Even if they are not always visible, passengers' experiences in airports and in flight are dependent to a large e
xtent on the smooth operation of groundhandling services, whether this is in terms of physical comfort on board the plane (cleaning of the cabin, for example), reception of passengers on arrival at the airport (passenger and baggage check-in), or in terms of the prerequisites for the operation of safe
and secure flights (refuelling and baggage loading, calculation of weight distribution in the aircraft, de-icing where neces
...[+++]sary, etc.).
Auch wenn diese Dienste nicht unbedingt sichtbar sind, hängt ein reibungsloser Ablauf für die Fluggäste am Flughafen und während des Flugs weitgehend vom ordnungsgemäßen Funktionieren der Bodenabfertigungsdienste ab, sei es in Bezug auf den Komfort im Flugzeug (beispielsweise die Reinigung der Kabine), den Empfang der Fluggäste am Flughafen (Check-in der Fluggäste und Entgegennahme des Gepäcks), oder die Gewährleistung der Flugsicherheit (Betankung, Einladen des Gepäcks, Berechnung des Fluggewichts, Enteisen des Flugzeugs bei Bedarf).