANI [Abbr.] | CLI [Abbr.] | CLID [Abbr.]

Anrufer-Identifikation | Anruferkennung | Anschlusskennung | Rufnummernanzeige


withholding the caller number | withholding the caller's number | suppression of the calling line identification

Rufnummerunterdrückung | Unterdrückung der Rufnummer | Unterdrückung der Rufnummernanzeige




caller number display | calling line identification | identification of the calling line

Anzeige der Rufnummer des Anrufenden


Caller ID | Calling line identification presentation | CLIP

CLIP | Rufnummernanzeige
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Universal Service Directive adopted in 2002[10] stipulates the obligation that the public network operators make the caller location of all calls to the extent technically feasible available to the emergency services[11].

Nach der im Jahr 2002 erlassenen Universaldienstrichtlinie[10] sind die Betreiber öffentlicher Netze verpflichtet, den Notdiensten bei allen Anrufen den Anruferstandort zu übermitteln , soweit dies technisch möglich ist[11].


Commission Actions supporting eCall Action Plan Organising two High-Level meetings with Member States promoting 112 and eCall in October 2005, plus several expert meetings and bilateral meetings Expert Group on Emergency Access[11] established in February 2006; launch of a survey on the organisation of emergency services in the Member States (including 112, E112) Infringement procedures opened against Member States on the concerns of the non-availability of caller location information (12 cases against Belgium, Greece, Ireland, Italy, Cyprus, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Hungary, the Netherlands, Portugal and Slovakia) Informal PSAP E ...[+++]

Maßnahmen der Kommission zur Förderung des eCall-Aktionsplans zwei hochrangige Tagungen mit Vertretern der Mitgliedstaaten zur Förderung des Notrufs 112 und des eCall-Systems im Oktober 2005 sowie mehrere Expertensitzungen und bilaterale Treffen; Einsetzung der Expertengruppe für den Zugang zu Notdiensten[11] im Februar 2006; Beginn einer Studie zur Organisation der Notdienste in den Mitgliedstaaten (einschließlich „112“ und „E112“); Einleitung von Vertragsverletzungsverfahren wegen mangelnder Verfügbarkeit der Angaben zum Anruferstandort gegen einige Mitgliedstaaten (12 Verfahren gegen Belgien, Griechenland, Irland, Italien, Zypern, Lettland, Litauen, Luxemburg, Ungarn, die Niederlande, Portugal und die Slowakei); Informelle Expertengr ...[+++]


(ii) whether and in which Member States access to emergency services and caller location information is being provided and any limitations on the provision of emergency services in accordance with Article 26 of Directive 2002/22/EC.

ii) ob und in welchem Mitgliedstaat Zugang zu Notdiensten mit Übermittlung von Angaben zum Anruferstandort besteht, und alle Beschränkungen von Notdiensten gemäß Artikel 26 der Richtlinie 2002/22/EG.


h) access to emergency services and caller location information for all services offered, any limitations on the provision of emergency services under Article 26 of Directive 2002/22/EC, and any changes thereto.

h) Zugang zu Notdiensten mit Übermittlung von Angaben zum Anruferstandort bei allen angebotenen Diensten und alle Beschränkungen von Notdiensten gemäß Artikel 26 der Richtlinie 2002/22/EG sowie alle diesbezüglichen Änderungen.


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Domestic call transit services are used to connect two telephony networks which do not have direct interconnection agreements so that callers on one network can reach numbers hosted on a different network.

Dienste der inländischen Anrufdurchleitung verbinden zwei Telefonnetze, deren Betreiber keine Zusammenschaltungsvereinbarung getroffen haben, damit Anrufer aus einem Netz Nummern aus dem anderen Netz erreichen können.


The non-emergency medical call service (116 117) will direct callers to medical assistance when the need is urgent but not life-threatening, especially outside normal office hours, during the weekend or public holidays.

Die medizinische Beratungshotline (116 117) leitet Anrufer zu medizinischen Dienstleistern weiter, wenn sie in nicht lebensbedrohlichen Situationen dringend Hilfe benötigen.


Where the service is not provided over a switched telephony network, the information should also include the level of reliability of the access and of caller location information compared to a service that is provided over a switched telephony network, taking into account current technology and quality standards, as well as any quality of service parameters specified under Directive 2002/22/EC (Universal Service Directive).

Wird der Dienst nicht über ein leitungsvermitteltes Telefonnetz bereitgestellt, sollte auch angegeben werden, wie verlässlich der Zugang und die Übermittlung von Angaben zum Anruferstandort im Vergleich zu einem Dienst sind, der über ein leitungsvermitteltes Telefonnetz bereitgestellt wird, wobei der derzeitige Stand der Technik und die bestehenden Qualitätsnormen sowie die in der Richtlinie 2002/22/EG (Universaldienstrichtlinie) aufgeführten Parameter für die Dienstqualität zu berücksichtigen sind.


Where the service is not provided over a switched telephony network, the information should also include the level of reliability of the access and of caller location information compared to a service that is provided over a switched telephony network, taking into account current technology and quality standards, as well as any quality of service parameters specified under Directive 2002/22/EC (Universal Service Directive).

Wird der Dienst nicht über ein leitungsvermitteltes Telefonnetz bereitgestellt, sollte auch angegeben werden, wie verlässlich der Zugang und die Übermittlung von Angaben zum Anruferstandort im Vergleich zu einem Dienst sind, der über ein leitungsvermitteltes Telefonnetz bereitgestellt wird, wobei der derzeitige Stand der Technik und die bestehenden Qualitätsnormen sowie die in der Richtlinie 2002/22/EG (Universaldienstrichtlinie) aufgeführten Parameter für die Dienstqualität zu berücksichtigen sind.


From 25 July 2003, under the Universal Service Directive 2002/22/EC, fixed and mobile network operators are required to provide caller location information to emergency service centres responding to '112' calls, in a manner best suited to the national organisation of emergency systems and within the technological possibilities of the networks.

Nach der Universaldienstrichtlinie 2002/22/EG sind die Betreiber von Festnetzen und Mobilfunknetzen ab 25. Juli 2003 verpflichtet, Angaben zum Anruferstandort an Notrufstellen, die „112“-Notrufe entgegennehmen, auf eine Weise zu übermitteln, die der nationalen Organisation des Notrufdienstes am besten angepasst ist und den technischen Möglichkeiten der Netze entspricht.


Where enquiries concern areas for which staff are directly responsible, they shall establish the identity of the caller and check whether the information has already been made public before giving it out. If this is not the case, the member of staff may consider that it is not in the Community interest for the information to be disclosed.

Betreffen Anfragen Bereiche, für die die Bediensteten unmittelbar zuständig sind, stellen sie die Identität des Anrufers fest und überprüfen, ob die Information bereits veröffentlicht wurde, bevor sie sie mitteilen. Falls dies nicht der Fall ist, kann der Bedienstete zu der Meinung gelangen, dass es nicht im Gemeinschaftsinteresse liegt, die Information freizugeben.


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